Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود گیل آبادی رئیس انجمن تولیدکنندگان سم در نشست خبری امروز که به مناسبت هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی برگزار شد، گفت: حمایت از تولید، نشان دادن قدرت بخش تولید و ارتباط مستقیم کشاورزان با تولیدکننده به منظور تامین امنیت غذایی از اهداف اصلی نمایشگاه است.

او ادامه داد: با توجه به رانت های واردات سموم و کودهای شیمیایی ناشی از تخصیص ارز ترجیحی، در ۲ سال قبل نرخ ارز به نیما تغییر یافت که همین امر موجب شد هجمه‌های زیادی برای مقابله با تولید به راه بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیل آبادی گفت: در چند روز اخیر مسئله بازگشت محصولات کشاورزی به کشور سر و صداهای زیادی به پا کرد، در حالی که این اطمینان را به مردم می‌دهیم که غذای مصرفی سالم است.

این مقام مسئول با تاکید بر مبارزه به موقع با آفات گفت: اگر کشاورزان سموم مورد نیاز را به موقع تامین و تدارک نکنند، محصولات کشاورزی ۳۰ تا ۴۰ درصد دچار خسارت می‌شود.

او ضریب مصرف سموم در کشور را کمتر از اروپا اعلام کرد و گفت: البته مصرف سموم را نمی‌توان نادیده گرفت و از آن به عنوان آفت کش باید استفاده کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سم، سم تولیدی را مطابق با استاندارد فائو خواند و گفت: هر سمی که وارد کشور می‌شود، ابتدا باید به ثبت برسد، هر چند دوره ثبت چند سال طول می‌کشد، اما به ثبت می‌رسد. همچنین سموم وارداتی به ثبت رسیده است.

او درباره مشکل سموم تقلبی گفت: مراجع ذی صلاح باید برخورد جدی با تقلب داشته باشند، چرا که با تغییر نرخ ارز، قیمت سموم افزایش چشمگیری داشته که این امر جاذبه‌های زیادی برای تقلب ایجاد کرده است.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده کشاورزی ارز ترجیحی واردات سم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان