Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مجری ملی و مسئول هماهنگ کننده طرح جامع ترویج وزارت جهادکشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه گفت: افزایش بهره وری مصرف و مدیریت آب با به کارگیری آخرین یافته های ترویجی و علمی رویکرد اصلی در نجات دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم است.

به گزارش  خبرنگار ما در تبریز، مهندس محمد شریفی مقدم در کارگاه آموزشی و نشست ویژه تشریح ابعاد، اهداف و ماموریتهای طرح ارتقای بهره وری و کاهش مصرف آب در کشاورزی(بهکاشت) با محوریت طرح جامع ترویج وزارت جهادکشاورزی که در حاشیه نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه برگزار شده بود درخصوص کارهای انجام گفته در حوضه دریاچه ارومیه، تعداد سایتهای موجود، تعداد بهره برداران، مساحت اراضی درگیر حوضه دریاچه و تمام موارد و موضوعات مربوط به حوضه را برای حاضرین تشریح کرده و گفت: برنامه سال آتی با دقت و انسجام بیشتری انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اهمیت جلوه دادن نقش مرکز تحقیقات و ترویج اظهار کرد: با توجه به کارهای شاخص انجام گرفته توسط محققان، در سال 1401 هماهنگی تنگاتنگی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خواهیم داشت.

مهندس شریفی مقدم با بیان اینکه 350 هزار کشاورز در سه استان حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و کردستان فعالیت دارند گفت: توجه به اشتغال و معیشت این بخش با توجه به بهره وری آب کشاورزی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرحهای ترویجی کشاورزی در زمینه احیای دریاچه ارومیه در سه فاز اجرایی شده است گفت: فاز اول با 12 میلیارد و 500 میلیون ریال در 25 سایت، فاز دوم با 10 میلیاردریال و فاز سوم نیز با 37 میلیاردریال در 35 کانون و 50 سایت اجرایی شده است.

مجری ملی ومسئول هماهنگ کننده طرح جامع ترویج وزارت جهادکشاورزی درحوضه دریاچه ارومیه افزود: فاز اول طرح احیای دریاچه ارومیه با بهره برداری ازطرح انتقال آب از سدکانی سیب به عنوان مهمترین پروژه روبه اتمام است.

وی گفت: گام دوم احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم با شعار افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی در دست اجراست که باید تلاش و برنامه ریزیها حول این مورد باشد.

مهندس شریفی مقدم با اشاره به برگزاری نمایشگاه و رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور حوضه دریاچه ارومیه ادامه داد: چهار طرح جامع زراعت، باغبانی، ترویج و آب و خاک در طول پنج سال گذشته تحت عنوان احیای دریاچه ارومیه توسط وزارت جهاد کشاورزی، اجرا شده است.

وی ارائه دستاورها و نتایج طرحهای جامع وزارت جهادکشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه توسط سه استان حوزه آبریز در طول پنج سال اخیر، حضور کشاورزان پیشرو در حوزه اقدامات احیای دریاچه ارومیه، حضور ستاد احیا و شرکتهای فنی و مهندسی، مشاوره ای و طرف قرارداد طرح نجات دریاچه ارومیه و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی را از محورهای برگزاری این رویداد بیان کرد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی احیای دریاچه ارومیه حوضه دریاچه ارومیه وزارت جهادکشاورزی دریاچه ارومیه بهره وری طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهداد در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای تنظیم روابط کار است، گفت: بررسی مسائل و مشکلات جامعه کارگری، بهبود روابط کارگر و کار فرمایی با بهره‌گیری از سازوکارهای سه جانبه‌گرایی در راستای هدف حفظ و صیانت از نیروی کار در اولویت است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور هستند، قشری از جامعه که تأثیر بسزایی در رونق هرچه بیشتر و حرکت چرخه اقتصاد کشور خواهند داشت جامعه عزیز کارگری هستند.

وی افزود: در این دولت بیش از هر دولت دیگری در حوزه افزایش اشتغال تلاش شد و به نتیجه رسید و نرخ بیکاری به صورت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و دولت‌های قبل کاهش داشته است.

بهدادی بیان کرد: بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بهبود عملکرد شرکت‌های تابعه برای رونق و توسعه هرچه بیشتر و بهتر بوده که به نوع خود یک اقدامی جدید و مثبت برای اقتصاد کشور است.

کد خبر 6089162

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است