Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید جلال زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری مشکلات سیب استان در دیدار اخیر خود با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به اقلیم مناسب از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است و نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

وی ادامه داد: پس از بازدید میدانی چندماه پیش از انبوه سیب‌های صنعتی دپو شده در کنار جاده‌ها و در دیدار و مکاتبه با وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد دادم برای حل اساسی و مبنایی مسئله سیب آذربایجان غربی کمیته ویژه ای در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال زاده اظهار کرد: با توجه به دپوی هرساله سیب در کنار جاده‌های استان، کمیته ویژه سیب موظف است در یک اقدام ریشه‌ای در موضوعات اصلاح ارقام سیب تولیدی، فرآوری قیمت گذاری فروش داخلی و صادرات تصمیمات لازم را در زمان لازم اتخاذ کند تا شاهد هدر رفت دسترنج کشاورزان عزیز در کنار جاده‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه مسئله سیب صنعتی موضوع مهم دیگری است که این کمیته باید برنامه ریزی لازم را در راستای اصلاح گونه‌های کاشت سیب و کاهش آمار تولید سیب صنعتی در ارومیه که اکنون بالاتر از میانگین جهانی است انجام دهد، گفت: همچنین این کمیته رفع مشکلات موجود در خرید تضمینی سیب صنعتی را در دستور کار خود قرار دهد.

جلال زاده با بیان اینکه با دستور وزیر جهاد کشاورزی به معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی کمیته سیب تشکیل شده است، افزود: به عنوان نماینده مردم و برای ایفای نقش نظارتی مجلس گزارش عملکرد این کمیته را از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری خواهیم کرد.

آذربایجان غربی با تولید یک میلیون ۲۰۰ هزار تن در سال قطب اول تولید این محصول در کشور به شمار می‌رود و هر سال با مشکلات بازار پس از تولید و صادرات مواجه است.

کد خبر 5386235

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید جلال زاده مجلس شورای اسلامی مشکلات باغداران سیب ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا زلزله سانحه تصادف ایلام آذربایجان غربی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان غربی در اولین جلسه کمیته فنی سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیرساخت های شبکه تحت پوشش استان اظهار داشت: طرح موضوعات مربوط به مسائل و مشکلات شبکه تحت پوشش و پیگیری نارسایی ها و کاستی ها و توسعه زیرساخت ها در جهت برون رفت از وضعیت فعلی تشکل ها مهمترین اولویت مورد انتظار مدیریت استان و دغدغه اصلی اعضای کمیته فنی میباشد.   میر جمال ساداتی با اشاره به عناوین طرح های ارائه شده به دبیرخانه کمیته فنی استان افزود: طرح های درخواستی و پیشنهادی اداره تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش شهرستان های ارومیه، پلدشت، میاندوآب، سلماس، بوکان، اشنویه و خوی به تعداد ۱۶ طرح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اجرای ۱۰ طرح با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های اجرائی و موضوعی به تصویب رسید.   وی تصریح کرد: در اولین جلسه کمیته فنی استان، احداث باسکول و تجهیز مراکز خرید محصولات کشاورزی، احداث گلخانه، راه اندازی روستا بازار، توسعه مکانیزاسیون و فروش اموال مازاد شبکه تحت پوشش برای تبدیل به احسن نمودن، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو