Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها هفتاد و چهارمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و معاونان و مدیران فرهنگی دستگاه‌های دانشگاهی در دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌پور، در مورد برنامه دستگاه‌ها برای سالگرد سردار سلیمانی گفت: در این خصوص دو برنامه خوب در دانشگاه‌های تهران در حال برنامه‌ریزی است. دانشگاه علوم پزشکی تهران برای روز سیزدهم دی ماه یک برنامه در دست اجرا دارد که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت برگزار می‌شود. دانشگاه تهران نیز برنامه مستقل خود را خواهد داشت. پیشنهاد دوستان هم این است که برنامه متمرکزی برگزار نشود و همه دستگاه‌ها مستقل برنامه‌ای را تدارک ببینند.

وی از دانشگاه‌ها خواست که هر کدام، برنامه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند و افزود: باز هم در حال بررسی هستیم که نهایتاً برنامه مستقلی در قالب برنامه دانشگاهی داشته باشیم یا خیر؟ در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد اما فارغ از این تصمیم‌گیری، مناسب است این برنامه در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد. بر همین اساس از همه رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی درخواست داریم تا ابلاغیه و دستورالعملی ابلاغ شود تا نسبت به این مناسبت اقدام لازم را انجام دهند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه موضوع قرآن یک موضوع پراهمیت است، بیان کرد: نقش قرآن در معنویت، اخلاق، تربیت، سبک زندگی و … موضوعات غیر قابل انکاری است که گاه ممکن است خود ما از آن غفلت کرده و کمتر از این دریای بیکران بهره‌برداری کنیم. درخواست من این است که توجه شود تا این شورا صرفاً ختم به گزارش فعالیت‌های قرآنی به ویژه مسابقات قرآن نشود و از ظرفیت شورا استفاده کنیم تا در حوزه آموزش عالی کشور یک نهضت قرآنی راه بیفتد و دستگاه‌های دانشگاهی هر کدام برای خود فعالیت‌های قرآنی جدید در موضوع تفسیر، تدبر، حفظ که مورد انتظار مقام معظم رهبری است تعریف کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال هر دانشگاه کاملاً شاخص‌گذاری شده، برای خود طراحی کند و بگوید در یک سال چند نفر حافظ یک جز یا پنج جز تربیت کرده، چه تعداد جلسه تفسیر، چه تعداد کرسی تلاوت و … انجام خواهد داد. شأن این جلسه بیشتر این قسمت فعالیت‌ها هست.

فاطمی‌پور به تشکیل کارگروه مشورتی برای طراحی نهضت قرآنی در دانشگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: به دنبال طرحی هستیم تا بتوانیم این نهضت قرآنی را به سهم خودمان در دانشگاه‌ها پیگیری کنیم. حجت‌الاسلام قرائتی هم شخصاً پیگیر فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها هستند و جلساتی هم با ایشان انجام شده است تا کار به نتایجی برسد، امیدوارم این پیگیری‌ها منتج به نتایج خوبی در حوزه قرآن شود.

کد خبر 5385571 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها قاسم سلیمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی امتحانات پایان ترم دانشگاه تهران دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه پیام نور دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مهارتی دانشگاه ها ثبت نام داوطلبان حوزه علمیه رهبری در دانشگاه ها فعالیت های قرآن مقام معظم رهبری نهاد نمایندگی فعالیت ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر رئیس مرکز آمار ایران

به گزارش تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.

معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.

منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

 

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران