Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شبکه تلویزیونی العربی، رسانه‌های سودانی اعلام کردند عبدالله حمدوک نخست وزیر این کشور از عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و محمود حمدان دقلو معاون وی خواست به دنبال نخست وزیر جدید باشند، زیرا وی دیگر تمایلی به ادامه فعالیت در پست نخست وزیری ندارد.

منابع رسانه‌ای سودانی به اهداف و انگیزه‌های حمدوک از این اقدام اشاره‌ای نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این موضع را در حالی اتخاذ می‌کند که کشور شاهد تظاهرات مردمی است که خواستار حکومت مدنی دموکراتیک در کشور هستند و توافق سیاسی حمدوک و البرهان را رد می‌کنند.

ارتش سودان پس از کودتا، عبدالله حمدوک را به عنوان نخست وزیر غیرنظامی به قدرت بازگرداند و وعده برگزاری انتخابات آزاد را در ژوئیه سال ۲۰۲۳ به سودانی‌ها داد، اما هنوز دولت تشکیل نداده است. در همین حال در جبهه مقابل، طرفداران دولت غیرنظامی، حمدوک را به خیانت متهم می‌کنند.

تقریبا یک ماه پس از کودتای سودان، عبدالله حمدوک قراردادی را با فرماندهان ارتش امضا کرد که به موجب آن توانست سمت خود را پس بگیرد، اما منوط به این که ژنرال البرهان دو سال دیگر در رأس تشکیلات انتقالی سودان باقی بماند. بر همین اساس، ژنرال‌های سودانی تا زمان انتخابات برنامه ریزی شده برای ژوئیه ۲۰۲۳ در قدرت باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودتا در سودان نخست وزیر سودان حکومت انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است