Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به پیشنهاد واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله از تأیید داروی "پسکلووید" در کمیته علمی کرونا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمیدرضا جماعتی در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین و بهترین واکسن، در دسترس‌ترین آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر زمان واکسیناسیون باشد و انجام نشود می‌تواند باعث اوج گرفتن بیماری شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: افراد بالاتر از 18 سال می‌توانند نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند. پیشنهاد در مورد کاهش سن واکسیناسیون و تزریق واکسن به گروه سنی 5 تا 11 سال به کمیته ملی واکسن داده شده که پس از تصویب، اجرایی خواهد شد. واکسن‌های مورد نظر برای گروه سنی 5 تا 11 سال در ایران، سینوفارم و پاستوکووک است و این دو واکسن، تاییدیه‌های لازم از سازمان غذا و دارو برای تزریق به این گروه سنی را دارند.

وی افزود: سویه دلمیکرون، قوی و قدرتمند است اما بیشتر فعلا جنبه تئوریک دارد و دانشمندان براساس اینکه هم ویروس دلتا و هم اومیکرون در جهان وجود دارد و با احتمال ترکیب این دو سویه، صحبت از احتمال مشاهده جهش "دلمیکرون" می‌کنند که از نظر سرایت‌زایی به اومیکرون و از نظر شدت و درگیری ریه و مرگ و میر، می‌تواند شبیه دلتا باشد.

جماعتی اظهار داشت: امروز جلسه کمیته علمی در مورد درمان سرپایی بیماران مبتلا به کرونا بود. با توجه به اینکه چندین دارو برای بیماران کرونا مورد تصویب سازمان غذا و دارو در سایر کشورها قرار گرفته بود بحث ما این بود که آیا این داروها در مورد بیماران سرپایی مورد استفاده قرار گیرد یا خیر.

استفاده از رمدسیویر در دوره سه روزه

وی افزود: یکی از داروهای مطرح، رمدسیویر است که قبلا در کشور استفاده شده بود اما در مطالعات اخیر ثابت شده بود که اگر رمدسیویر را در یک دوره 3 روزه به جای 5 روز، مورد استفاده قرار گیرد و در بیماران سرپایی که واکسینه نشده و در مراحل اولیه بیماری بوده و بیماری های زمینه‌ای یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، می‌تواند به میزان زیادی یعنی بیش از 70 درصد، جلوی پیشرفت بیماری را گرفته و از بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها و بخش های مراقبت‌های ویژه، پیشگیری کند.

مولنوپیراویر تأیید نشد

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد: در جلسه امروز در مورد داروی "مولنوپیراویر" نیز بحث شد اما هنوز اطلاعات کافی در مورد این دارو در دسترس نیست. در مطالعات اخیر، نشان داده شده که دارو حدود 30 درصد در جلوگیری از پیشرفت بیماری و بستری شدن بیماران، اثربخشی داشته بنابراین مورد تصویب قرار نگرفت و مقرر شد که اگر اطلاعات بیشتری در مورد آن در سایر کشورها وجود داشته باشد، در هفته‌های آینده مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که نتایج بهتری داشت، دوباره در کمیته علمی مطرح شود.

داروی پسکلووید به تأیید کمیته علمی کرونا رسید

جماعتی یادآور شد: در مورد داروی "پسکلووید" که سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان اولین داروی خوراکی ضد کرونا ویروس برای بیماران سرپایی به آن مجوز داده نیز بحث و بررسی‌های زیادی شد. اگرچه سازمان غذا و داروی آمریکا این دارو را تایید کرده اما هنوز در آمریکا مورد استفاده قرار نگرفته و مقرر شد باتوجه به احتمال پیک ششم کرونا، کمیته علمی باتوجه به مطالعات اثربخشی بالا، این دارو را برای بیماران زمینه‌ای و تجویز و استفاده در 5 روز اول بیماری، تایید کرد. 

پیشنهاد ورود داروی پسکلووید به لیست دارویی ایران

وی ادامه داد: کمیته علمی به سازمان غذا و دارو پیشنهاد می‌دهد که داروی پکسلووید را به لیست دارویی کشور اضافه کند و در صورتی که مطالعات بیشتری از این دارو منتشر شد و با پیک های کرونا روبرو باشیم، ساخت آن در کشور آغاز شده باشد و مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گیرد. این دارو می‌تواند به صورت مطالعات بالینی و آزمایشی برای پژوهش و یا پس از تایید این دارو توسط سایر کشورها، بر اساس پروتکل‌هایی که تهیه می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد. 

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: باتوجه به شناسایی 34 مورد ابتلا به سویه اومیکرون در کشور و پراکندگی آن، هنوز الگوی خاصی را برای این سویه متصور نیستیم اگرچه از نظر مطالعات اپیدمیولوژی می‌گوییم که یک مورد معادل بیش از 10 مورد ابتلا است بنابراین میزان ابتلا به اومیکرون در کشور بیشتر است.

جماعتی یادآور شد: اومیکرون بیشتر در افراد جوان گزارش شده است اما شیوع آن در بین دانش‌آموزان، مورد تایید نیست. از نظر کمیته علمی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در صورتی مورد تایید است که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود و وزارت علوم و آموزش و پرورش باید پایش‌های لازم را داشته باشند که پروتکل‌ها رعایت شود چون در غیر این صورت، مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند عاملی برای پیک بیماری کرونا با اومیکرون باشد چراکه این سویه نسبت به دلتا، بیشتر در جوانان و نوجوانان و اطفال دیده می‌شود.

وی گفت: پیگیری افراد در ارتباط با مبتلایان بیشتر در مورد ویروس‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که زمان تکثیر آنها، از یک هفته بیشتر باشد. چون زمان دوبرابر شدن اومیکرون، یک و نیم تا سه روز است عملا از نظر سازمان جهانی بهداشت و مجامع علمی، پیگیری افراد در ارتباط با مبتلایان خیلی عملیاتی نیست بنابراین انجام نمی‌شود و بر اساس علائم بیماران، پیگیری‌ها انجام می‌شود.

دُز سوم واکسن کرونا در مرکز واکسیناسیون حرم مطهر رضوی تزریق می‌شودافزایش 7برابری واردات واکسن کرونا در دولت سیزدهم؛ مرگ‌ومیر 2رقمی نتیجه واکسیناسیون میلیونی + نمودار

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا دبیر کمیته علمی کشوری کرونا مورد استفاده قرار سازمان غذا و دارو قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند

در بازه سنی کودکان 4 تا 6 ساله مهارت‌های اجتماعی به شکوفایی می‌رسند، کودک در راستای برقراری تعادل بین نیازهای خود و نیازهای دیگران تلاَش خواهد کرد، درک وی از عواقب رفتارهایش تا اندازه زیادی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مهارت‌های اجتماعی در این بازه سنی کودکان 4 تا 6 سال به شکوفایی می رسند، کودک در راستای برقراری تعادل بین نیازهای خود و نیازهای دیگران تلاَش خواهد کرد، درک وی از عواقب رفتارهایش تا اندازه زیادی افزایش می یابد، به مرور زمان مفهوم وجدان تکامل بیشتری خواهد یافت و گویی تمامی ابعاد جهان پیرامون او در مسیر گسترش هرچه بیشتر گام بر خواهند داشت.

زمانی که یک کودک خردسال وارد 4 سالگی می شود، با تمرکز بیشتری قادر به انجام فعالیت‌های مربوط به خود و بازی کردن خواهد بود. به همین دلیل منحرف کردن یکباره توجه آنها به خصوص اگر در حال تکمیل کاری مشخص باشند، دشوارتر از هر موقع دیگری است. همچنین ممکن است تدریجا با غر و لندهای بیشتری رو به رو شوید. این مسئله بدین دلیل است که کودک به قابلیت بهتری در جهت تفکر و ازریابی کمبودهای خود دست خواهد یافت.

از جمله دیگر خصوصیات رفتاری و شخصیتی کودکان 4 تا 6 ساله می توان به موارد زیر اشاره کرد:  

کودک می‌آموزد که چگونه باید خود را به جای دیگری تصور کند، آنها دیگر به اندازه بزرگ شده اند که بتوانند با آگاهی از قوانین پیروی و در امور خانه مشارکت کامل کنند، به مرور زمان و با افزایش هرچه بیشتر سن، کودک به مهارت بهتری در راستای کنترل تکانه های عصبی و روانی دست می‌یابد،با ورود به مرحله پیش دبستانی، کنترل بر اعمال، گفتار و رفتار نیز به درجه بالاتری راه خواهد یافت،کودک در این سن و سال تحمل چندان زیادی برای پاداش های طولانی مدت ندارد و به همین علت توصیه می شود والدین از سیستم های تشویقی سریع استفاده کنند، راهبردهای تربیتی و تنبیهی پیشنهادی برای کودک،به جای تکیه بر روش های تنبیهی به دنبال کوچکترین اتفاقی، شرایط فیزیکی و ذهنی فرزندتان را درک کنید. برای مثال باید در این بازه سنی زمانی را به عنوان "فرصت انتقال" در نظر بگیرید چرا که گفته شد کودکان با تمرکز بیشتری به انجام فعالیت های مختلف می‌پردازند و ایجاد انحراف آنی در مسیر فعلی آنها دشوار خواهد بود.

اگر فرزند 4 الی 6 ساله شما به هر علتی کنترل خود را از دست داد و دچار خشم ناگهانی شد، هرگونه بحث و جدلی را متوقف کنید و به او توضیح دهید که به محض بازگشت آرامش گفت و گویی دوستانه خواهید داشت.

غرغرهای کودکانه را نادیده بگیرید و با بها دادن الکی به آنها خود را گرفتار یک چرخه معیوب تمام نشدنی نکنید. تنها زمانی به کودک پاسخ دهید که با لحنی معمولی و عادی درخواست خود را مطرح کرده باشد. تمرکز بر غرهای کودک باعث می‌شود که نتوانید واکنش مناسبی از خود نشان دهید و یا به ناچار درخواستی که صلاح نمی‌دانید را قبول کنید.

کودک دیگر به سنی رسیده است که با ساز و کار دروغ‌گویی و فریب کاری آشنا شود. در واقع چه بخواهید و چه نه ممکن است با چنین رویکردهایی مواجه شوید. گفتنی است که والدین باید در برخورد با دروغ و تقلب با آرامش حداکثری عمل کنند و بدانند که این دسته از رفتارها برای این سن و سال طبیعی هستند.

فرزندتان را شرمنده نکنید و به موشکافی این موضوع نپردازید که آیا به راستی کاری انجام داده یا خیر. برای مثال اگر او یک لیوان شیر را روی میز ریخته و منکر این مسئله است، از این متد برای صحبت استفاده کنید: نمی‌توان میز را به این صورت تحمل کرد و پاک کردن شیر نیز دشوار است" سپس از او بخواهید که در تمیز کردن میز به شما کمک کند. این واکنش باعث می‌شود که احتمال دروغ گویی در آینده کاهش یابد و ترس از گفتن حقیقت نیز از میان برود.

در موقعیت‌های مناسب به کودک یادآوری کنید که باید خود را به جای طرف مقابل هم قرار دهد. به عنوان نمونه از او بپرسید: "آیا تو هم دوست داری کسی دیگر با تو چنین کاری بکند؟" این دسته از سوالات ضمن آموزش تاثیر مستقیم تصمیمات شخصی بر زندگی فرد و اطرافیان، کودک خردسال را وادار به تفکر مجدد می کنند.

از محدودیت‌ها تنها برای تاکید بر مهارت کنترل بر خود استفاده کنید و توجه داشته باشید که تکرار بیش از حد هر چیزی و سخت گیری‌های مکرر نتایج عکس به دنبال خواهد داشت. برای مثال پیش از اجرای تکنیک گوشه نشانی، 2 الی 3 فرصت در اختیار فرزند خود قرار دهید و سریعا به سراغ روش های تنبیهی نروید.

اجازه دهید که کودک به طور طبیعی مهارت‌های خود در جهت حل مسائل را تقویت کند و تا زمانی که خطری وی را تهدید نکرده در این موضوع دخالت نکنید. اکثرا دیده می‌شود والدینی که تمایل به کنترل تمامی جنبه های زندگی فرزندان خود دارند، بزرگسالانی موفق را تحویل جامعه نمی دهند.

اگر می‌خواهید کودک را برای یک رفتاری یا عمل صحیح مورد تمجید و تحسین قرار دهید، نیازی نیست او را یک هفته منتظر بگذارید! همانطور که توضیح داده شد، سیستم‌های پاداش دهی بلند مدت تاثیر چندانی روی کودکان خردسال کم طاقت ندارند و بهتر است والدین از جایزه‌های سریع و در دسترس استفاده کنند. همچنین به منظور حفظ انگیزه در کودکان برای انجام امور مختلف، پدر و مادر باید تمجید کلامی را برای حداقل چندین مرتبه طی هفته تکرار کرده و بر آن تاکید داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • کشف محموله دارو در زابل