Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین خیاط‌زاده افزود: بر این اساس کودکان ۶ ماه تا ۶ سال، سالمندان بالای ۶۰ سال، کادر درمان، افراد دارای نقص ایمنی یا مبتلا به بیماری‌های مزمن کلیوی، کبدی، دیابت، زنان باردار به ویژه افرادی که سه ماهه دوم و سوم آنها مصادف با شیوع آنفلوانزا است، در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی موارد مثبت ابتلاء به ویروس آنفلوانزا در آذربایجان شرقی خبر داد و با اشاره به اینکه آنفولانزا یک بیماری ویروسی و مسری است، افزود: این بیماری مجاری تنفسی مانند گلو، بینی و ریه‌ها را درگیر کرده و در برخی موارد ممکن است خفیف و گاهی شدید باشد که در موارد شدید حتی می‌تواند منجر به مرگ شود، لذا گروه‌های پرخطر مانند کودکان، سالمندان و بیماران قلبی ریوی در مواجهه با این بیماری در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرند.

خیاط زاده اظهار داشت: ویروس آنفلوانزا به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرد سالم را مبتلا می‌کند که در حالت مستقیم ویروس آنفلوانزا از طریق قطرات ناشی از عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد بیمار در محیط منتشر شده و افرادی که در فاصله یک متری یا کمتر در کنار مریض قرار گرفته‌اند، این ذرات وارد دستگاه تنفسی آن‌ها شده و مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: در حالت غیرمستقیم نیز این ویروس با عطسه و سرفه فرد بیمار در هوا پخش شده و به علت ماندگاری زیاد آن، بر روی وسایلی که در محیط قرار دارد، باقی می‌ماند، لذا فرد سالم با تماس این اشیا و دست زدن به بینی یا چشم خود مبتلا می‌شود.

وی با بیان اینکه علائم آنفلوانزا شبیه به کرونا بوده اما مرگ و میر آن کمتر است، ادامه داد: تب و لرز، سرفه خشک، گلو درد، آبریزش بینی، درد عضلانی و ضعف و خستگی شدید، اسهال و استفراغ از علائم این بیماری است که البته در مواردی ممکن است بیمار دچار تب نباشد، اما علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ داشته باشد.

کد خبر 5386128

منبع: مهر

کلیدواژه: آنفولانزای فوق حاد پرندگان تبریز دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گرگان بارش برف آمار کرونا 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا زلزله سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است