Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@02:22:22 GMT

امیرعبداللهیان:مسیرمذاکرات خوب است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۱۸۶۱

امیرعبداللهیان:مسیرمذاکرات خوب است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات وین در مسیر خوبی قرار دارد. ناطقان:  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم گرامی‌داشت یاد شهید حسن ایرلو در محل وزارت امور خارجه گفت: به زودی سفیر ایران در یمن  تعیین و به این کشور معرفی می شود.



وی اظهارکرد : سرنوشت یمن بایستی با مشارکت همه طرفهای یمنی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه ما مخالف هرگونه تجزیه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی از جمله یمن  هستیم ، گفت: برای پیگیری مناسبات ایران با یمن، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به زودی تعیین و در این کشور مستقر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کاردار ایران در یمن با انجام فعالیت های لازم سفارت را باز نگه داشته و ما به پیگیری‌هایمان برای توسعه همکاری ها و بازگشت صلح به یمن و برای لغو محاصره انسانی و پایان تجاوز به این کشور ادامه می دهیم و معتقدیم یمن صرفا راهکار سیاسی دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره روند مذاکرات جاری در وین نیز اظهار کرد : مذاکرات ما در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که ما یک متن مشترک و واحدی را الان در اختیار داریم که تیم مذاکره کننده ما بر روی آن متن تمرکز کرده است .

وی تصریح کرد : ما سرگرم توافق و مذاکره بر روی نقاط اختلافی که در داخل پرانتز در آن متن ذکر شده هستیم و تیم ها به شدت مشغول هستند.با ۱+۴ گفتگو می شود و اتحادیه اروپا و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا فعالانه تلاش می کند که به نقش هماهنگ کننده خودش ادامه دهد.

امیر عبداللهیان تاکید کرد : ما فکر می کنیم اگر طرفهای مقابل با حسن نیت این مذاکراتی که در این مرحله شروع شده را ادامه دهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرفها شدنی است و می توانیم این هدف را محقق کنیم و حتی اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرفهای مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است.
منبع: ایسنا برچسب ها: مذاکرات ، ناطقان ، وزیر ، دیپلمات ، ارشد ، مسیر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مذاکرات ناطقان وزیر دیپلمات ارشد مسیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • روایت امیرعبداللهیان از حال و هوای سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی