Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:51:00 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۷

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۸۳۲۹

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۹۱ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش نگرانی ها در مورد سویه اومیکرون و آمارهای قوی از میزان خرده فروشی در آمریکا سبب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده است، قیمت طلا در معاملات کم حجم روز سه شنبه شاهد اندکی کاهش بود و از بالاترین رقم یک هفته اخیر فاصله گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1808 دلار و 91 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات دیروز به بالاترین رقم از 17 دسامبر رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با 0.1 درصد افزایش به 1810 دلار رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «بحث اصلی در بازار و موضوعی که مانع از رشد بیشتر قیمت طلا خواهد شد نرخ واقعی بهره است که با توجه به ترمیم اقتصادی و ضعیف بودن سویه اومیکرون ممکن است بالاتر برود.»

ارزش دلار که در حال حاضر یک بهشت امن سرمایه گذاری تلقی می شود، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در نزدیک پایین ترین رقم روزهای اخیر به ثبات رسیده و موجب شده تا جذابیت بازار طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری برای خرید استفاده می کنند حفظ شود.

سوددهی اوراق قرضه دو ساله خزانه داری ژاپن که به شدت به هرگونه انتظارات در مورد تغییرات نرخ بهره حساس است در بازار توکیو به بالاترین رقم در طی حدود 22 ماه گذشته رسید و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شود. در عین حال نرخ بیکاری در ژاپن طی ماه نوامبر به 2.8 درصد افزایش یافت.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.3 درصد افت به 22 دلار و 98 سنت رسید. قیمت فلز پلاتین با نیم درصد افت به 966 دلار و 2 سنت رسید. قیمت پالادیوم هم با 0.9 درصد کاهش به 1953 دلار و 97 سنت رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 54 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 87 دلار و 86 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 80 سنت معادل 0.98 درصد کاهش 81 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 4.906 میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور 1.483 میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی 2.87 میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا 13.15 میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با 12.58 میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به 26.49 میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.
انتهای پیام/57

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد