Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی در استان‌هایی مانند لرستان که متأسفانه از قطار توسعه کشور جا مانده‌اند، می‌تواند بخشی از مسائل و مشکلات آنها را حل کند، خیلی دور نیست، سال‌هایی که مرکز لرستان کارخانه‌های بزرگی مانند «پارسیلون»، «ماشین سازی»، «چرم و پوست»، «یخچال سازی»، «صدر فولاد» و…… را داشت و مردم به خصوص قشر جوان و تحصیل کرده آن، در این واحدهای صنعتی مشغول به کار و فعالیت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه طی سال‌های گذشته این واحدهای صنعتی در استان به دلایل مختلف مالی، عدم سرمایه در گردش، بدهی‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی و… رو به تعطیلی رفتند و تعداد زیادی از افراد مشغول به کار در آنها بیکار شدند.

تعطیلی این واحدهای صنعتی و اقتصادی از یک طرف و نیمه تمام باقی ماندن طرح‌های جدید صنعتی از سوی دیگر، موجب شده که لرستان همواره در صدر جدول بیکاری کشور قرار بگیرد، موضوعی که می‌طلبد رفع آن از سوی دولت سیزدهم و رئیس جمهوری مورد توجه قرار بگیرد.

بزرگ‌ترین پروژه صنعتی لرستان چشم انتظار اقدام دولت سیزدهم

در این میان، لاستیک‌سازی خرم‌آباد یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر خرم‌آباد در حوزه صنعت محسوب می‌شود، طرحی که می‌توانست در صورت اجرا و تکمیل زمینه ایجاد اشتغال خوبی برای جوانان مرکز لرستان فراهم آورد.

نام پروژه لاستیک سازی سال شروع پروژه ۱۳۹۳ عمر پروژه ۸ سال میزان پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد محل احداث خرم آباد کاربری و اهمیت پروژه ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک و اشتغالزایی حدود ۱۲۰۰ نفر چرایی تأخیر در اتمام پروژه عدم پای کار بودن بخش خصوصی و سرمایه گذار، تأمین نشدن تسهیلات لازم دستگاه‌های مسئول برای پیگیری اتمام پروژه سازمان صنعت، معدن و تجارت کل اعتبار هزینه شده برای پروژه تا کنون ۴۰ میلیارد تومان

این در حالی است که از «لاستیک‌سازی» و هزار شغلی که قرار بود برای لرستانی‌ها ایجاد کند امروز تنها یک خاطره دورمانده است؛ رؤیایی که در سال ۹۳ در جریان سفر رئیس‌جمهوری به لرستان با عنوان «بزرگ‌ترین پروژه صنعتی» لرستان در اذهان جوانان بیکار این استان نقش بست.

پیش از برگزاری سفر هیئت دولت در قالب سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم فراهم شد. در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار دارد تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود. برای پیگیری این گزارش‌ها لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را مطالعه کنید.

و اما با پایان یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان، کار جمع‌بندی مصوبات و دستاوردهای سفر در دستور کار دستگاه‌های متولی قرارگرفته، در این راستا در خبرگزاری مهر نیز جمع‌بندی سفر هیئت دولت و انطباق مصوبات با محورها و اولویت‌های نظام مسائل استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

همچنین به‌زودی پروژه این خبرگزاری در زمینه پیگیری مصوبات سفر دولت به لرستان در قالب یک پرونده ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. گزارش یا گزارش‌های جمع‌بندی سفر مبتنی بر نظام مسائل استان با نگاهی به گزارش‌های تولیدشده پیش از سفر بسته خواهد شد و پیش روی مخاطبان این خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان در قالب سلسله گزارش‌هایی «مطالبات مردم لرستان از دولت» را پیگیری و مطرح کرد، گزارش «تمامِ ناتمام‌های دیار پروژه‌های تاریخی / طرح‌هایی که باستانی شدند!» از جمله این گزارش‌ها بود که در آن بر ضرورت اختصاص اعتبار و تکمیل کارخانه لاستیک سازی خرم آباد از سوی دولت تاکید شده بود.

لاستیک سازی خرم آباد، قرار بود ۳۶ ماهه تمام شود که امروز با گذشت ۸ سال در قالب یک زمین خالی در کوهپایه‌های خرم‌آباد به چشم می‌خورد و حالا چشم انتظار تدبیر دولت سیزدهم برای تکمیل است.

قرار گیری «لاستیک‌سازی» در بین ۱۲ طرح کلیدی لرستان برای اجرا

بهزاد منصوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه مباحث مربوط به سفر رئیس جمهور در حوزه صنعت و معدن در چند بخش تفکیک شده است که هر کدام از آنها می‌تواند متناسب با جایگاه خودش پیگیری شود اظهار داشت: در مجموع ۳۶ مصوبه در این سفر برای لرستان در نظر گرفته شد.

وی گفت: این مصوبات با ویژگی‌ها و ابعاد خاص درج در مصوبات، توافق‌های وزارتخانه‌ای و حوزه‌های مربوطه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: بخشی از اینها عمرانی، بخشی پرداخت تسهیلات و برخی دیگر پیگیری‌های حوزه‌های اثر گذار مانند قضائی، سازمان‌های وابسته به مجموعه وزارت خانه مانند «ایمیدرو» و… هستند.

منصوری در ادامه با اشاره به پروژه لاستیک سازی خرم آباد بیان داشت: این پروژه در بین ۱۲ طرح کلیدی استان برای اجرا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ماهیت این طرح‌ها از جمله لاستیک سازی، گرفتاری‌های مالی است و در قالب آنها رفع این مشکلات مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه کل اعتباری که برای راه اندازی خط اول این کارخانه نیاز بوده حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است گفت: طبق اعلام و پیگیری‌هایی که قبلاً هم داشته‌ایم، خود سهامداران نزدیک به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان آن را تأمین می‌کنند و ما بقی آن نیز در قالب تسهیلات باید تأمین شود.

منصوری تاکید کرد: بانک روی طرح توجیهی این کارخانه در حال فعالیت است.

هشدار نماینده مردم به سرمایه گذار برای فعال شدن پروژه

پیش از این مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای راه‌اندازی این کارخانه در مرکز لرستان، اظهار داشت: بانک صنعت و معدن و «ایدرو» در این رابطه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به عدم پرداخت تسهیلات به این کارخانه اظهار داشت: سرمایه‌گذار هم آن‌طور که باید پای‌کار نیست.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به هیئت‌مدیره این کارخانه در جلسه‌ای در تهران اعلام کردم که یا خلع ید، یا شروع به کار می‌کنید افزود: در حال حاضر نصب سوله سالن تولید محدود کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در دستور کار قرارگرفته است.

ویسکرمی تأکید کرد: پیش‌ازاین نیز در تاریخ ۲۸ تیرماه امسال، اولین تجهیزات ساخت سالن فاز نخست لاستیک‌سازی در راستای ساخت اولین فاز لاستیک‌سازی به ظرفیت ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک در سال، به محل شهرک صنعتی شماره سه واردشده بود.

کد خبر 5385780

منبع: مهر

کلیدواژه: مطالبات مردم لرستان از دولت لاستیک سازی خرم آباد مطالبات مردم لرستان از دولت پروژه نیمه تمام بهزاد منصوری سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان نماینده خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا زلزله سانحه تصادف ایلام لاستیک سازی خرم آباد معدن و تجارت سازمان صنعت گزارش ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است

تین نیوز

 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا به طول ۱۴۰۰ متر، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در بازدید از پروژه بزرگراه آستارا- آستارا اظهار کرد: فاز اول این پروژه به طول ۱۴۰۰ متر در نقطه مرزی سرزمینی که حال احداث است و نقش به سزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می کند، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

اکبری افزود: این پروژه شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر و ۱۴۰۰ متر احداث بزرگراه است.

وی با بیان این که این پروژه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون ها اثرگذار خواهد بود، افزود: به طور قطع همکاری دستگاه های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

اکبری گفت: باتوجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است. همچنین فاز دوم این پروژه شامل دو بانده کردن حدود ۲۲۰۰ متر از محور آستارا اردبیل و یک دستگاه دوربرگردان غیرهمسطح است که در صورت تأمین اعتبار لازم و عدم وقوع مشکلات معارضین تا پایان شهریور امسال قابلیت تکمیل را داراست.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در بازدید از پل جدیدالاحداث سیبلی در منطقه آستارا گفت: این پل در سیل سال گذشته و طغیان رودخانه تخریب شده بود که در حال حاضر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال احداث است.

گفتنی است پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا نیز با حضور معاون راهداری سازمان افتتاح شد. این پل در روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض چهار متر با بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت در یک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده های کشور آسفالت شده و ۳۰۰۰ کیلومتر جاده روستایی ساخته شده است.

اکبری همچنین در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان گیلان که به ریاست اسدالله عباسی استاندار و رئیس کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: بهترین راهکار برای کاهش سوانح، انجام اقدامات حاصل از تحلیل حوادث رانندگی است تا از این راه نسخه های شفابخش و طرح های نو و به روز به دست آید.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در خاتمه بر اهمیت رفع نواقص جاده های استان به منظور ایمن سازی محورها تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌