Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در نشستی برای نهایی کردن این طرح گفت: «فضا نه تنها مرزی است که به مردم امید و رویا می‌دهد، بلکه پایه و اساس مهمی را برای جامعه اقتصادی ما با توجه به موضوع امنیت اقتصادی فراهم می‌کند.»

طبق پیش‌نویس برنامه، ژاپن قصد دارد اولین فرد غیرآمریکایی را به‌عنوان بخشی از برنامه آرتمیس که یک ابتکار از سوی ناسا برای بازگرداندن فضانوردان به ماه است را به آن اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح همچنین آرزوهای ژاپن را برای پرتاب یک کاوشگر برای اکتشاف مریخ در سال ۲۰۲۴ و همچنین یافتن راه‌هایی برای تولید برق خورشیدی در فضا بیان می‌کند.

این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یک قدرت بزرگ فضاپیمایی تبدیل شود و همچنین قصد دارد فضانوردانی را به روی ماه بفرستد و دورنمای مسابقه فضایی آسیایی را توسعه دهد.

بیشتر بخوانید:

میلیاردر ژاپنی فردا صبح از فضا برمی‌گردد

در ماه مه، چین دومین کشوری بود که یک مریخ‌نورد را بر روی سیاره سرخ فرود آورد.

اعلام ژاپن در مورد اهداف اکتشاف فضایی خود، یک هفته پس از بازگشت «یوساکو مائزاوا»، میلیاردر ژاپنی از سفر ۱۲ روزه‌اش به ایستگاه فضایی بین‌المللی صورت می‌گیرد.

کد خبر 646185 برچسب‌ها مریخ ناسا فضانورد ژاپن فضاپیما - کاوشگر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مریخ ناسا فضانورد ژاپن فضاپیما کاوشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟

فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ سهمیه و در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا یک سهمیه مستقیم خواهد داشت که قهرمان جام حذفی یکی از این چهار سهمیه را کسب می‌کند.

به گزارش مشرق، مسعود زارعی، مدیر دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای امروز (دوشنبه) به شکل رسمی تعداد سهمیه ایران در رقابت‌های آسیایی را مشخص کرد. بر همین اساس، لیگ برتر ایران در لیگ نخبگان ۱+۲ سهمیه و در سطح دوم باشگاه‌های آسیا یک سهمیه خواهد داشت تا ۳ تیم نخست لیگ برتر و قهرمان جام حذفی این سهمیه‌ها را کسب کنند.

پیش از این قهرمان جام حذفی، یک سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص می‌داد اما حالا با تغییر فرمت رقابت‌های آسیایی، وضعیت سهمیه حاصل از قهرمانی در جام حذفی به ابهام تبدیل شده است.

در همین راستا مشخص شد که قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را کسب می‌کند. به عبارت ساده‌تر، دو سهمیه مستقیم لیگ نخبگان به تیم‌های اول و دوم لیگ برتر، یک سهمیه پلی‌آف به قهرمان جام حذفی و تک سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم سوم لیگ برتر خواهد رسید.

البته در صورت کسب سهمیه یکی از تیم‌های حاضر در جام حذفی از طریق لیگ برتر و قهرمانی آن تیم در جام حذفی، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان به آن تیم می‌رسد تا سهمیه مستقیم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم چهارم لیگ برتر برسد.

دیگر خبرها

  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • قهرمان جام حذفی ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از لشکر عنکبوت‌ها روی مریخ!