Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اهلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش مهم خوشه‌های کسب و کار در توسعه صنعت و افزایش صادرات افزود: از ۲ سال گذشته مطالعات امکان سنجی ۱۲ خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل آغاز شد که با توجه به گسترش فعالیت و نیازسنجی های انجام شده سه خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی مورد تایید و تصویب نهایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی تاکنون توسعه سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل به مرحله اجرا درآمده و طرح توسعه خوشه‌های جدید مذکور هم در دستور کار قرار گرفته است.

اهلی با بیان اینکه طرح توسعه خوشه‌های صنعتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان محسوب می‌شود افزود: برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار با بهره‌مندی از تجربه کشورهای توسعه یافته در کشور پایه‌ریزی شده و تاکنون نیز دستاوردهای موفقی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل هدف از اجرای خوشه‌های کسب و کار را تقویت ارتباط، شبکه‌سازی و همکاری اعضای خوشه با یکدیگر ذکرکرد و گفت: اجرای این خوشه‌های صنعتی باعث بهره مندی هرچه بیشتر صنایع از خدمات شده و حمایت از شکل‌گیری و توسعه ارائه دهندگان خدمات این کسب و کارها را تسهیل خواهد کرد.

اهلی ادامه داد: در کنار حمایت از اجرای خوشه‌های صنعتی ، تقویت و افزایش تولید و بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی مد نظر قرار گرفته تا ضمن جهش تولید شاهد اشتغال زایی فراوان در استان باشیم.

وی نمونه این حمایت ها را برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی و همچنین حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این حمایت‌ها منجر به افزایش تولید و توسعه صنعت استان شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین یکی از زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در استان را تامین و احداث زیرساخت‌های لازم دانست و گفت: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده شهرک‌های صنعتی استان بهترین محل برای سرمایه‌گذاران است.

استان اردبیل دارای ۲۱شهرک و نواحی صنعتی است.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید اشتغال پایدار اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید اشتغال پایدار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید اشتغال پایدار اردبیل شهرک های صنعتی استان اردبیل خوشه صنعتی کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر چهارشنبه در اولین جلسه سال جاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: در سال گذشته ۱۹۷ مصوبه از ۲۱۸ مصوبات کارگروه ابلاغ شده، اجرا شده است.

وی با تشریح اینکه اغلب مصوبات برای رفع چالش‌های ضروری بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری استان بوده است، افزود: ۴۴ جلسه کارگروه اصلی در سال گذشته برگزار شده که برای تشکیل این جلسات اصلی؛ کمیته‌های کارشناسی به تفکیک موضوعات مطروحه به صورت مستمر در اداره کل صمت با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برقرار شده است.

پورحیدری ۱۰ مورد از مصوبات را در دست اقدام و در حال پیگیری روند مراحل توصیف کرد و عنوان کرد: ۱۱ مورد از مصوبات قانونی کارگروه، توسط بانک‌ها و نهادهای مرتبط با مصوبات اجرا نشده است که برای آخرین بار الزامات قانونی به آنها ابلاغ شده است و در صورت عدم اجرا ناچارا به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج ارزیابی کشور عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره نمود و گفت: بر اساس ارزیابی فعالیت و عملکرد کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید کشور، کارگروه گیلان موفق به کسب رتبه دوم شده است.

پورحیدری عمده مشکلات رفع و رجوع شده در قالب این کارگروه را تشریح کرد و گفت: مسائل مرتبط به حوزه برق، گاز، شهرک‌های صنعتی، زیست محیطی، تأمین سوخت، تأمین آب، امور مالیاتی و چالش‌های تأمین اجتماعی، استمهال بدهی‌های حوزه تولید و تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در این کارگروه‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

کد خبر 6100774

دیگر خبرها

  • با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی
  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • سیاست‌های صنعتی در برزیل و توصیه‌هایی برای ایران
  • قانون حمایت از خانواده و جوانی در محیط زیست گیلان اجرا می‌شود
  • معدن، دومین منبع تولید ثروت بعد از نفت
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است