Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌ کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف ۵۳ هزار و هشتصد و هشتاد و نه مترمربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مجتبی قهرمانی از رفع تصرف ۳۰ قطعه از اراضی دولتی و ملی در خارج از محدوده طرح هادی روستاهای تورگان، نقاشه، سهیلی، مسن، طولا و تلمبو جزیره قشم به مساحت مجموعاً بیش از ۵۳ هزار و هشتصد و هشتاد و نه مترمربع خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۷۲۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط با صدور دستور قضایی به مرحله اجرا درآمده است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که در ارتباط با تصرفات غیرمجاز و تعدی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان هرمزگان تشکیل و مطرح گردیده با جدیت و به سرعت رسیدگی می‌شود و این موضوع در دستورکار دادگستری استان قرار دارد.

قهرمانی در ادامه با هشدار به متصرفین غیرمجاز تأکید کرد: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی و عرصه‌های طبیعی، واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفین را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین بیان داشت: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان برخورد سریع و به موقع با متصرفان غیر قانونی را فراهم می‌سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا قشم هرمزگان دستگاه قضایی دستگاه قضایی هرمزگان شبانه روزی دستگاه قضایی شبانه روزی قشم برنا هرمزگان اراضی ملی و دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند