Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیش از حمله بامدادی به بندر لاذقیه سوریه با رادیوی ارتش این رژیم «گلگلتز» مصاحبه کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی از مصاحبه یادشده که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، به مذاکرات وین پرداخت و با بیان این ادعا که «می‌توان در پایان توافق خوبی داشت و البته که ما معیارها را می‌دانیم»، افزود «آیا در شرایط فعلی انتظار می‌رود که این اتفاق بیفتد؟ خیر، چون باید موضع قوی‌تری [علیه ایران] اتخاذ شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفتالی بنت به‌رغم آنکه در ادامه اظهاراتش مدعی شد که «ایران موضع بسیار ضعیفی در مذاکره دارد»، اما در ادامه اضافه کرد: «متأسفانه جهان به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی این کشور در موضع قدرت قرار گرفته است».

 کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با پوشش بخش دیگری از این مصاحبه گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرده است: «اسرائیل دو هدف دارد که یکی از آن‌ها عقب‌انداختن ایران و دیگری جلوگیری از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای است».

بنت در ادامه همچنین مدعی شد: «ما اقدام می‌کنیم و به دنبال درگیری نیستیم».

این اظهارات در حالی علیه ایران بیان شده است که «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی، روز گذشته، در آستانه از سرگیری مذاکرات وین، برای «توافق خوب با ایران» نسخه پیچید.

لاپید روز گذشته گفته بود: «اسرائیل با هر توافقی مخالفت ندارد. یک توافق خوب، موضوعی خوب خواهد بود».

نفر دوم کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی سپس لیستی از ادعاهای بی اساس این رژیم و حامیان غربی آن علیه ایران را ردیف کرد و به ایران اتهام زد.

او همچنین مدعی شده بود «ما (رژیم صهیونیستی) با توافقی که باعث نظارت واقعی روی برنامه هسته‌ای ایران نشود و همچنین باعث نظارت روی پول ایران و شبکه ترور ایران نشود، مخالف هستیم».

اظهارات این دو مقام رژیم صهیونیستی در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی نیز طی ماه‌های اخیر بارها ضمن انجام سفر به آمریکا و دیگر پایتخت‌های غربی، علیه ایران و مذاکرات وین رایزنی‌های فشرده‌ای انجام داده‌اند.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه صبح روز گذشته برای شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ وارد وین شد.

دور هشتم مذاکرات شامگاه دوشنبه به وقت وین در هتل کوبورگ با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام از سرگرفته شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز در این ارتباط گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم. باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

این در حالی بود که در روزهای اخیر اظهارنظرهای مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران و مذاکرات وین تشدید شده بود به نحوی‌ که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اخیرا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفت که تل‌آویو ترجیح می‌دهد که آمریکا و دیگر کشورها از مذاکرات هسته‌ای با ایران کناره‌گیری کنند تا این که به ادعای او یک «توافق بد» را دنبال کنند.

یائیر لاپید مدعی شد: ما هیچ مشکلی با توافق نداریم. یک توافق خوب چیز خوبی است. بهترین گزینه دوم (بعدی)، عدم توافق و تشدید تحریم‌ها و اطمینان از اینکه ایران نمی‌تواند به جلو برود. و سومین و بدترین گزینه، یک توافق بد است».

منبع: فردا

کلیدواژه: نفتالی بنت مذاکرات وین احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حالا وقت توافق است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی پا را از این هم فراتر گذاشته و در اظهاراتی که انتقادات پیشین واشنگتن از عملکرد نظامیان صهیونیست در غزه را نقض می‌کند، حتی رنجی که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه متوجه فلسطینیان شده را هم به گردن حماس انداخت!

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق رژیم صهیونیستی و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

بلینکن در حالی حماس را مسئول عدم حصول توافق دانست که جریان‌های راست افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی هم با توافق مخالف بوده و کابینه را تهدید به انحلال کرده‌اند.

«اوریت استروک» وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی توافق در حال بررسی در مصر را «افتضاح» دانست و گفت این طرح پیشنهادی ماهیت وجودی کابینه رژیم صهیونیستی را زیر سوال می‌برد.

او با بیان اینکه چنین توافقی می‌تواند اهداف جنگی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد، گفت: «سربازان همه چیز خود را رها کرده و رفتند که برای اهدافی که دولت تعیین کرده بود، بجنگند. حالا ما همه این‌ها را دور می‌ریزیم تا ۲۲ یا ۳۳ یا نمی‌دانم چند نفر را نجات دهیم. چنین دولتی حق حیات ندارد.»

اظهارات این وزیر صهیونیست یادآور اظهارات «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «صهیونیسم دینی» است که گفته بود اگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با توافق کنونی موافقت کند، او ائتلاف حاکم را بر هم خواهد زد.

در مقابل، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به اظهارات استروک واکنش نشان داد و با کنایه به اظهارات وی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «دولتی که ۲۲ یا ۳۳ عضو افراطی دارد، حق حیات ندارد.»

«چیلی تروپر» قانون‌گذار رژیم صهیونیستی هم تلاش چهره‌های افراطی در کابینه رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از امضای توافق را با تعالیم یهودیت مغایر دانست و گفت بر خلاف ادعای کسانی که خود را نماینده و سخنگوی یهودیت می‌دانند، یهودیت واقعی برای جان انسان‌ها ارزش قائل است.

هرتزوگ نیز در دیدار با بلینکن به‌ احتمال صدور قرار بازداشت برای رهبران رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه واکنش نشان داد و مدعی شد دشمنان این رژیم سعی دارند از سازوکارهای قانونی بین‌المللی علیه تل‌آویو استفاده کنند.

او دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی را «بسیار قدرتمند» دانست و گفت استفاده از دیوان کیفری بین‌المللی علیه این رژیم «تهدید» علیه دموکراسی است، تهدیدی که هرتزوگ از دوستان و حامیان رژیم صهیونیستی خواست با آن مخالفت کنند.

بلینکن پس از دیدار با هرتزوگ با معترضانی که خواستار توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین هستند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

او همچنین به صورت خصوصی با خانواده‌های اسرای آمریکایی در غزه گفت‌وگو کرد.

برنامه بعدی بلینکن در سفر به سرزمین‌های اشغالی، گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس است.

کد خبر 848681 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و اسرائیل فلسطین

دیگر خبرها

  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • حالا وقت توافق است
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟