Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آلیش بانوان جایزه بزرگ جام بین‌المللی ارکینبایف با حضور پنج کشور ایران، ‌قرقیزستان، ‌قزاقستان، ‌ازبکستان و اوکراین به میزبانی قرقیزستان برگزار شد و در پایان تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران با ۳ مدال طلا و 3 مدال نقره بر سکوی قهرمانی ایستاد.

سپیده بابایی یکی از کشتی‌گیران طلایی کشورمان درخصوص این مسابقات به خبرنگار«ایران» گفت: «سطح مسابقات بالا بود و قرقیزستان به عنوان میزبان هدفی جز قهرمانی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط به گونه‌ای بود که جو مسابقات هم کاملاً به سود میزبان بود. از سویی قرقیزها جزو کشورهایی هستند که اسم و رسمی در کشتی دارند،ما کار آسانی نداشتیم. با اینکه حریفان قدرتمندی در مسابقات حضور داشتند، ما نتیجه خوبی گرفتیم و قرقیزستان میزبان بعد از ایران در جایگاه دوم ایستاد.»

این کشتی‌گیر وزن 55 کیلوگرم اظهار داشت: «این نخستین تجربه بین‌المللی‌ام بود و پیش از مسابقات سعی کردم از لحاظ فکری و روحی خودم را آماده کنم، حالا هم با کسب مدال طلا خودم را مهیای حضور در مسابقات مهم‌تر می‌کنم. این مسابقات محک بسیار خوبی برای حضور در مسابقات جهانی بود چون ما در مسابقات جهانی هم باید با همین حریفان‌مان کشتی بگیریم. نفر سوم وزن من کشتی‌گیری بود که مدال نقره جهانی داشت و با کسب مدال طلا عملکرد خوبی داشتم.»

بابایی با اشاره به قهرمانی تیمی ایران در این مسابقات افزود: «پیش از اعزام به مسابقات مربیان تأکید کردند توجهی به نام حریفان نداشته باشیم تا دچار استرس نشویم و حتی سعی کردند اسم حریفان‌مان را هم متوجه نشویم. بعد از کشتی‌هایی که ما گرفتیم کادر فنی مدال‌های حریفان‌مان را به ما اطلاع دادند و تازه متوجه شدیم که چه کار بزرگی انجام دادیم. ما در مسابقات جهانی یک طلا کسب کرده بودیم اما در این مسابقات هر 6 کشتی‌گیرمان فینالیست شدند و تیم ملی کشتی آلیش برای نخستین‌بار بر سکوی قهرمانی ایستاد.»

او در پایان گفت: «ما عاشق کشتی هستیم و دوست داریم با حمایت‌های مسئولان ورزش بیشتر دیده شویم. من مازندرانی هستم و در شهر ما سالن تمرین وجود دارد، این در حالی است که در خیلی از شهرها بچه‌ها سالنی برای تمرین ندارند. کسب عنوان اولی تیمی آن هم در کشور قزاقستان اتفاق کوچکی نیست. مطمئنم اگر توجه بیشتری شود استعدادهای زیادی در کشتی بانوان پرورش خواهند یافت.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی

رضا جلیلی رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن ۳ هزار نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد.

وی افزود: پیکار‌های این تورنمنت حکم انتخابی تیم ملی نوجوانان را داشت که با حضور بوکسور‌های تمام استان‌های کشور انجام شد.

رئیس هیات بوکس استان قروین اضافه کرد: از استان قزوین نیز تیمی متشکل از ۷ بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

جلیلی به نتایج کسب شده توسط بوکسور‌های قزوینی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ملی سید محمد میری در وزن ۴۶ کیلوگرم، امیر علی محمدی در ۵۲ کیلوگرم، امیر حسین آقاجانی در ۶۶ کیلوگرم و ابوالفضل کاظمی در ۷۰ کیلوگرم برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: در پایان این تورنمنت، سید محمد میری و امیرعلی محمدی توانستند دو مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان را کسب کنند.

رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: ماه آینده نیز بوکسور‌های رده نونهالان و جوانان قزوین نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • حالا آرون بروکس، تیلور جوان آمریکایی‌هاست؛ نه بزرگش کنیم نه دست کمش بگیریم
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان