Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران از احتمال اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور در جهت حمایت از شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه شنبه هفتم دی‌ماه_ شورای شهر تهران با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله، اظهار کرد: با توجه به اینکه زلزله برای کشور ما موضوع اساسی است مجدداً تکرار می‌کنم هیچوقت این موضوع را نه تنها در شورای شهر، بلکه هیچ یک از مسئولان نباید فراموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که پیشگیری بهتر از فعالیت‌های بعد از حادثه است، افزود: پیشگیری، مقاوم سازی و ساختن اصولی ساختمان‌ها مواردی است که باید رعایت شود چرا که بعضاً شاهد بودیم شهرهایی بازسازی شده بودند و با آمدن زلزله حوادثی که رخ داد و خساراتی که به وجود آمد بسیار پایین بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در زلزله‌خیز ترین کشورهای جهان آمادگی مقابله با زلزله را از قبل پیش‌بینی شده و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم، ادامه داد: شهرداری و شورای شهر برای دقت و نظارت بر اجرای ساختمان‌ها باید علاوه بر آنچه که نظام مهندسی پیش‌بینی کرده، اقدام کند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام، گفت: برای کشور با داشتن فرهنگ غنی، مسأله جالبی نبود که تعداد افراد بی‌سواد زیاد باشد، البته با تشکیل نهضت سواد آموزی اعداد افراد بی سواد کاهش یافت، اما باید سعی کنیم افراد بازمانده از کسب دانش نداشته باشیم.

چمران با اشاره به در پیش رو بودن حماسه ۹ دی، تصریح کرد: ۹ دی در تاریخ ما به عنوان یک روز فراموش ناشدنی باقی ماند؛ پس از فتنه ۸۸ و مسائل بسیار نامناسب و دردآوری که در جامعه صورت گرفت و به ویژه حوادث عاشورای حسینی آن سال که به مقدس‌ترین مقدسات ما توهین شد و معاندان کشور را مدتی با ادعاهای واهی و پوچ در شرایطی سخت معطل گذاشتند، ملت ما روز ۹ دی به پا خاست و نشان داد با رهبری و اعتقادات راستین خود که قرن‌ها برای آن پافشاری کرده همراه است.

وی افزود: ۹ دی حادثه کوچکی نبود زیرا مردم خودجوش به صحنه آمده و نشان دادند پای انقلاب ایستاده‌اند، البته هنوز هم ایستاده‌ایم و از انقلاب به عنوان پدیده بی نظیر تاریخ کشور و منطقه یاد می‌کنیم؛ انقلاب بزرگی در کشور رخ داده که نباید آن را به شوخی بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر چند برخی بهره‌برداری نادرست کرده و نخواستند واقعیت‌ها را به مردم نشان دهند، اما انقلاب در مسیر خود جلو تا انقلاب حضرت مهدی (عج) با قدرت و با صلابت پیش خواهد رفت.

وی پیش از آغاز جلسه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به این پرسش که خروجی‌های جلساتی که هیئت رئیسه شورای شهر تهران با دولت و همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اصلاح و بازنگری لایحه بودجه ۱۴۰۱ داشته به کجا رسیده است؟، اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان راجع به خروجی‌ها صحبت کرد، اما به نتایج مثبتی رسیده‌ایم.

چمران با بیان اینکه نشست‌های مفصلی با دولت و همچنین ریاست مجلس داشته‌ایم، گفت: قبلاً نیز به صورت کتبی این موارد را تقدیم مجلس و دولت کرده و مذاکراتی با تعدادی از نمایندگان مجلس انجام داده‌ایم، البته در شهرداری نیز پیشنهادات خوبی برای اصلاح موارد لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت در ارتباط با شهرداری‌ها ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه موارد مطروحه باید از طریق کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی پیگیری شود، تصریح کرد: امشب جلسه‌ای را با فراکسیون شهری خواهیم داشت و طی هفته آینده با سایر کمیسیون‌های مرتبط جلساتی را برگزار می‌کنیم، علاوه بر اینکه با تشکیل کمیسیون تلفیق نیز موارد مربوط به شهرداری‌ها را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت پیگیری خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های انجام شده اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها برای سال آینده نسبت به سال جاری کمتر نباشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان بازنگری و اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرداری‌ها وجود دارد؟، اظهار کرد: این امکان وجود دارد زیرا برخی از احکام مندرج در لایحه بودجه بر مبنای گرفتن مسئولیت از شهرداری‌ها و واگذاری به وزارت کشور است که قاعدتاً این موارد را به راحتی می‌توان اصلاح کرد.

چمران در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به بخش مترو، خاطر نشان کرد: در جلسات قبلی شورای شهر تهران بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران که تحقق مبلغ آن در سال جاری قابل انجام نبود، مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و رقم بودجه سال‌جاری شهرداری تهران به ۳۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که بر اساس تاکید اعضای شورای شهر تهران هر چقدر بودجه بیش از رقم ۳۷ هزار میلیارد تومان محقق شود، در بخش مترو هزینه خواهد شد.

در این جلسه محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به شهردار تهران در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵٠ قانون مالیات بر ارزش افزوده که مقرر می‌دارد شوراهای اسلامی شهر و بخش جهت وضع هر یک از عوارض محلی جدید که تکلیف آنها در این قانون مشخص نشده، موظف هستند موارد را حداکثر تا ١۵ بهمن ماه هر سال برای اجرا در سال بعد تصویب و اعلام کنند، گفت: با توجه به محدودیت زمانی بررسی لوایح، شهرداری تهران در اسرع وقت اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 544897

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مهدی چمران شوراي شهر تهران لایحه بودجه 1401 عوارض کلانشهر تهران چمران رئیس شورای شهر تهران طرح ها و لوایح شهر مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران لایحه بودجه ۱۴۰۱ شورای شهر تهران شهرداری تهران شهرداری ها سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: برقراری عدالت و توازن میان مناطق شهری در اجرای خدمات و پروژه‌ها از سیاست‌های محوری دوره ششم شورای اسلامی شهر قم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محسن محرری امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به طوری که بودجه ضمن رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.

محرری طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تاکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توازن در منطقه از هدف‌های مهم است، گفت: توازن و توزیع درآمد در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ۱۲۴ جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت ۸۲۰ مورد لوایح و ۷۸ طرح تنظیم و توسط شهرداری رسیدگی شده است.

محرری از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس مشورتی در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، بیست‌وششم و بیست‌وهفتم اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

کد خبر 747522

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است