Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع لبنان در دیدار با همتای عراقی در بغداد، ضمن امضای یادداشت تفاهم بر لزوم توسعه همکاری‌های نظامی دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «موریس سلیم» «وزیر دفاع لبنان دیروز (دوشنبه) در رأس هیأتی وارد بغداد، پایتخت عراق شد و امروز با «جمعه عناد سعدون» دیدار کرد.

به نوشته وبگاه موازین نیوز، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جمعه عناد» وزیر دفاع این کشور و «موریس سلیم» همتای لبنانی وی، یادداشت تفاهمی در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه نظامی امضاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر دفاع لبنان همچنین قصد دارد در این سفر با دیگر مقامات عراقی نیز دیدار کرده و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و مورد اهتمام دو کشور به گفتگو بنشیند.

او روز گذشته پس از ورود به عراق با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و بر لزوم وحدت کشور‌های عربی و افزایش همکاری‌ها تأکید کرده بود.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان هم در ۲۵ اکتبر گذشته با سفر به عراق با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور درباره همکاری مشترک در مسائل منطقه‌ای و بین المللی و تحکیم روابط همه جانبه گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق لبنان وزیر دفاع لبنان همتای عراقی وزیر دفاع لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس