Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از آزادی ۷۶۶ نفر از زندانیان استان سمنان در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی افزود: آزادی زندانیان در راستای اجرای سیاست دستگاه قضایی و بهره‌برداری از مجازات جایگزین حبس و استفاده از نهادهای ارفاقی قانونی همچون آزادی مشروط، آزادی تعلیق تعقیب، آزادی ناشی از اعطای تعلیق اجرای مجازات، آزادی ناشی از اعمال عفو در کمیسیون عفو و بخشودگی کشور، مرخصی پایان حبس محکومان با توجه به محاسبه ایام سپری‌شده و تلاش‌های ستاد دیه استان و حمایت‌های مادی خیران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان افزود: مجازات حبس در خصوص جرائمی که با زندانی کردن مجرم سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، به‌عنوان یک ضرورت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عبداللهی با بیان اینکه نظارت بر امور زندان و زندانیان در دستور کار دادگستری کل استان سمنان است، اضافه کرد: پرونده‌های زندانی‌دار از پرونده‌های مهم در دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود که این تعداد آزادی نتیجه اهمیت به امور زندانیان، موضوع حبس و بهره‌برداری از ارفاق قانونی است.

وی همچنین از آزادی دو زندانی جرائم غیرعمد شاهرودی و اخذ رضایت از اولیای دم در یک پرونده قتل در دامغان خبر داد و عنوان کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در آذرماه سال جاری در شهرستان دامغان تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف و مددکار زندان دامغان نتیجه‌بخش بوده و اولیای دم گذشت خویش را نسبت به متهم اعلام کردند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری جلسات مستمر صلح و سازش در پی وقوع این قتل بیان کرد: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و مسؤولان زندان دامغان، رضایت اولیای مقتول اخذ شد.

عبداللهی تصریح کرد: دو نفر از زندانیان جرائم غیرعمدی که به علت عجز از پرداخت دیه در زندان شاهرود در حال تحمل حبس بودند، با تلاش‌های ستاد دیه استان سمنان در هفته جاری از زندان آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: میزان بدهی این دو زندانی در مجموع ۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال بوده است که با پیگیری‌های قانونی از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور و مساعدت‌های مالی خیران ستاد دیه استان سمنان پرداخت شد و در نهایت این دو مددجو به آغوش خانواده خود بازگشتند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: زندانیان آزادی زندانی رئیس کل دادگستری استان سمنان رضایت اولیای دم قتل در دامغان شورای حل اختلاف استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد