Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@12:47:34 GMT

شناسایی پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۲۶۷۱

پیکر مطهر شهیدان «غلامرضا ترابی» و «حسن نوربخش» شناسایی و به خانواده آن‌ها اطلاع داده شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ به همت گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، پیکر‌های مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس پس از انجام آزمایش‌های دی‌ان‌ای شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرباز شهید غلامرضا ترابی، فرزند مصطفی، متولد ۱۳۴۴، از اهالی اصفهان، از لشکر ۲۱ حمزه به جبهه اعزام شد و در تک دشمن در سال ۶۷ در زبیدات به شهادت رسید. شهید ترابی نیز سال ۱۳۹۶ به‌عنوان شهید گمنام در شهر سیاهو خاکسپاری شده بود.

جمعی از مسئولین استانی با حضور در منزل شهید ترابی، خانواده گرامی این شهید را پس از گذشت ۳۳ سال از چشم انتظاری درآوردند.

پیکر دیگر تازه شناسایی شده متعلق به بسیجی شهید «حسن نوربخش» است که در سن ۲۱ سالگی در عملیات عملیات نصر ۳ در منطقه زبیدات اسیر شد و پس از گذشت دو سال از اسارت به شهادت رسید.

روز گذشته جمعی از مسوولین با حضور در منزل شهید نوربخش، مادر این شهید را پس از ۳۴ سال، از چشم انتظاری درآوردند.

پیکر مطهر شهید نوربخش قرار است روز شنبه ۱۱ دی‌ماه همراه با کاروان شهدای گمنام مهمان مردم شهر برخوار شده و در روز‌های آینده پس از تشییع شهدا در اصفهان، در گلزار شهدای حبیب آباد به خاک سپرده شود. برچسب ها: شهید ، شهدای گمنام ، شناسایی شهید ، دفاع مقدس ، پیکر شهید ، شهید ترابی ، شهید نوربخش

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شهید شهدای گمنام شناسایی شهید دفاع مقدس پیکر شهید شهید ترابی شهید نوربخش دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، پیکر مطهر شهید پاسبان ظهر پنجشنبه از محل تیپ ۳۸ زرهی ارتش تا میدان حضرت ولیعصر (عج) تربت جام بر دستان اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار این شهرستان و مسؤولان نظامی و اجرایی محلی تشییع شد.

پس از اقامه نماز، پیکر مطهر شهید در قطعه شهدای آرامستان بهشت نبی (ص) تربت جام به خاک سپرده شد.

شهید معظم محمدابراهیم پاسبان در سال ۱۳۴۶ در تربت جام دیده به جهان گشود و با شروع جنگ تحمیلی در قالب نیروی وظیفه سپاه پاسداران عازم جبهه و در پنجم دی ماه ۶۵ در منطقه آبادان بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی به درجه جانبازی نائل شد.

سرانجام پس از تحمل سال‌ها رنج و درد ناشی از جراحات و عوارض شیمیایی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به آرزوی دیرینه اش رسید و شربت شهادت نوشید.

کد خبر 6088666

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران