Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: آموزش‌های مهارتی این اداره کل متناسب با استاندارد و نیاز بازار کار به متقاضیان ارائه می‌شود که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

او در مراسم بازدید ائمه جمعه استان همدان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مریانج اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف انتقال مهارت‌های مختلف به فراگیران و نیز اشتغال دانش آموختگان این دوره‌ها انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: مراکز فنی و حرفه‌ای با کارآفرینی و مهارت آموزی می‌توانند نقش مهمی در توسعه اشتغال استان و رشد مشاغل خانگی ایفا کنند.

مختاران بیان کرد: هدف از این آموزش ها، افزایش توانایی، دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی است.

او خاطرنشان کرد: با تحلیل محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نقش مهارت آموزی برای پیشبرد اهداف این بیانیه پی می‌بریم و کلیدواژه‌های علم و فناوری، مشارکت مردمی، عدالت، معنویت، اخلاق و جوانان در دل آموزش فنی و حرفه‌ای نهفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر» در هفته گذشته افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی و ارائه و معرفی حرفه‌های مهارت محور با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال در ۲۲ غرفه و با ۶۰ حرفه برپا شد.

امام جمعه نهاوند نیز در این بازدید با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار "ما می‌توانیم" خطاب به کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: با خدمت صادقانه، کارآمدی دین در اداره جامعه و زندگی مردم و تحقق شعار ما می‌توانیم با تکیه بر توانایی‌های داخلی را به نمایش بگذارید.

حجت‌الاسلام «عباسعلی مغیثی» مهارت آموزی و کارآفرینی را از مهمترین عوامل مقابله با بیکاری در جامعه برشمرد و افزود: مهارت آموختگان سرمایه‌های کشور در جبهه مقابله با دشمنان اسلام قرار دارند و مهارت آموزی جامعه را در مقابل تهاجمات مصون می‌دارد.

او با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در جامعه افزود: اگر جایگاه فنی و حرفه‌ای به درستی تبیین شود، دغدغه اشتغال و تامین نیروی کار ماهر تا حد زیادی برطرف می‌شود.

معاون پژوهشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این اداره کل افزود: در سالجاری ۱۱ هزار و ۳۷۵ نفر دوره آموزش مهارتی در بخش غیردولتی و ۱۷ هزار و ۸۷۷ نفردوره آموزش مهارتی در بخش دولتی برگزار شده است.

«فاطمه آروانه» گفت: دامنه آموزش‌های مهارتی استان منجر به اشتغال پایدار برای جوانان استان می‌شود و این اداره کل با همکاری ۳۵ نفر از کارآفرینان و نوآوران برتر استان و با در اختیار گذاشتن کارگاه‌ها به آن‌ها زمینه پرورش جوانان نوآور را در استان فراهم کرده است.

ائمه جمعه استان همدان با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مریانج شهرستان همدان با ریاست، کارکنان و مربیان این مرکز دیدار کردند و از نزدیک با روند خدمات آموزشی در کارگاه‌های این مرکز آشنا شدند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای ائمه جمعه ایجاد فرصت شغلی کارآفرینی مهارت آموزی کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان آموزش های مهارتی مهارت آموزی اداره کل آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر هنرستان زارچ گفت: این نمایشگاه باهدف ارائه دستاورد‌های علمی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مشاغل و بازار کار راه‌اندازی شده است. 
 
وکیلی افزود: در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته‌های حسابداری، معماری، گرافیک و خیاطی دستاورد‌های خود را در قالب ۲۰۰ اثر برگزیده به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • ادعای معاون آموزش و پرورش درباره شیطنت مافیای کنکور
  • اظهارات رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان در مورد بورسیه صنعتی دانشجویان
  • آموزش چهار هزار و ۹۰۰ مهارت آموز درهرمزگان
  • راه‌اندازی هنرستان‌های مهارتی در جوار دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی
  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد