Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مؤسسه مشکات از پرداخت جایزه یک‌هزار دلاری به نفر اول مسابقات بین‌المللی فرازخوانی قرآن خبرداد و گفت: ثبت‌نام در این مسابقات از ۱۲ دی‌ماه آغاز خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسابقه فرازخوانی قرآن‌ کریم "مشکات" در سال 1398  در قالب مسابقات استانی در استان البرز کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس در دومین دوره علاوه بر البرز در سطح استان تهران نیز برگزار شد. این مسابقات در سال جاری در سطح کشوری انجام شد و حالا قرار است بخش بین‌المللی آن نیز به‌صورت مجازی و با انتخاب فرازی از تلاوت استاد عبدالباسط از سوره مبارکه "قیامت" برگزار شود.

حجت‌الاسلام مجتبی محمدی، مدیرعامل مؤسسه مشکات صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات این مسابقات در سالن اجتماعات سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد، درباره نحوه نام‌نویسی در این مسابقات گفت: سایتی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای بارگذاری فایل‌ها و اطلاع‌رسانی ایجاد شده است. علاقه‌مندان می‌توانند از 12 دی‌ماه تا 12 بهمن‌ماه سال جاری فایل‌ تلاوت تصویری خود را به www.mqmeshkat.ir ارسال کنند. جوایزی برای سه نفر برتر در نظر گرفته شده است که نفر اول هزار دلار، نفر دوم 700 دلار و نفر سوم 500 دلار خواهد بود.

مدیرعامل مؤسسه مشکات از حضور داوران مطرح کشورمان در این مسابقات خبرداد و گفت: اساتیدی از جمله رضوان درویش از کشور سوریه و محمدحسین سعیدیان، محمدحسین سبزعلی و عباس امام‌جمعه از کشورمان این مسابقه را داوری می‌کنند.

محدودیت سنی برای پذیرش علاقه‌‌مندان در این مسابقات وجود ندارد و این  مسابقه تنها برای آقایان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اهداف مسابقه فرازخوانی گفت: ایجاد فضای رقابت سالم بین جوانان قرآنی جهان اسلام، شناخت ظرفیت‌های موجود در کشور‌های اسلامی، تعامل با نیرو‌های قرآنی و فعال در دیگر کشور‌ها و شناساندن ظرفیت قرآنی ایران به دیگر کشور‌ها از جمله اهداف این مسابقه است.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقه در ابتدا بر روی تمامی فیلم‌ها داوری مقدماتی انجام و از بین آثار ارسالی 100 نفر برای داوری بعدی انتخاب می‌شوند، گفت: هیئت دا‌وران بررسی این آثار را انجام می‌دهند و در نهایت سه تلاوت برگزیده خواهد شد. مراسم اختتامیه این مسابقه به ‎صورت حضوری و همزمان با مبعث رسول اکرم(ص) در تاریخ دهم اسفندماه سال جاری برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره اینکه آیین‌نامه مسابقات که عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد آیا بر اساس استانداردهای بین‌المللی تدوین شده است؟ گفت: شورای راهبردی به ریاست حجت‌الاسلام تقوی، نماینده مردم تهران و با حضور قاریان و اساتید چهره کشورمان ازجمله عباس امام جمعه، محمدحسین سبزعلی، رئیس کمیته فنی و محمدحسین سعیدیان تشکیل شده است و آیین‌نامه‌ مسابقات در این شورا با نظرات کارشناسی و بر اساس آیین‌نامه‌های بین‌المللی تدوین شده است.

آیت الله جوادی آملی: مبلغان اسلام و ایران باید سواد عمیق قرآنی، روایی، تاریخی و غیرت دینی و ملی داشته باشندابوالقاسمی:‌ علم ساعت ظهور طبق قرآن نزد عیسی (ع) است / فرمانده اول سپاه امام عصر (عج)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم حجت الاسلام بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ این مسابقات باحضور ۲۴ تیم که از دی ماه سال گذشته به رقابت پرداختندآغاز ودر ۱۲ اردیبهشت سال جاری اختتامیه آن درسالن شهدای فرهنگی شهرستان آران وبیدگل برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این مسابقات بایادونام شهدای مدافع حرم برگزارودرپایان ازتیم هاونفرات برترتجلیل شد.

دیگر خبرها

  • معرفی حریفان تنیسور‌ها در جدول اصلی رقابت‌های ۱۰۰۰ امتیازی
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند