Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ شهرداری شهر زیراب سوادکوه هر از چندگاهی با چالش بزرگ بدهی ناشی از بحران مواجه می‌شود - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، شهرداری‌ها در جایگاه مدیریت شهری، نقش مهم و موثری در چگونگی حفظ ثبات یک شهر از بُعد خدمات‌رسانی، زیباسازی و ارائه امکانات دارند. از این رو هر عاملی که باعث برهم خوردن این ثبات شود، نظم شهری مختل و امکان ارائه خدمات نیز با مشکلاتی مواجه خواهد شد که آثارش به راحتی نِمود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری شهر زیراب سوادکوه که در طی سالیان اخیر به دلیل بدهی حاصل از سیل سال 94، دچار بحران شدید مالی شده بود و تا مرحله شهر بدون شهرداری نیز پیش رفت، تا به امروز فراز و نشیب‌های زیادی را برای حفظ و پابرجایی خود طی کرده است.

بدهی میلیاردی روز افزون سیل،  اعتراض کارگران به دلیل دریافت نکردن حقوق و مزایا، بدهی حاصل سیل جدید، حواشی انتخاب شهرداران در دوره‌های مختلف، بحران شهر بدون شهرداری، مشکل در ارائه خدمات شهری و شهروندی، مسدود شدن چندین باره حساب از سوی طلبکاران، تعویق پرداختی‌های پرسنل، تنها بخشی از فراز و نشیب‌های پشت‌سر گذاشته شهرداری زیراب است.

دوره کنونی نیز با کوله‌باری از مشکلات گذشته و فعلی در حال پیش رفتن بود که به دلیل مشکلات مالی، توان تعمیر ماشین‌آلات حمل زباله از حیطه‌اش خارج شد و لودر را جایگزین، ماشین‌های مکانیزه حمل زباله کرد. اگرچه این نیز درحال سپری شدن است اما علاقه بحران‌ها به شهرداری زیراب، خیال آسودگی خاطر را منتفی کرد و ماجرایی جدید گریبان شهرداری این شهر را گرفته است.

به تازگی تامین‌اجتماعی شعبه زیراب، حساب شهرداری این شهر را مسدود و خالی کرده است که منجر به اخلال در روند کارهای شهرداری بحران‌زده زیراب شده است. اگرچه گفته شده ، مبالغی ماهانه از سوی شهرداری به تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود اما برای روشن شدن موضوع به سراغ شهردار و همچنین رئیس تامین‌اجتماعی این شهر رفته‌ایم.

سعید قلی‌نژاد شهردار شهر زیراب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه حساب شهرداری زیراب از سوی تامین‌اجتماعی این شهر، توقیف و برداشت از حساب انجام شد، اظهارداشت: تامین اجتماعی یک شخص یا پیمانکار نیست که شکایت کرده و حساب را مسدود کند بلکه یک ارگانی است که با شهرداری کار می‌کند.ما نیز ماهیانه مبلغی را واریز می‌کنیم اما متاسفانه حساب ما از سوی تامین‌اجتماعی مسدود و  خالی شد. 

قلی‌نژاد افزود: ما هر ماه حدود 85 میلیون تومان بیمه پرسنلی، تقریبا 60 میلیون تومان بیمه شرکتی‌ها و همچنین بدهی گذشته را به تامین‌اجتماعی، واریز می‌کنیم.درواقع حدود 200 میلیون تومان ماهانه به تامین‌اجتماعی، واریزی داریم. 

شهردار شهر زیراب درمورد علت توقیف حساب شهرداری توسط تامین‌اجتماعی، اظهارداشت: اخیراً تامین‌اجتماعی بابت حسابرسی سال 95 و قبل آن، گفته که شهرداری به آنها بدهکار است. درحالی که ما قسط‌بندی کرده و پرداخت می‌کنیم. اما گفتند الزام به دادن چک هستیم. چک 400 میلیون تومانی دادیم. مجدداً گفتند، چک صیادی دهیم که برای ما مقدور نیست. 

قلی‌نژاد با بیان اینکه وضعیت فعلی شهرداری زیراب بحرانی است و این اقدام، دور از تعامل بود، تصریح کرد: ماهیت چک صیادی این است که درصورت برگشت خوردن، کل حساب مسدود شده و همچنین نمی‌توانیم دسته‌چک بگیریم. به این علت به تامین‌اجتماعی اعلام کردیم مبالغ ماهیانه پرداخت می‌شود و با آنها تعامل داریم. درحال حاضر از برخی ادارات طلب دارم، آیا باید چنین اقدامی انجام دهم؟ انسان باید شرایط را درک کند. شرایط حال کنونی ما بحرانی است. 

شهردار شهر زیراب با انتقاد نسبت به رفتار عجولانه رئیس تامین‌اجتماعی زیراب، تصریح کرد: وقتی ماهیانه مبالغ را به تامین‌اجتماعی پرداخت می‌کنیم، اصرار به الزام چک، دور از درک شرایط فعلی شهرداری است. انتظار نگاه مساعدتری داشتیم اما رئیس تامین‌اجتماعی خیلی عجولانه اقدام کرد. درصورتی که حتی گفتیم چندماه فرصت دهید و درصورت نپرداختن قسط، اقدام کنید اما توجهی نکردند. 

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای پرسنل شهرداری پس از مسدود و خالی شدن حساب توسط تامین‌اجتماعی، خاطرنشان کرد: هزینه بیمه  بازنشستگان شهرداری را نتوانستیم واریز کنیم و دفترچه تمدید نشد،چراکه حساب مسدود و خالی است. بیمه مکمل پرسنل رسمی نیز دچار همین مشکل شد درحالی که واقعا پرسنل احتیاج به بیمه مکمل دارند. ماشین‌آلات را نمی‌توانیم تعمیر کنیم چون پولی موجود نیست. واریزی مردم به شهرداری نیز دچار مشکل شد. 

قلی‌نژاد تصریح کرد: شهرداری ساری بدهی میلیاردی به تامین‌اجتماعی دارد، آیا حساب مسدود شد؟ شاید این مدیر دلش برای شهر نسوزد که مشکلات شهرداری برایش مهم نیست. این اقدام تامین‌اجتماعی، باعث اخلال کارهای شهرداری زیراب شد.

بهروز رزاقی رئیس تامین‌اجتماعی شعبه زیراب نیز درمورد اقدام صورت گرفته، گفت: باتوجه به اینکه مسائل داخلی بین دو ارگان محسوب می‌شود، قصد تنش در شهرستان را نداریم. بنابراین خارج از همین چارچوب داخلی بین دو ارگان، نمی‌توان بحثی داشت. 

وی با بیان اینکه ما مشکلی با شهرداری زیراب نداریم، تصریح کرد: برخلاف آنچه که تصور شده ما واقعا مشکلی با شهرداری زیراب نداریم. مسائل پیش آمده نیز قابل حل هستند و نیازمند نشست و رسیدگی خواهد بود.

رزاقی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در سنوات گذشته، شهرداری و تامین‌اجتماعی با هم نشست داشتند و صحبت‌های انجام شد و تا این مرحله رسید، درحال حاضر نیز شهردار با شورای شهر می‌توانند طی نشستی با تامین‌اجتماعی ، مسائل را حل کنند.

وی افزود: این مسئله فقط بین دو ارگان بوده که قابل حل است.

عملکرد 100 روزه شهرداری و شورای شهر تهران/ "روزهای طلایی" در انتظار تهران! + فیلمبدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها استان سمنان وصول شوداستاندار البرز: مطالبات مردم در شورای شهر و شهرداری کرج مورد توجه قرار گیرد

به گزارش تسنیم، در شرایطی که شهرداری زیراب در بحران مالی دست و پا می‌زند تا ادامه حیات دهد و بار دیگر تجربه تلخ، شهر بدون شهرداری تکرار نشود، مسئله فعلی پیش آمده، چالش جدی برای یک شهر شده است. شهری که بحران‌های پی در پی وارد شده به شهرداری‌اش، خیال هرگونه توسعه را از آن ربود و از حداقل‌ها، محروم شد. در حالی که برخی ادارات شهرستان، بدهی میلیاردی به شهرداری زیراب دارند و مدیریت شهری، راه تعامل را در پیش گرفته، اما برخی دیگر حساب شهرداری مقروض را مسدود و خالی می‌کنند.انتظار می‌رود ادارات با در نظر گرفتن شرایط بحران زده شهرداری، روند را تسهیل بخشند. اگرچه این موضوع، مسئله‌ای بین ارگانی مطرح شده اما هر موضوعی که منجر به اخلال کار شهرداری یک شهر شود، متضرر اصلی آن، مردم بوده و مطالبه‌گری خواهند کرد. ما هم منتظر نشست توصیه شده هستیم و امیدواریم با تعامل دوباره ، این بحران نیز رفع گردد و طالع بد شهرداری زیراب، رنگ اقبال بلند به خود ببیند تا مردم یک شهر به آرامش برسند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس تامین اجتماعی تامین اجتماعی شهرداری زیراب حساب شهرداری مسدود و خالی شهر زیراب قلی نژاد یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شجاعی، صبح چهارشنبه با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر در استان کرمان بازنشسته و مستمری بگیر هستند، گفت: تعداد ۱۶ کانون بازنشستگی کارگری در شهرستان‌های استان کرمان دایر است.

وی، افزود: میزان ۶۵ تا ۷۰ درصد این کارگران، حداقل حقوق‌بگیر هستند و مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه آنها در حوزه معیشت و درمان است.

شجاعی، گفت: در بخش درمان بیمه‌شده‌ها و بازنشستگان باید از صفر تا ۱۰۰ آن را سازمان تأمین اجتماعی متقبل شود که این اتفاق نمی‌افتد و قانون باید الزام و اجرایی شود.

کد خبر 6094359

دیگر خبرها

  • تصاویری از زیرآب رفتن خیابان‌های اهواز + عکس
  • مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر شد
  • مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر شد+ تصاویر
  • انتظار موج جدیدی از خدمت در سال پایانی شورا 
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • ۱۳۰ هزار کارگر در استان کرمان مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند
  • کنترل حکشتی به زودی در دستان تامین‌اجتماعی؟!