Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هرمز نوروزی‌فرد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته سوادآموزی و سالروز تأسیس و تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۵۸، به مختصری از دستاورد‌های کلی حوزه سوادآموزی و آموزش بزرگسالان بعد از انقلاب ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او میانگین سطح سواد جامعه هدف را قبل از انقلاب ۴۷.۵ درصد اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های هدفمند سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت سوادآموزی استان‌ها با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مشارکت‌پذیر و همچنین آحاد مردم از جمله آموزش‌دهندگان و سوادآموزان و به‌خصوص اصحاب تعلیم و تربیت و رسانه‌های در حال حاضر میانگین سطح سواد جامعه هدف در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال در کشور ۹۶.۶ درصد و در استان ۹۶.۸ درصد است که دو دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: در مجموع ۳.۲ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان بیسواد هستند.

او با اشاره به توفیقات حوزه سوادآموزی استان، گفت: بنا بر گزارشات وزارت کشور، استان کرمانشاه طی سال گذشته به لحاظ تشکیل شورای پشتیبانی استان، پیگیری مصوبات و ارتقای سطح سواد در سطح استان رتبه اول کشوری را احراز کرد.

نوروزی‌فرد ادامه داد: در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه اول کشور را در سطح ستاد و ملی کسب شدیم و همچنین در شاخص‌های عمومی و اختصاصی حوزه سازمان نهضت سوادآموزی در سه سال گذشته حائز رتبه عالی و قابل تقدیر شدیم.

او بیان داشت: طی سال جاری که تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی تحکیم و انتقال از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به استان برای باسواد شدن ابلاغ شده تا مورخ ۲۷ آذرماه در مجموع تعداد ۹ هزار و ۹۰۱ نفر معادل ۹۵.۵۷ درصد تحت پوشش قرار گرفته است.

نوروزی‌فرد گفت: این تعداد در دوره سوادآموزی تعداد ۵ هزار نفر اعلام شده که تعداد ۴ هزار و ۵۲۵ نفر تحت پوشش قرار گرفته و در دوره تحکیم ۳ هزار نفر که ۲ هزار و ۹۹۹ نفر و در دوره انتقال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر که تعداد ۲ هزار و ۳۷۷ نفر معادل بیش از ۱۰۰درصد با همکاری دستگاه‌های مشارکت‌پذیر در فرایند آموزش قرار گرفتند که تا آخر دی‌ماه مابقی سهمیه هم تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش نهضت سوادآموزی تعلیم و تربیت سازمان نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کنکور 1403 در بجنورد

به گزارش صدای ایران از جمهوری اسلامی،در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • (عکس) کنکور 1403 در بجنورد
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم