Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر " علی اکبر کریمی" روز سه‌شنبه با اشاره به دیدار با وزیر نیرو در گفت و گو با ایرنا افزود:در این نشست مهمترین مسائل و مشکلات در حوزه آب، برق و انرژی در استان و به ویژه شهرستان اراک،خنداب و کمیجان مطرح و بحث لزوم اصلاحات و بهسازی در نیروگاه شازند مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص نامه‌ای که در دیدار مجمع نمایندگان استان به رئیس جمهور تقدیم و دستوری که ایشان پیوست این نامه به وزیر نیرو ارجاع کردند، مجدد مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی تاکید کرد: در این نامه ۲ مبحث پیش‌بینی شده بود که در وهله نخست موضوع اجرای فیلتراسیون در نیروگاه شازند بود که این امر در یک بازه زمانی‌کوتاه مدت می‌تواند منجر به مهار و کاهش آلایندگی هوا شود و دیگری پیشنهاد اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه که هم سبب صرفه جویی در انرژی سوخت و هم تولید ۳۲۰ مگاوات برق می شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث مطرح شده دیگر در این نشست،  در خصوص اصلاح و بهسازی شبکه فرسوده برق به ویژه در روستاها و بحث جابه جایی تیرهای برق در قالب طرح بهارستان بود اجرای آن اکنون در حال انجام است اما به واسطه کمبود اعتبار سرعت آن پایین است.

وی توضیح داد: بر حسب دستور وزیر نیرو مقرر شد برای تسریع در اجرای این طرح، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در اختیار شرکت توزیع برق استان مرکزی به منظور بهسازی و اصلاح شبکه فرسوده برق شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان قرار گیرد.
کریمی بیان داشت: با توجه به نیاز رسیدگی سریع حوادث و مشکلاتی که در حوزه قطع برق وجود دارد، درخواست خرید و تحویل ۲ دستگاه خودروی سنگین جرثقیل و بالابر ارائه شد که مورد موافقت وزیر نیرو قرار گرفت و یک دستگاه برای شهرستان خنداب و یک دستگاه دیگر برای شهرستان کمیجان تحویل شود.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص حوزه آب نیز گفت: مهمترین مبحث در این راستا در شهرستان اراک، لزوم تسریع در تکمیل رینگ جنوبی شهر اراک است که نیاز به اعتبار کامل دارد و امید است امسال عملیات اجرایی آن اجرایی و تکمیل شود تا تمام شهروندان شهر اراک بتوانند از کیفیت سد کمال صالح برخوردار شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجتمع آبرسانی امیرکبیر در خصوص تامین آب شرب مورد نیاز روستاهایی که در محور جاده فراهان و شمال اراک واقع شده‌اند، طراحی شده و مقرر شد این مجتمع جز مجتمع‌های آبرسانی قرار گیرد و اعتبار مورد نیاز آن شامل خط انتقال و مخازن نیز تامین شود.
کریمی اضافه کرد: تامین آب شرب شهر جدید امیرکبیر و روستاهای اطراف آن در جاده اراک - قم نیز در این نشست طرح  و پیشنهاد شد تا حداقل ۱۰۰ لیتر آب بر ثانیه از محل ذخایر سد کوچری تامین شود و این سهمیه مازاد بر سهمیه کلی اختصاصی به شهرستان‌های استان مرکزی باشد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آینده، شهر اراک با کمبود احتمالی آب شرب مواجه است و از سویی دیگر ذخایر سد کمال صالح هم پاسخگوی نیاز شهر اراک و شهرستان شازند نیست، یکی از پیشنهاداتی که مطرح و دستورات لازم ارائه شد، پیگیری در خصوص انتقال پساب فاضلاب شهر اراک با یک خط به صنایع مستقر در جاده تهران و به ویژه در محدوده پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه بود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان افزود: مبحث دیگر مطرح شده در این نشست، بحث لزوم پیگیری جدی فاضلاب شهر کمیجان بود که از سال گذشته در بودجه ۱۴۰۰ در جدول شماره ۲۰ قانون بودجه، این‌ مهم درج شد.

کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از روستاهای شهرستان‌های خنداب و کمیجان با تانکر آبرسانی می شوند به همین سبب درخواست تامین ۲ دستگاه تانکر آبرسانی با ظرفیت ۱۰ هزار لیتر ارایه شد.

وی خاطر نشان کرد: مقرر شد وزیر نیرو در آینده‌ای نزدیک به شهرستان‌های سه حوزه انتخابیه سفر کنند و با مسائل و مشکلات مردم شهرستان اراک، خنداب و کمیجان، در حوزه آب و همچنین برق و انرژی‌های تجدید پذیر و طرح های در دست آشنا شوند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی انرژی برق وزیر نیرو کمیجان خنداب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی مجلس شورای اسلامی اراک استان مرکزی انرژی برق وزیر نیرو کمیجان خنداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • افزایش پایداری شبکه برق دشت آزادگان