Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@15:27:46 GMT

٩٨ درصد مردم اردکان باسوادند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۹۹۵۶

٩٨ درصد مردم اردکان باسوادند

علی‌ محمدشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اردکان، با گرامیداشت هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) به بیان گزارشی از وضعیت سواد در شهرستان اردکان پرداخت.

وی بابیان این‌که بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت گروه سنی شش سال و بالاتر در شهرستان اردکان بالغ‌بر ۸۵ هزار و ۱۴۷ نفر بوده است، گفت: تعداد ۷۷ هزار و ۲۸۵ نفر از این جمعیت باسواد و هفت هزار و ۸۶۲ نفر بی‌سواد هستند که از این تعداد افراد بی‌سواد، شش هزار و ۳۱۸ نفر شهری و هزار و ۵۴۴ نفر روستایی می‌باشند و اکثریت جمعیت بی‌سواد شهرستان در گروه سنی بالای ۵۰ سال قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نهضت سوادآموزی شهرستان اردکان با اشاره به سیاست‌های نظام و توجه ویژه به امر باسواد کردن افراد زیر ۵۰ سال، اظهار کرد: طبق سرشماری سال ۹۵ جمعیت بی‌سواد ۱۰ الی ۴۹ سال شهرستان اردکان دو هزار و ۱۰۰ نفر بوده که در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ تعداد ١٠٨۶ نفر باسواد شده‌اند و گروهی نیز در رده سنی هدف خارج گردیده‌اند.

محمدشاهی با بیان این‌که جوان بیسواد در اردکان گفت: در چهار دهه‌ای که از تشکیل و فعالیت پرفراز و نشیب نهضت سوادآموزی می‌گذرد، دوره‌های آموزشی و طرح‌های متنوعی مانند دوره‌های تحصیلی مقدماتی، تکمیلی، پایانی و پنجم برگزارشده است که با تغییر نظام آموزش‌وپرورش دوره‌های نهضت به سوادآموزی و انتقال تغییریافته است و اخیراً نیز طرح گروه‌های تحکیم سواد، آموزش فردبه‌فرد، سوادآموزی کارکنان، مراکز یادگیری محلی، سوادآموزی در زندان، مراکز اداری، کارگری و نیروهای مسلح به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به شرایط سخت کرونایی، اظهار کرد: نهضت سوادآموزی شهرستان اردکان در سال ۱۴۰۰ توانسته است تعداد ١٣٠ نفر را در دوره سوادآموزی و تعداد ۱٢٢ نفر را در دوره‌های انتقال و تحکیم تحت پوشش قرار دهد که آموزش این افراد به‌صورت مجازی انجام می‌شود.

مسئول نهضت سواد آموزی اردکان بابیان این‌که این نهاد با کمک آموزش‌وپرورش توانسته است اقدامات چشمگیری درزمینهٔ باسوادی در شهرستان انجام دهد، افزود: درصد باسوادی شهرستان اردکان در سال ۱۳۵۵ از ۴۷.۵ درصد به ۹۸.۸۱ درصد در سال جاری رسیده است و هم‌اکنون درصد باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۲۹ سال به ٩٩.۴٨ درصد رسیده است که امیدواریم در دو سال آینده درصد باسوادی در گروه سنی زیر پنجاه سال به صد درصد برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر و با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان و دفتر اتباع خارجی، تعدادی از بی‌سوادان مهاجر افغانی تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرارگرفته‌اند.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش اردکان سواد نهضت سوادآموزی نهضت سوادآموزی شهرستان اردکان نهضت سواد گروه سنی بی سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • آموزش نمادین رای گیری با صندوق مکانیزه الکترونیکی در سیمرغ
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان