Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی محمدی سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گفت: طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص محدود و مقید به قید زمان نیست.

وی با بیان اینکه در حوزه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردیم، اظهار کرد: با استفاده از توان همه دستگاه‌های فرهنگی اقتصاد مقاومتی باید برای مشارکت مردم در این مهم تبیین و به گفتمانی غالب در سطح جامعه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار همدان افزود: هر دستگاه اجرایی و سازمان‌ها باید مصادیق مشخصی از اقتصاد مقاومتی مطابق شرح وظایف و جامعه هدف خویش داشته باشند و امور و وظایف منطبق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی را تقویت و مابقی را اصلاح کنند.

وی در ادامه، خواستار فرهنگ سازی و مشارکت دادن مردم در مباحث اقتصاد مقاومتی شد و اضافه کرد: در مصرف بهینه منابع انرژی متأسفانه همچنان مشکل داریم و شاهد مصرف بی رویه، اتلاف انرژی و شرایط نامطلوبی هستیم که به هیچ وجه منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیست.

محمدی، اصلاح الگوی کشت و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری را مصداق برجسته ای از ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دانست و یادآور شد: عطش توسعه یک آسیب است و در راستای توسعه و پیشرفت باید همه جوانب مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: گاهی هدف ما صرفاً معطوف به افرایش تولید یک محصول یا سطح کشت می‌شود و در همین راستا منابع قابل توجه آب را از دست می‌دهیم در صورتیکه حتی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای هم باید با ملاحظه مصرف بهینه منابع انرژی و بهره گیری از سیستم‌های نوین باشد.

فرماندار همدان با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در بحث انرژی‌های پاک در سطح شهرستان بیشتر ورود کند، تاکید کرد: تأمین انرژی مورد نیاز عشایر و برخی از مصارف باید در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: اقتصاد مقاومتی در تمام عرصه‌های اقتصادی به خود اتکایی و افزایش تاب آوری می‌انجامد تا تحت فشارهای خارجی بتوانیم وضعیت را مدیریت کنیم و به راحتی تحت تأثیر قرار نگیریم.

کد خبر 5386073

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری محمد علی محمدی فرمانداری همدان اقتصاد مقاومتی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا زلزله سانحه تصادف ایلام اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ مباشری گفت: در هفته جهادسازندگی بیش از ۴۰ طرح محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی در این شهرستان اجرا شده است.

او افزود: از دیگر برنامه های  این هفته نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت، اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، کلاس‌های تقویتی ویژه دانش آموزان، کلاس خاتم کاری و بازدید از خانواده‌ی شهدا جهادگر است.

فرمانده ناحیه سروستان ادامه داد: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان