Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:36:37 GMT

۱۵ نفر در مشهد در سه حادثه دچار گازگرفتگی شدند

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۲۰۷۴

۱۵ نفر در مشهد در سه حادثه دچار گازگرفتگی شدند

محمد علیشاهی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲ نفر از این تعداد توسط اورژانس ۱۱۵ برای درمان به بیمارستان های هاشمی‌نژاد، امام رضا (ع) و رضوی انتقال یافتند و سه نفر نیز در محل توسط پرسنل فوریت‌های پزشکی درمان شدند.

وی بیان کرد: حادثه اول گازگرفتگی در ساعت ۷ صبح امروز در خیابان "پورسینای" مشهد رخ داد که بر اثر آن سه نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده و به بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حادثه دوم گازگرفتگی که حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز در خیابان "ادیب" روی داد، پنج نفر مسموم شده و به بیمارستانهای امام رضا، رضوی و اکبر مشهد انتقال یافتند.

وی خاطرنشان کرد: حادثه سوم نیز حوالی ساعت ۱۴ امروز اتفاق افتاد که بر اثر آن چهار نفر دچار مسمومیت شده و به بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد منتقل شدند.

علیشاهی با بیان اینکه علت این حوادث توسط آتش نشانی مشهد در دست بررسی است، از همشهریان خواست با توجه به سردی هوا نسبت به استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و  مناسب دقت کنند.  

منواکسیدکربن که با عنوان "قاتل خاموش" نیز از آن یاد می‌شود ناشی از احتراق ناقص سوختهای فسیلی از جمله گاز طبیعی است. این گاز "بی‌رنگ، بی بو و بدون مزه" و به شدت سمی و کشنده، با حواس طبیعی انسان قابل تشخیص نیست.

یکی از عوامل ایجاد منوکسیدکربن در منزل، احتراق ناقص وسایل گرمایشی همچون بخاری است. "نرسیدن اکسیژن کافی به شعله بخاری، فقدان تهویه کافی در فضای محل نصب آن، وجود موانع در مسیر لوله خروج دود و گاز ناشی از احتراق و یا استفاده از دودکشهای غیراستاندارد" عوامل اصلی احتراق ناقص در وسایل گرمایشی و ایجاد گازمنوکسیدکربن هستند. 

پخش شده گاز منواکسیدکربن به میزان کم در محیط باعث خواب‌آلودگی، خستگی، سردرد، سرگیجه، تاری دید، ضعف و بی حالی، تهوع و گاهی استفراغ می‌شود. غلظت بالای این گاز در محیط تنفسی خفگی و مرگ را در پی دارد بطوی که استنشاق گاز منوکسیدکربن باعث کوری، اختلالات عصبی، صدمات مغزی، از کار افتادن و فلج شدن اندامها می‌شود. 

برچسب‌ها مشهد بیماری > مسمومیت گازگرفتگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد بیماری مسمومیت گازگرفتگی مشهد بیماری مسمومیت گازگرفتگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی

مرد میانسال که به علت سوختگی در بیمارستان بستری بود پس از دو هفته راز آتش زدن همسر و پسر 11 ساله‌اش را فاش کرد.

به گزارش ایران، اواخر فروردین امسال ، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد. به دنبال این گزارش، تیم تحقیق راهی محل شده و در بررسی‌ها مشخص شد که ساعاتی قبل این زن را به همراه شوهر و پسر 11 ساله‌شان که همگی دچار سوختگی شده بودند به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

 زن جوان ساعاتی بعد به علت شدت سوختگی جانش را از دست داد. این در حالی بود که پسر 11 ساله نیز دو روز بعد با وجود تلاش کادر درمان فوت کرد اما مرد میانسال که از ناحیه دو دست دچار سوختگی شده بود، پس از بهبودی تحت بازجویی قرار گرفت و راز قتل همسر و فرزندش را برملا کرد.

او در تحقیقات گفت: نقاش ساختمان هستم و مدت‌هاست که با همسرم اختلاف داشتم. روز حادثه از پسرم خواستم که با من به محل کارم بیاید اما او مخالفت کرد و سر همین مسأله بحث‌مان شد وقتی همسرم وارد دعوا شد با عصبانیت کنترلم را از دست دادم و روی خودم و همسر و فرزندم بنزین ریختم. آن زمان اصلاً متوجه نمی‌شدم که چه کار می‌کنم.

ناگهان کبریت را کشیدم و آنها شعله‌ور شدند. خودم نیز دستانم دچار سوختگی شد. به دنبال صدای فریاد و کمک‌خواهی همسر و فرزندم، همسایه‌ها به کمک‌مان آمدند و با حضور امدادگران، آتش خاموش شد و ما به بیمارستان منتقل شدیم.

به دستور بازپرس جنایی، متهم 49 ساله پس از ترخیص از بیمارستان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار خواهد گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم
  • راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • جان باختن جوان بروجنی در اثر گازگرفتگی