Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@10:51:26 GMT

مشاوره آنلاین روانشناسی و فواید آن

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۲۴۸۸

مشاوره آنلاین روانشناسی و فواید آن

نمی‌توان انکار کرد که در سال‌های اخیر، مشاوره آنلاین واقعاً پیشرفت کرده و به سطح جدیدی رسیده است. امروزه بسیاری از حرفه‌ها وارد فضای آنلاین شده‌اند. متخصصان سلامت روان در سراسر جهان نیز شروع به ارائه خدمات تخصصی خود از طریق پلتفرم‌های سلامت از راه دور کرده‌اند و در همین مدت کم نشان داده شده که اثرات بسیار مفیدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاوره آنلاین روانشناسی چیست؟

درمان آنلاین به روان‌درمانی یا خدمات مشاوره‌ای گفته می‌شود که از طریق اینترنت انجام می‌شود. برخلاف درمان شخصی، درمان آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، مانند رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند، با یک درمانگر یا مشاور دارای مجوز ارتباط برقرار کنید. اصطلاحات دیگری که اغلب به جای درمان آنلاین استفاده می‌شوند، تله درمانی (teletherapy) یا الکترونیک درمانی (e-therapy) هستند.

فواید مشاوره  آنلاین روانشناسی

• حریم خصوصی: از آنجایی که شما می‌توانید از هر کجا به مشاور خود دسترسی داشته باشید، می‌توانید از درمان باکیفیت در حریم خصوصی خانه خود لذت ببرید. پلت فرم شما امن است بنابراین تمام سوابق درمانی شما نیز محرمانه است.
• راحتی: از آنجایی که شما کنترل محیط خود را در دست دارید، می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که جلسه شما تا حد امکان راحت باشد. فرآیند درمانی شما به‌گونه‌ای انجام می‌شود که احساس خوبی برای شما داشته باشد. راحت بودن در جلسه و داشتن یک تجربه شخصی می‌تواند به شما کمک کند روی کاری که باید انجام دهید تمرکز بهتری داشته باشید.
• دسترسی آسان: دیدن آنلاین درمانگر بسیار راحت است. مشاوره آنلاین روانشناسی زمان مراجعه به مطب را حذف می‌کند و انعطاف بالایی دارد زیرا جلسات آنلاین می‌توانند بین سایر کارها و ساعت‌های خالی شما قرار گیرند.
• ارتباط شخصی: هنگامی که مشاوره آنلاین روانشناسی خود را دریافت می‌کنید، همچنان از ارتباط شخصی با درمانگر خود لذت می‌برید. درمانگر شما می‌تواند صورت شما را ببیند و نشانه‌های بصری شما را دریافت کند.
• اثربخشی: مطالعه‌ای توسط E Mental Health در کانادا نشان داد که ارائه خدمات سلامت روان مبتنی بر اینترنت می‌تواند به‌اندازه درمان سنتی چهره به چهره توسط متخصصان بالینی مؤثر باشد. https://bujikaa.com

چرا مردم مشاوره‌ روانشناسی آنلاین را دوست دارند؟

وب درمانی در مقایسه با روان‌درمانی شخصی، نویدهای زیادی دارد و مزایایی را ارائه می‌دهد. اول از همه راحت هستید. روان‌شناسی فردی یا خانواده به‌صورت آنلاین می‌تواند زمان کمتری را از روز شما بگیرد. نگرانی ترافیک ندارید. برای ملاقات با روانشناس خود نیازی به سفر ندارید. جلسه می‌تواند در هر جایی که شما راحت هستید برگزار شود.

حتما بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین و سوالات مهم قبل از ازدواج 
در مورد درمان مبتنی بر وب به چه نکاتی باید توجه کنید؟

علیرغم مزایای بالقوه، روانشناسان هشدار می‌دهند که وب درمانی ممکن است بهترین گزینه برای همه یا هر موقعیتی که نیاز به حمایت حرفه‌ای دارد نباشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

آیا این ابزار مناسبی برای کمک به من است؟

 این تحقیق هنوز نشان نداده است که درمان مستقل به‌صورت آنلاین یا از طریق پیامک برای همه در هر موقعیتی مؤثر است. برخی از سایت‌ها تبلیغ می‌کنند که درمان ارائه می‌دهند؛ اما این ادعاها ممکن است گمراه‌کننده یا نادرست باشند. برای مثال، افرادی که پشت برنامه‌ها هستند ممکن است مجوز یا شرایط ارائه درمان را نداشته باشند.

آیا درمانگر مجوز دارد؟

در فضای مجازی هر کسی می‌تواند ادعا کند که یک روانشناس است و خدماتی را ارائه دهد که ممکن است به‌عنوان درمان به نظر برسد. همه روانشناسان و سایر ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت حرفه‌ای باید مجوز و مدرک داشته باشند.

آیا سایت یا برنامه امن است؟

 آیا اطلاعاتی که ارائه می‌کنم محرمانه می‌ماند؟ آنچه در جلسه درمان اتفاق می‌افتد و گفته می‌شود، به استثنای چند موقعیت خاص، باید همان جا باقی بماند.

چگونه هزینه خدمات را پرداخت می‌کنید؟

 بسیاری از شرکت‌های بیمه درمان اختلالات سلامت روان و سوءمصرف مواد را پوشش می‌دهند - درمانی که شامل روان‌درمانی حضوری است. اگر با یک روانشناس در مطب او کار می‌کنید، بیمه شما می‌تواند بیشتر یا تمام هزینه‌ها را پوشش دهد، بسته به اینکه آیا نیاز به پرداخت فرانشیز یا پرداخت مشترک دارید. روانشناسان اغلب فاکتوری را ارائه می‌دهند که می‌توانید آن را برای بازپرداخت به شرکت بیمه خود ارسال کنید. اما خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی یا وب درمانی توسط اکثر ارائه‌دهندگان بیمه پوشش داده نمی‌شود یا قابل بازپرداخت نیستند. https://bujikaa.com


معایب مشاوره روانشناسی آنلاین

درحالی‌که درمان آنلاین به طور بالقوه می‌تواند برای افراد در موقعیت‌های خاص بسیار مفید باشد، اما بدون خطرات و معایب هم نیست. برخی از معایب این روش عبارت‌اند از:

• حریم خصوصی و فناوری غیرقابل‌اعتماد
محرمانه نگه‌داشتن اطلاعات شخصی شما یکی از نگرانی‌های اصلی در روان‌درمانی است، اما درمان آنلاین لایه‌ای از پیچیدگی را اضافه می‌کند. رازداری در مشاوره آنلاین روانشناسی به همان اندازه مهم است که در شکل سنتی درمان اهمیت دارد. از آنجایی که اطلاعات به‌صورت آنلاین منتقل می‌شود، این وضعیت باعث می‌شود که نشت حریم خصوصی و هک‌ها بیشتر نگران‌کننده باشد. مشکلات فناوری همچنین می‌تواند دسترسی به درمان را در زمانی که واقعاً به آن نیاز دارید دشوار کند.
• عدم پاسخگویی در شرایط بحرانی
از آنجایی که روان‌شناسان آنلاین از بیماران خود دور هستند، پاسخ سریع و مؤثر در زمان وقوع بحران برای آن‌ها ممکن نیست. اگر فردی افکار خودکشی را تجربه کند یا دچار یک تراژدی شخصی شده باشد، ارائه کمک مستقیم برای روان‌شناس ممکن است دشوار یا حتی غیرممکن باشد.
• برای بیماری‌های روانی جدی مناسب نیست
درمان الکترونیکی می‌تواند برای موقعیت‌های مختلف مفید باشد، اما نه در مورد افرادی که نیاز به درمان نزدیک و مستقیم یا مداخله شخصی دارند. برای مثال، اگر اعتیاد جدی دارید یا علائم شدیدتر یا پیچیده‌تری از یک بیماری روانی دارید، ممکن است درمان آنلاین توصیه نشود، مگر اینکه سایر درمان‌ها یا درمان‌های شخصی نیز در برنامه شما وجود داشته باشد. بنابراین دامنه درمان آنلاین می‌تواند محدود باشد، و ممکن است برای موقعیت‌های پیچیده مؤثر نباشد.
• زبان بدن نادیده گرفته می‌شود
اگر از درمان مبتنی بر وب استفاده می‌کنید، درمانگر شما نمی‌تواند حالات چهره، سیگنال‌های صوتی یا زبان بدن را ببیند. این سیگنال‌ها اغلب می‌توانند کاملاً گویا باشند و تصویر واضح‌تری از احساسات، افکار، حالات و رفتارهای شما به درمانگر می‌دهند. برخی از روش‌های ارتباطی مانند فناوری صوتی از طریق اینترنت و چت‌های ویدیویی می‌توانند تصویر واضح‌تری از وضعیت ارائه دهند، اما اغلب فاقد صمیمیت و پیچیدگی هستند که تعاملات دنیای واقعی ارائه می‌دهند.

• دغدغه‌های اخلاقی و حقوقی
درمان آنلاین محدودیت‌های جغرافیایی را حذف می‌کند و اجرای کدهای قانونی و اخلاقی را دشوار می‌سازد. روان‌شناسان در مشاوره آنلاین روانشناسی می‌توانند مراجعین را از هر نقطه‌ای در جهان درمان کنند بنابراین مهم است که قبل از شروع فرآیند درمان، صلاحیت اخلاقی و تجربه روان‌شناس خود را تأیید کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات مشاوره آنلاین روانشناسی می‌توانید نزد بهترین مشاوره آنلاین یعنی بوجیکا به آدرس اینترنتی https://bujikaa.com/ مراجعه نمایید.

کد خبر 1587009

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مشاوره آنلاین روانشناسی درمان آنلاین روان درمانی حریم خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود

 به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ گروه درمانی و مشاوره انفرادی «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» با شعار «همیشه با یک مشاور درد دل کن» برگزار می‌شود.

مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، تست‌های روانشناسی، تست هوش کودکان (وکسلرویون) و... از جمله مشاوره‌های افرادی است که در «روانشناسی خودمانی» در نظر گرفته شده است.

ضمن آنکه در مباحث گروه درمانی نیز مهارت‌های زناشویی مشکلات زوجین، مهارت‌های فرزندپرروی، اضطراب کودکان و تربیت جنسی و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقمندان به منظور بهره‌مندی از مشاوره‌های انفرادی، گروهی و کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با شماره‌های ۲۲۸۸۱۱۱۵ و ۱۶، ۲۲۸۸۶۰۴۲ تماس بگیرند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • «روانشناسی خودمانی» در بوستان «بهشت مادران» برگزار می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره