Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا ظهر سه شنبه در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برخی از مزارهای شهدا در شهرستان‌های استان را متناسب شأن این عزیزان ندانست و گفت: هر چند که همه می‌دانیم اعتبارات محدود است اما در همین شرایط هم می‌توانیم به گونه‌ای مدیریت کنیم که شان و منزلت شهدا حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام از مدیران ذیربط خواست تا ساماندهی و بازسازی مزار شهدا را در دستور کار جدی خود قرار دهند و افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان ایلام، مسئولان در برنامه‌های پیشنهادی به دفتر رئیس جمهور به مسئله بازسازی و نوسازی گلزار شهدا توجه چندانی نداشته‌اند، لذا این مورد باید مورد توجه ویژه و پیگیری تأکید قرار گیرد تا اعتبارات لازم در این حوزه به استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: شهدای عظیم الشأن ظرفیت‌های دینی و اعتقادی ما برای نسل آینده هستند زیرا آیندگان باید به گذشتگان خود به‌عنوان مفاخر یاد کنند و یکی از مفاخر مورد استناد همین یادمان‌ها و موزه‌های دفاع مقدس هستند.

استاندار ایلام با اشاره به در پیش بودن تشییع پیکر پاک ۲۵۰ شهید در کشور گفت: مردم عزیز و وفادار به نظام و منش شهدا قطعاً در یک استقبال باشکوه این پیکرهای آسمانی را همراهی و مشایعت خواهند کرد.

بهرام نیا با بیان اینکه هر چند پیکرهای مطهر این شهدا ممکن است گمنام باشند اما نزد پروردگار متعال از روزی وافری برخوردارند، ادامه داد: شهدای گمنام ما با اعتقاد و ایمان راسخ به جبهه رفتند و جان شیرین خود را برای امنیت، عزت و سرافرازی مردم و میهن اسلامی فدا کردند.

استاندار ایلام در پایان تاکید کرد: فرمانداران شهرهایی که میزبان پیکر مطهر شهدا هستند باید به بهترین وجه ممکن این مراسم را برگزار کنند تا رضایت خاطر خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم ولایتمدار استان را فراهم آورند.

کد خبر 5386281

منبع: مهر

کلیدواژه: گلزار شهدا استانداری ایلام حسن بهرام نیا ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا زلزله سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند

محمدسبحان حسنی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بیان کرد: بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسنی تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردو‌های دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلا‌ها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

محمد رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی بیان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است