Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: تا کنون ۱۵ رزمایش بزرگ از سوی ارتش و سپاه اجرا شده است که البته برخی از آنها رسانه‌ای نخواهد شد.

به گزارش مشرق، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) پس از برگزاری رزمایش‌های ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (سه‌شنبه) در جمع فرماندهان نیروهای مسلح در ارزیابی رزمایش‌های برگزار شده، اظهار داشت: ماموریت و وظایف قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) مبتنی بر تدابیر فرمانده معظم کل قوا ناظر بر انجام بررسی‌های عملیاتی و فرماندهی بر نیروهای مسلح از طریق تمرکز دائمی بر مدیریت و فرماندهی در شرایط بحران و جنگ، با برگزاری رزمایش‌های سالانه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حقیقت اجرا و برگزاری رزمایش‌ها به معنای آزمون ادراک از تهدیدات دشمن و ارزیابی میزان آمادگی‌های رزم می‌باشد و مهم‌تر از آن، میزان انطباق آمادگی‌ها با مخاطرات پیش رو را آشکار می‌کند.

سرلشکر رشید ادامه داد: در واقع اجرای رزمایش‌ها به معنای جنگ قبل از جنگ است به همین دلیل نیازمند دقت و خلاقیت در هدف‌گذاری و طرح ریزی همچنین جدیدت در اجراء برای غافلگیر کردن دشمن می‌باشد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینکه جدی گرفتن تهدید دشمن همواره مورد تاکید امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا است، اظهار داشت: این موضوع منطق حاکم بر تهیه برآورد تهدیدات، ارزیابی‌های میدانی بر توان آمادگی‌های رزم و اجرای رزمایش‌ها را در قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و نیروهای مسلح شکل داده است.

وی گفت: قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) رزمایش‌ای سالیانه سازمان‌ها و نیروهای مسلح را با رویکردهای تحولی و منطبق بر تدابیر فرمانده معظم کل قوا و با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه‌های جنگ آینده طراحی و تصویب می‌کند.

سرلشکر رشید با بیان اینکه به طور متوسط هر سال تعداد ۳۰ رزمایش بزرگ از سوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) هدف‌گذاری و به سازمان‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: در سال جاری ۲۵ رزمایش بزرگ در قالب ارتش‌ها و چند نیرویی پیش‌بینی شده که تا کنون ۱۵ رزمایش بزرگ از سوی ارتش و سپاه اجرا شده است که البته برخی از آنها رسانه‌ای نخواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با تقدیر و قدردانی از تلاش و مجاهدت فرماندهان ارتش و سپاه، عنوان کرد: هدف نیروهای مسلح از طریق برگزاری رزمایش‌های سالانه و بنا به موضوع در شرایط خاص، این است که دشمن بداند ما همواره آنها را رصد می‌کنیم، آماده هستیم و حتما هزینه‌ای بیش از دستاوردها بر آنها تحمیل خواهیم کرد و موفقیت کوچک و تاکتیکی آنها را با انتخاب زمان و مکان، همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش‌های محاسبه نشده به شکت راهبردی تبدیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرماندهان ما از نسل جنگ و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند، گفت: تفکر و سیره عملی شهید سلیمانی که در ایام سالگرد شهادت مظلومانه‌اش قرار داریم، گواه روشن و صادقی از باورها و استحکام اراده و قدرت ما است.

سرلشکر رشید تأکید کرد: مایل هستیم دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ما نباشد، زیرا قطعا تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه جانبه را نخواهد داشت. بنابر این باورپذیری قدرت جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتما هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سرلشکر رشید ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش سپاه پاسداران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء ص برگزاری رزمایش ها نیروهای مسلح رزمایش بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است

فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد گفت: فرهنگ، تنها عرصه‌ ای است که دشمن به آن امید بسته و با تمام توان در آن عرصه به جنگ با ما وارد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق،سرهنگ علی ربیعی در دیدار با رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق با بیان اینکه ظرفیت‌ های انسانی عظیمی در جبهه فرهنگی وجود دارد، اظهارداشت: امروز شاهد یک حرکت بزرگ در ساختار سازی جبهه فرهنگی هستیم.

وی افزود: با توجه به توسعه ظرفیت‌ های انسانی در کشور، نیاز جدی به الگوهای هم افزایی داریم.

سرهنگ ربیعی با تاکید بر اینکه میدان جنگ امروز، عرصه فرهنگی است، اذعان کرد: فرهنگ، تنها عرصه‌ ای است که دشمن به آن امید بسته و با تمام توان در آن عرصه به جنگ با ما وارد شده است.

فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد با بیان اینکه این جنگ کاملاً ادراکی و شناختی است، افزود: میدان جنگ فرهنگی، اذهان، اعتقادات، باورها و اخلاق و رفتار نسل جوان ما است.

وی با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: به‌ فضل الهی در انقلاب اسلامی، با توکل به خدا و اراده مستحکم مردم و نخبگان جامعه، توانسته‌ ایم در عرصه‌ های مختلف بر دشمن چیره شویم.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود