Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سخنگوی پارلمان لیبی: اظهارات سفیر انگلیس نقض قوانین بین المللی درباره روابط دیپلماتیک و نیز نقض حاکمیت لیبی بود ؛ زیرا سفیر از ماندن یا رفتن دولت صحبت کرد.
به گزارش خبرگزاری آربا به نقل از اسکای نیوز، سخنگوی پارلمان لیبی اظهارات اخیر سفیر انگلیس را نقض قوانین بین المللی حاکم بر روابط دیپلماتیک و نیز حاکمیت لیبی دانست و افزود: او از ماندن یا رفتن دولت صحبت کرد؛ درحالی که این موضوع به هیچ یک از دفاتر دیپلماتیک مستقر در لیبی ارتباط ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارلمان لیبی سفیر انگلیس را عنصر نامطلوب خواند و از او خواهد خواست که کشور را ترک کند. این اتفاق پس از جنجال‌ها بر سر توئیت سفارت انگلیس در لیبی افتاد. سفارت انگلیس در توئیتی دولت موقت وحدت ملی را به عنوان نهاد پیشبرد امور تا زمان تحویل قدرت به کابینه منتخب به رسمیت شناخت. البته سفارت انگلیس موضع خود را پس گرفت و بر پایبندی به فرآیند سیاسی، برگزاری فوری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و حمایت از پارلمان تاکید کرد.
عبدالله بلیحق سخنگوی پارلمان لیبی در این زمینه گفت: این اظهارات سفیر انگلیس در لیبی در محافل دولتی و حتی مردمی محکوم شد. این اظهارات جنجال به پا کرد و خشم همه مردم لیبی را برانگیخت. برهمین اساس پارلمان بنابه درخواست 10 نماینده بر اساس قوانین داخلی رای گیری و سفیر انگلیس در لیبی را عنصر نامطلوب قلمداد کرد. طبق بند دوم این قانون، وزارت خارجه تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.
بلیحق تاکید کرد: طبق قانون اساسی لیبی این موضوع جزو اختیارات پارلمان است و برهمین اساس این تصمیم بر اساس قانون اساسی گرفته شده است. با این که این اظهارات پس گرفته شد، اما نقض قوانین بین المللی درباره روابط دیپلماتیک و نیز نقض حاکمیت لیبی بود؛ زیرا سفیر از ماندن یا رفتن دولت صحبت کرد. این موضوع به هیچ یک از دفاتر دیپلماتیک مستقر در لیبی ارتباط ندارد بلکه به طور کامل به مردم و مقاماتی ارتباط پیدا می‌کند که با رای مردم روی کار می‌آیند. براین اساس چه در محافل دولتی و چه مردمی پذیرفتنی نبود. به طور خاص در شبکه‌های اجتماعی مشخص شد که این موضوع خشم مردم لیبی را برانگیخته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لیبی پارلمان لیبی سفیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد