Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@21:40:28 GMT

مجوز مصرف قرص ضدکرونای "مرک" در هند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۱۶۵۸

مجوز مصرف قرص ضدکرونای 'مرک' در هند

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت هند اعلام کرد: مجوز استفاده اضطراری قرص کروناویروس شرکت "مرک" موسوم به مولنوپیراویر و دو واکسن کووُواکس (Covovax) و کوربِواکس (Corbevax) را صادر کرد.

به گفته وزیر بهداشت هند، قرص مولنوپیراویر توسط ۱۳ شرکت برای استفاده محدود و شرایط اضطراری درمان بیماران بزرگسال مبتلا به کووید-۱۹ تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، همچنین هفته گذشته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده اضطراری قرص مولنوپیراویر را برای درمان بیماران مبتلا به نوع خفیف تا متوسط کووید-۱۹ صادر کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟

آفتاب‌‌نیوز :

با اشاره به اینکه افزایش مصرف میوه و سبزی، برای سالمندان مبتلا به فشار خون بالا، مفید است، گفت: این افراد در صورت مشکلات دندانی، میوه و سبزی خُرد شده، و در صورت مشکلات گوارشی، میوه و سبزی پخته شده استفاده کنند. وی افزود که سالمندان، ضمن مصرف حداقل غذا‌های چرب و سرخ کرده، با مصرف غذا‌های آب پز و بخار پز یا تنوری، هنگام مصرف سالاد، با خودداری از مصرف سُس، به جای آن از آبلیمو با روغن زیتون و سبزی‌های معطر به همراه ماست کم چرب استفاده کنند.

مصرف لبنیات کم چرب و غلات سبوس دار

این کارشناس بهداشتی تصریح کرد سالمندان مبتلا به فشار خون بالا، بیشتر از سه عدد تخم مرغ در هفته، چه بدون غذا و چه داخل غذا مانند: کوکو مصرف نکنند؛ از مصرف کله پاچه، مغز و قلوه خودداری کنند؛ بیشتر از لبنیات کم چرب و غلات سبوس دار مصرف کنند و روزانه شش تا هشت لیوان آب را مصرف کنند.

لاهیجی باقری عنوان کرد: به جای روغن‌های جامد و کره از روغن‌های مایع مانند: روغن زیتون و روغن آفتاب گردان استفاده کنند و گوشت مرغ بدون پوست، ماهی و سویا جایگزین گوشت قرمز و چربی‌های حیوانی شود.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین تصریح کرد: در سالمند مبتلا به فشار خون بالا، ابتدا باید فشار خون بیمار تحت نظر پزشک درمان و کنترل شود و سپس فعالیت بدنی مجاز بر اساس توصیه پزشک برای سالمند تعیین می‌شود.

خودداری سالمندان از ورزش در هوای آزاد

وی اظهار کرد: بهتر است که سالمندان، پیاده روی را در دو نوبت صبح و عصر و هر بار ۳۰ دقیقه انجام دهند. وی ادامه داد که سالمندانی که تازه ورزش و پیاده روی را شروع کرده اند و یا توانایی انجام پیاده روی طولانی را ندارند، هر بار ۱۰ دقیقه کفایت می‌کند، و به مرور زمان، پیاده روی را بیشتر کنند.

این کارشناس هشدار داد با توجه به لزوم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، سالمندان هنگام آلودگی هوا از انجام تمرینات ورزشی در هوای آزاد پرهیز کنند؛ زیرا انجام تمرینات بدنی در هوای آزاد برای سالمندان مضر است. وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، آنان ورزش را در منزل انجام دهند.

لاهیجی باقری بیان کرد: زمانی که سالمند خسته است، تمرینات ورزشی را انجام ندهند و اگر در حین پیاده روی، دچار درد قفسه سینه، تنگی نفس و یا پا درد شدند، فوری استراحت کند و با پزشک، بهورز و مراقب سلامت مشورت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود