Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۳۹۹ در مجموع پنج هزار و ۶۸۰ راس پستاندار شامل کل و بز، قوچ و میش، آهو و جبیر در استان سرشماری شده که در سال جاری این تعداد به ۶ هزار و ۹۰۸ راس افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد، ۱۹۸ راس آهو، ۱۹۵ راس جبیر، ۲ هزار و ۵۳۰ راس کل و بز و سه هزار و ۹۸۵ راس قوچ و میش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مودی بیان کرد: عوامل متعددی در افزایش جمعیت حیات وحش استان موثر بوده است که از جمله آن می‌توان به جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز، برخورد قاطع با متخلفین شکار و صید، ایجاد امنیت در زیستگاه‌ها و همچنین افزایش ۱۰ درصدی وسعت مناطق مورد سرشماری اشاره کرد چرا که براساس قانون همه ساله ۱۰ درصد به وسعت مناطقی که قبلا سرشماری شده، اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: از جمله سایر عوامل موثر رشد طبیعی جمعیت حیات وحش به واسطه زاد و ولد است که در صورت فراهم بودن شرایط زیستی مناسب همه ساله اتفاق می‌افتد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در تعدادی از مناطق، آب و علوفه به‌صورت دستی البته به شیوه تدریجی و مدیریت شده تامین شده است که تاثیر بسزایی بر روی حفظ جمعیت حیات وحش و جلوگیری از مهاجرت آنان داشته است.

مودی بیان کرد: در سال جاری فقط در منطقه آزاد میانکوه طبس مرگ و میر بیش از ۸۰ راس کل و بز متاثر از خشکسالی را داشتیم و در سایر مناطق استان با وجود خشکسالی مرگ و میر حیات وحش طبیعی بود و آمار قابل چشمگیر از تلفات حیات وحش از سایر شهرستان‌ها گزارش نشده است.

وی ادامه داد: شاید خشکسالی سال جاری بر روی زاد و ولد و جمعیت حیات وحش در سال آینده تاثیرگذار باشد که نتیجه آن در سرشماری سال آینده مشخص خواهد شد.

در حال حاضر استان خراسان جنوبی هفت منطقه حفاظت شده و سه پناهگاه حیات وحش دارد که توسط حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حیات وحش جمعیت حیات وحش خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت