Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی پیامی به این جشنواره صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، متن پیام محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شرح زیر است:

«روستا از دیرباز در فرهنگ این سرزمین کهن، مهد شکل گیری هویت مردمان ساده زیستی بوده است که صداقت و پاکی ویژگی مهم و ارزشمند آنان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشایر ایران اسلامی نیز همواره نماد سخت کوشی و زیست شرافتمندانه بوده اند. نگاه برآمده از این زندگانی، بویژه در روزگار معاصر، نیاز اصلی بازگشت به ارزش های والای انسانی است و زمانی که این شیوه زندگی در قاب دوربین فیلم سازان نقش می بندد، پژواکی اثرگذار را نوید می دهد.

جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر، رخدادی نیک با هدف شناسایی برترین فیلم های کوتاه در گسترۀ ملی و زمینه ساز مواجهۀ فیلم سازان با زندگی روستائیان و عشایر ارجمند، به ویژه در رویارویی با دوران هجوم بیماری کرونا است.

این جشنواره با بهره برداری از زبان جهان شمول فیلم کوتاه، می تواند همزیستی و مقابله روستاییان و عشایر عزیز با کرونا را به نمایش گذاشته و تلاش کادر درمان کشور در دور دست ها را به تصویر بکشد.

برگزاری این رویداد ارزشمند با همکاری سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، ستاد برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت حوزه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ جشنواره ای ملی، در قالبی نو  با مشارکت آزاد فیلم سازان، نهادها، سازمان های دولتی و خصوصی که مطلوبیت و گستره آن را دو چندان می کند، شایسته ارج نهادن است.

اینجانب، به تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ملی خداقوت و دست مریزاد گفته و برای آنان از خداوند متعال توفیق و سربلندی در اهداف بلندشان را آرزو می نمایم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی فيلم كوتاه عشاير خراسان شمالی فرهنگ و ارشاد اسلامی روستا و عشایر خراسان شمالی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم