Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به حوادث اخیر شهر تهران واکنش نشان داده و در جلسه امروز (سی و پنجمین جلسه شورا) گزارش معاون خدمات شهری و سازمان آتش نشانی را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به حوادثی مانند انفجار در بازار گل محلاتی در تذکری خواستار اصلاح قوانین و طرح ها به نفع مردم شد و گفت: به نمایندگی از شهروندان تهرانی و بخصوص مناطق مناطق ۱۴ و ۱۵ و ۲۰ که درگیر مشکلاتی مانند بازارگل هستند صحبت می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیداحمد علوی گفت: تعجب می کنم که چطور ما برای احداث اتوبان امام علی (ع) توانستیم ۹ هزار پلاک را تملک کنیم و اکثر شهروندان هم راضی باشند اما نتوانیم چندین سال، بازار گل محلاتی را به مکان دیگر منتقل کنیم؟ جواب این است که ما به تنها چیزی که فکر نمی کنیم شهروندان هستند.

اراده ای برای حل مشکلات نیست

وی ادامه داد: طرح ما برای انتقال بازار گل اشکال دارد و اراده ای برای حل این معضل نداریم که نتوانسته ایم ۶۰۰ مالک را راضی به انتقال کنیم فردی که هزار لیتر بنزین به خانه اش در خاوران می برد می داند که خطرناک است اما برای گذران زندگی مجبور است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت ایمنی نامناسب بازار گل محلاتی خاطر نشان کرد: قطعا شخصی که آنجا کار می کند میداند چه خطراتی جانش را تهدید می کند اما چه کند که زندگی اش نمی گذرد.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حقوق شهروندان در طرح ها گفت: در این شرایط اقتادی و تورم مدام طرح می آوریم، کی میخواهیم منافع مردم را به منافع شهرداری ترجیح دهیم؟ کی منافع مردم را در طرح ها دیدیم و مردم همراهی نکردند؟

علوی افزود: این تیم فعلی همان ها هستند که وقتی منافع مردم را لحاظ کردند، ۹ هزار پلاک را تملک کردیم و مردم همراهی کردند.

وی با اشاره به احکام مرتبط به بازارگل گفت: از سال ۹۶ بازار گل حکم داشته اما اجرا نشده و هیچوقت هم تلاش برای اصلاح طرح نکردند تا مشکل انتقال حل شود.

وی به گسترش بازار گل محلاتی از سال ۹۶ تاکنون افزود: بازارگل را نتوانستیم منتقل کنیم، چرا مانع گسترش آن نشدیم؟

به مردم نگاه مهربانانه داشته باشیم

وی همچنین خطاب به مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: درست است که نکات ایمنی در آنجا رعایت نشده اما شما نگاه مهربانانه به مردم داشته باشید، ایستگاه آتش نشانی چسبیده به بازارگل، چرا با مردم مهربان نبودیم و ۶۰۰ کپسول آتش نشانی به آنها ندادیم؟ به خدا اینها شهروندان ما هستند. جان مردم برای ما اهمیت ندارد؟

علوی یاداور شد: این که نمیشود در تمام موارد اینچنین بگوییم قانون و اگر اتفاقی هم افتاد تقصیر را گردن مردم بیندازیم. اینطور نیست، در وضعیت فعلی باید در طرح ها منافع مردم را در نظر بگیریم در غیر اینصورت مردم ما را همراهی نمی کنند.

مانع از تکرار سینا اطهری ها شویم

عضو دیگر شورای شهر نیز گفت: در بازدید از مراکز درمانی در بین ۷۰۲ مرکز بهداشتی درمانی ۱۵۰ ساختمان ناایمن و پرخطر فاجعه ی بزرگی است که باید آن را جدی بگیریم.

سوده نجفی عضو هیات رییسه شورا با تأکید بر اینکه این مراکز باید در بحران کمک حال باشند بیان کرد: این ساختمان ها به بحران تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: شهرداری ضابط قضایی نیست ولی باید پیگیر حل این معظل باشیم و اجازه ندهیم جایی که باید جلوی بحران را بگیرد خودش بحران زا باشد.

نجفی گفت: علی رغم پیگیری و اخطار هنوز اصلاح و تغییری انجام نشده و این نگران کننده است که باید توسط شهرداری جدی گرفته شود.

آتش نشانی شهرداری تهران از امتیازات دولتی محروم است

رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در پی گزارش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران، آتش نشانان را مظلوم ترین کارکنان شهرداری دانست و گفت: آتش نشانان شهرداری تهران نسبت به اتش نشان سایر نقاط کشور از برخی امتیازات محروم هستند.

مهدی پیرهادی افزود: چون دفترچه و سیستم بازنشستگی آنان با شهرداری تهران است از امتیازاتی که دولت برای آتش نشانان به دلیل شغل سخت و زیان آور در نظرگرفته، محروم هستند.

وی تاکید کرد: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی توضیح دهد که چه کار کارشناسی انجام شده وچه اقدامی به نفع آتش‌نشانان انجام شده است.

پیرهادی همچنین با بیان اینکه بسیاری از آتش‌نشانان در عملیات های مختلف به درجه شهادت نائل می شوند، گفت: به رغم فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهدای حادثه پلاسکو، هنوز این موضوع محقق نشده است.

وی از علیرضا زاکانی، شهردار تهران خواست مشکلات آتش نشانان را به طور ویژه پیگیری کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران حادثه آتش سوزی بازار گل محلاتی علیرضا زاکانی صراط سازمان آتش نشانی بازار گل محلاتی منافع مردم آتش نشانان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در اين ديدار که جمعي از مديران دستگاهاي مختلف استان نيز حضور داشتند، مسائل و مشکلات اين منطقه در حوزه هاي مختلف مطرح و براي آن تصميماتي اتخاذ شد.


 نماينده مردم يزد، اشکذر و زارچ در مجلس شوراي اسلامي اعم از مشکلات اين محله را نبود پارکينگ مناسب عنوان کرد و گفت: قرار شد زميني با کاربري پارکينگ در محل توسط نمايندگان محله مشخص تا زمين آن توسط شهرداري تملک شود. 


جوکار با اشاره به اينکه محله تخت استاد يکي از محله هاي بسيار قديمي و در مرکز بافت تاريخي يزد قرار دارد افزود: آب انبار تاريخي اين محله در حال تخريب است که قرار شد توسط اوقاف واگذار و ميراث فرهنگي هم کار مرمت آن را بر عهده بگيرد.


 ايجاد دوربين هاي امنيتي، ساماندهي حسينيه،استفاده از فضاي ورزشي و گشت هاي ويژه امنيتي از جمله موارد ديگري بود که نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي به آن اشاره کرد.

وي خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتي که توسط مردم و نمايندگان آنها مطرح شد، قرار است در قالب يک مصوبه به دستگاههاي مربوطه ارسال و اجرايي شود.

دیگر خبرها

  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • واکنش شهرداری تهران به حمایت از باشگاه پرسپولیس
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد