Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در طرح ملی مشاغل خانگی برای ۳۰۰ دامدار شغل ایجاد شد.

سرهنگ جلال غورقانلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی در سطح روستاهای مناطق محروم شهرستان زنجان از اولویت‌های اصلی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان است، اظهار کرد: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با جهاددانشگاهی استان زنجان با محوریت عامل توسعه رسته دام سبک با هدف هم‌افزایی فعالیت خود را برای جامعه هدف ۳۰۰ نفری امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این فعالیت عمده اقدامات با توجه شناسایی نقاط مداخله رسته دام سبک فعالیت خود را با محوریت آموزش علمی و عملی آغاز شده است و در این دوره ۳۰۰ بهره‌بردار در ۳ روستای محروم شهرستان زنجان (دهستان قره‌پشتلو) تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و مجموعا توانمندسازی‌های مهارتی جامعه هدف منجی به کاهش ۳۰ درصدی تلفات دام و پیش‌بینی بهبود بهره‌وری تا ۸۵ درصد می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت مردم و قرارگاه پیشرفت و آبادانی و جهاددانشگاهی استان انجام شده است، ادامه داد: مطالعه روستا و شناسایی نقاط هدف و برگزاری جلسات اولیه با جهاددانشگاهی و عامل توسعه رسته دام سبک و انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد کاری، فعالیت در جامعه هدف ۳۰۰ بهره‌بردار و جلوگیری و پوشش ۶۰۰۰ راس دام سبک در دهستان قره‌پشتلو با هدف پایدارسازی این بهره‌برداران و بهبود فضای کسب کار، اجرای برنامه‌های توانمندسازی ۱۱۰۰ نفر - ساعت کاملا عملی و علمی و توزیع ۶۰ جلد کتابچه آموزشی به صورت یارانه‌ای نمونه‌ای از اقدامات انجام شده است.

غورقانلو تصریح کرد: اجرای طرح‌های بهسازی و نوسازی جایگاه‌های دام، کنترل و جلوگیری از سقط دام با هدف گذاری برای ۲۰۰۰ راس از طریق انگل‌تراپی و داروی سه‌گانه به صورت یارانه‌ای و ویزیت رایگان، ایجاد و نوسازی آبشخور ثابت و متحرک در سطح مراتع روستا ۲۴ متر با مشارکت مردم روستا و اجرای طرح هویت‌گذاری دام به منظور تامین کنسانتره یارانه‌ای در جهت اصلاح تغذیه دام ۶۰۰۰ راس از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اهداف اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم با محوریت آموزش و توانمندسازی‌های علمی و عملی و ارائه خدمات یارانه‌ای بهره‌وری را به بیش از ۸۵ درصد افزایش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اقتصادی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی دامداري قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان یارانه ای دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود

استاندار زنجان با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، گفت: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مراسم روز کارگر شامگاه چهارشنبه در یکی از واحدهای تولیدی استان زنجان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام کارگر، اظهار داشت: درد کارگران را درد خود می‌دانیم و به‌خاطر همین موضوع دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری تایید طبقه‌مندی مشاغل صادر کردم.

وی با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و شما کارگران افسران جنگ اقتصادی هستید، مطرح کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم و متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبیر سبب ادامه‌دار بودن مشکل می‌شود.

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات کارگران در راستای تحقق جهش تولید در کشور، گفت: برخی واحدهای تولیدی استان زنجان نیازمند نوسازی هستند تا بهره‌وری آن رشد پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم، گفت: در همین کشورهای منطقه مشتریان خوبی برای محصولات واحدهای تولیدی استان زنجان وجود دارد که باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اینکه ارزآوری باید اولویت نخست واحدهای تولیدی بزرگ استان و کشور باشد، مطرح کرد: با ارزآوری است که وضعیت اقتصاد کشور ارتقا پیدا می‌کند و این ظرفیت را واحدهای تولیدی بزرگ استان زنجان از جمله ایران ترانسفو دارد.

گفتنی است، در این مراسم، سالار عقیلی خواننده کشورمان نیز حضور داشت و چند قطعه موسیقی خود را در جمع کارگران اجرا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود