Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی سخنگوی شورای شهر اراک گفت: بخشی از عوارض آلایندگی پرداخت شده به شهرداری اراک صرف خرید اتوبوس می ‌شود.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب پیشنهاد شورا مبنی بر خرید اتوبوس، از محل درآمد ناشی از عوارض آلایندگی اظهار کرد: شهرداری اراک امسال از محل عوارض آلایندگی ۲۹۰ میلیارد تومان درآمد داشته است که البته این رقم نسبت به میزان آلایندگی صنایع بسیار اندک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سهم صنایع از بابت آلایندگی اراک بسیار بالاست، اما رقمی که پرداخت می شود بسیار کم بوده و از این جهت از امور مالیاتی و محیط زیست استان مرکزی خواسته شده است که لیست صنایع آلاینده و مبالغ واریزی بابت آلایندگی را منتشر کنند تا مردم بدانند که این صنایع آلاینده کدامند و چقدر بابت آلایندگی خود پرداخت می کنند.

خسروانی با تاکید بر اینکه صنایع رقم اندکی می پردازند، اما تصور می کنند عوارض بالایی پرداخت می کنند، افزود: مسلما درآمد شهرداری از محل عوارض آلایندگی باید در حوزه محیط زیست هزینه شود، به همین دلیل با تصمیم شورای شهر تصمیم بر این شد که بخشی از عوارض دریافتی در سال جاری به خرید اتوبوس اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید هر دستگاه اتوبوس بالغ بر ۶ میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد، افزود: با توجه به رشد قیمت ها و قطع شدن کمک های دولتی جهت خرید اتوبوس، طبق تصمیم شورا ۱۰۰ میلیارد تومان از رقم ۲۹۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداخت شده به شهرداری و همچنین ۶۰ میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات بانکی، به خرید اتوبوس اختصاص می یابد و ۱۹۰ میلیارد تومان باقی مانده از این عوارض نیز باید در حوزه محیط زیست، مانند توسعه فضای سبز شهری، بهبود وضعیت پساب شهر اراک، اصلاحات هندسی در معابر و ... هزینه شود.

سخنگوی شورای شهر اراک با بیان اینکه شهرداری از شرکت‌های مختلف جهت خرید اتوبوس بازدید داشته است، گفت: با توجه به قیمت ها مقرر است که تعدادی اتوبوس و تعدادی میدل باس به ناوگان حمل و نقل شهر اراک اضافه شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه وضعیت حمل و نقل عمومی شهر اراک نامناسب است، حداکثر ۸۰ دستگاه اتوبوس در شهر اراک فعال است که پاسخگوی نیاز شهر اراک نیست، طی سال‌های اخیر به دلیل شرایط اقتصادی، قطع کمک‌های دولت و ضعف عملکرد مدیران و عدم تزریق اتوبوس‌ به ناوگان و عدم بازسازی اتوبوس‌ها، نوسازی ناوگان انجام نشده است و در واقع امروز با گورستانی از اتوبوس های خراب و تعمیر نشده در پارکینگ شهرداری روبرو هستیم که خوشبختانه شورای ششم روند بازسازی اتوبوس ها را آغاز کرده است.

خسروانی گفت: مسلما این بروزرسانی ناوگان باید طبق برنامه چهار ساله در اراک انجام گیرد، اراک نیازمند ۱۳۰ تا ۱۴۰ دستگاه اتوبوس است که قطعا این امر به بهبود حمل و نقل شهر، کاهش آلودگی هوا، کاهش بار ترافیک کمک می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عوارض آلایندگی ناوگان حمل و نقل عمومی اراك شهرداري استانی اجتماعی استان مرکزی عوارض آلایندگی میلیارد تومان خرید اتوبوس شهر اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد،

عناوین ویژه‌های خبری پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تاخیر وزارت نیرو در بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک

بازتاب ویژه شدن فرمانداری اردکان

در جستجوی راهکار علمی برای آلودگی دشت یزد ـ اردکان

نارضایتی اهالی چند محله از یک تصمیم شورای شهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد