Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 7 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نفت و به عنوان نماینده تقاضاکنندگان اظهار داشت: موضوع اصلی اهمیت هیدروکربنی در پهنه منطقه‌ای و سیاست‌های غلط طی 8 سال گذشته بود.

وی افزود: واگذاری بلاوجه بسته‌های نفتی EPD و EPC و عدم رعایت اولویت توسعه میادین مشترک نفتی و گازی طبق تکالیف قانونی مجلس برای دولت باید انجام می‌شد که صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: ما نیازمند آن بودیم که استخراج از میادین مشترک با کشورهای اطراف در اولویت قرار گیرد اما سیاست‌گذاری‌های غلط زنگنه در وزارت نفت دولت قبل مانع این اقدام شد.

خضریان در ادامه به موضوع سهمیه‌بندی سوخت به عنوان یکی از دستاوردهای کشور در دولت نهم و دهم اشاره کرد و یادآور شد: در این موضوع مقدار مصرفی برای مردم تعیین شد که مانع برخی اتفاقات مانند قاچاق سوخت می‌شد اما در دولت قبل که رویای بستن با غرب را داشتند بدون توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کارت سوخت را از چرخه خارج کردند که نتیجه آن باعث شد زمانی راهی به جز بازگرداندن همان سهمیه‌ها بدون توضیح به افکار عمومی نداشته باشند که رئیس جمهور نیز مسئولیت آن را نپذیرفت.

وی گفت: در این شرایط رهبر معظم انقلاب بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردند تا فتنه خاموش شود و نیروهای انقلابی نیز با اقدام خود مانع آشوب شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با انتقاد از پافشاری بر شیوه‌نامه دستوری O&M و عدم التزام شرایط آن و فلج شدن تولید که مبنایی نداشت از دیگر اقداماتی بود که در دولت قبل صورت گرفت.

خضریان اضافه کرد: موضوع دیگر بکارگیری و استخدام‌ها بی‌مبنا در وزارت وقت بود که بر این اساس اتفاقاتی افتاد که تغییر آن در دولت‌های بعد نیز ناممکن است، همچنین حذف غیرکارشناسانه چند هزار سمت در این وزارتخانه و نبود نیروهای کارشناس در حوزه گاز از دیگر اتفاقات نامطلوب در این وزارتخانه بود.

وی ادامه داد: در دولت قبل هیچ اقدامی در حوزه کاهش خام‌فروشی دیده نشد و به این موضوع وابسته ماندیم تا تحریم‌ها اثر کند و راهی جز بستن با غرب و آمریکا وجود نداشته باشد لذا در دوره زنگنه شاهد ایجاد پتروشیمی‌ها و پتروپالایشگاه‌ها نبودیم و برای یک اقدام کوچک نیز سال‌ها معطلی صورت می‌گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از انعقاد قراردادهای نفتی سریع در وزارت نفت دولت سابق عنوان کرد: مشخص نیست این قراردادها با چه کسانی و در چه شرایطی بسته شده که می‌خواهیم در این تحقیق و تفحص به آن پاسخ دهیم. همچنین فرسودگی تجهیزات نفتی و گازی علت توقف بسیاری از پروژه‌های مربوط به مناطق نفت‌خیز جنوب و فلات قاره بوده است که باید علت آن را جویا شد که از نمایندگان مجلس در این مناطق می‌خواهیم کمک کنند به خصوص در استان خوزستان بسیاری از پروژه‌ها تعطیل شده است./ فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر سابق نفت دور زدن تحریم ها خضریان دولت قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز فعالیت دولت رفع ناترازی‌ها و مشکلات کشور از جمله تنش‌های‌ آبی، ناترازی برق، مشکلات اشتغال و مسکن، تورم، کسری بودجه و بهبود وضعیت اقتصادی زندگی مردم را در محور برنامه‌های خود قرار دادیم، گفت: امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در اجتماع مردم مناطق جنوب غربی تهران، در صحن امام‌زاده حسن (ع) با گرامیداشت یاد شهیدان و ادای احترام به خانواده معظم شهدا تصریح کرد: مردم عزیز این مناطق در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره در صف مقدم دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها و یار انقلاب، امام و رهبری بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره به دنبال فرصتی بودم تا در جمع باصفا و نورانی مردمان سخت‌کوش و متدین این منطقه حضور یابم، افزود: بنای دولت اداره امور بر مبنای عمل به دستورات الهی در همه عرصه‌های زندگی، اجرای عدالت با تکیه بر امکانات داخلی و بر مبنای سند آمایش سرزمینی است. بر همین اساس در آغاز به کار دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا، ناترازی‌های گسترده برق، کاهش بیکاری و رفع مشکل اشتغال و رفع دغدغه مردم درباره مسکن را مبنای کار خود قرار دادیم و امروز بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده‌اند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های متنوع کشور شرایط اقتصادی زندگی مردم را بهبود بخشیم، اظهار داشت: بنای بنده این نیست که بگویم دولت چه وضعیتی را تحویل گرفت و در گذشته وضعیت چگونه بوده است، اما فقط در یک مورد دولت را با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تحویل گرفتیم که این کسری بودجه یکی از اصل‌ترین دلایل ایجاد تورم است، اما بدون استقراض از بانک مرکزی یا چاپ پول با تولید و ایجاد منابع و درآمدهای جدید هم این کسری را رفع کردیم و هم توانستیم روند تورم را کاهشی کنیم.

تکمیل می‌شود...

کد خبر 747977

دیگر خبرها

  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • انتقاد محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از طرح حمله به «رفح»
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟