Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین شماره دوفصلنامه علمی و میان‌رشته‌ای «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» در 354 صفحه و مشتمل بر دوازده مقاله علمی- پژوهشی توسط پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در هفتمین شماره پژوهشنامه رسانه بین‌الملل به تعدادی از تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با فعالیت رسانه‌های برون‌مرزی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عناوین مقالات هفتمین شماره «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» عبارتند از: ابعاد نقض حقوق‌بشر در محدودیت‌های دارویی ناشی از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و نحوه بازنمایی آن در رسانه‌های آمریکا، جمهوری آذربایجان در جنگ دوم قره باغ: اهداف و پیامدهای ژئوپلیتیکی، مطالعه فعالیت‌ها و آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در جهان، ابعاد سیاسی و رسانه‌ای حملات پهپادی انصارالله یمن علیه ائتلاف سعودی، دیدگاه نخبگان دانشگاهی و رسانه‌ای آمریکا به پیامدهای اقدامات ترامپ در سیاست داخلی و خارجی این کشور، تحلیل نشانه‌شناختی فمینیسم رسانه‌ای در رویکرد «بی‌بی‌سی فارسی» به مسائل زنان ایرانی، پراکندگی‌های قومی- مذهبی در رژیم صهیونیستی و جایگاه آنها در جامعه و سیاست، نقش رسانه‌ها در جنگ‌های بین‌المللی از منظر «ژان بودریار (مطالعه موردی: حمله آمریکا به عراق در 2003)»، «تشدید اسلام‌هراسی در اروپا: عوامل و پیامدهای آن در رسانه های اسلامی، تاثیرات سیاسی و رسانه‌ای دیپلماسی سایبری آمریکا در ایران (با تاکید بر دولت باراک اوباما)، روابط آمریکا و عربستان سعودی در دوره ریاست‌ جمهوری «جو بایدن»، نمایندگی سیاسی زنان و نسبت آن با فساد در چرخه زیست سیاسی.

از مهم ترین ارکان اصلی مقالات علمی و پژوهش دوفصلنامه مذکور می توان به: تحلیل راهبردی موضوع بر اساس مبانی نظری، تبیین شاخص های رویکردی و رفتاری بازیگران، سناریوهای محتمل درباره موضوع از منظر آینده‌پژوهی، بازنمایی رسانه‌ای پدیده مورد مطالعه و پیشنهادهای رسانه ای برای دستگاه های مرتبط با دیپلماسی عمومی کشور با محوریت برون مرزی صدا و سیما اشاره کرد. 

پژوهشنامه رسانه بین الملل از شماره 7 در سالجاری، به صاحب امتیازی مشترک معاونت برون مرزی صداوسیما و دانشگاه صداوسیما منتشر می شود. گروه اجرایی- علمی این نشریه میان رشته ای شامل دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما و مدیر مسئول، دکتر احمد کاظمی مدیر پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی و جانشین مدیر مسئول، دکتر محمدقلی میناوند سردبیر و محمود ترابی اقدم مدیر داخلی و کارشناس نشریه است. تعدادی از اساتید برجسته حوزه‌های ارتباطات، مدیریت رسانه، مطالعات رادیو و تلویزیون، روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل در دانشگاه‌های تراز اول کشور عضو هیئت تحریریه، هیئت مشاوران علمی و داوران پژوهشنامه رسانه بین‌الملل هستند. 

آرشیو مقالات این نشریه علمی در پایگاه اختصاصی آن به نشانی http://imrl.arc.irib.ir و همچنین سایت پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی به آدرس http://arc.irib.ir  قابل دسترسی است. 

پژوهشگران به ویژه در حوزه های ارتباطات سیاسی، مطالعات رادیوها و تلویزیون های بین المللی و روابط و حقوق بین الملل برای ارسال مقالات علمی- پژوهشی و طی کردن فرایند داوری می توانند به سایت های مذکور مراجعه کنند. 

همچنین محورها و اولویت‌های موضوعی نشریه علمی «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» عبارتند از: شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برون‌مرزی صداوسیمای ج.ا ایران (پرس تی وی، هیسپان تی وی، العالم، الکوثر، سحر، هوسا تی وی، آی فیلم، پرس تی وی فرانسه و ...)، روابط و دیپلماسی رسانه‌ای ایران با کشورها و مجامع منطقه‌ای و بین المللی، دیپلماسی فرهنگی، سایبری، حقوقی و هنری ایران و سایر کشورها، تحلیل راهبردی تحولات منطقه ای و بین المللی از منظر رسانه ای، نقاط قوت و ضعف رسانه های بین المللی و برون مرزی ایران و سایر کشورها، جایگاه قواعد حقوق بین الملل ارتباطات در رسانه های بین المللی، نقش رسانه های بین المللی در ارتباطات سیاسی جهانی و روابط بین المللی، مخاصمات منطقه ای و بین المللی از منظر حقوق بین الملل بشردوستانه با تأکید بر دیپلماسی حقوقی، دیوان بین المللی کیفری در مواجهه با جنایات بین المللی از منظر رسانه ای، کارکرد ائتلاف سازی های رسانه ای در سطح منطقه ای و بین المللی، تحولات منطقه‌ای و جهانی از منظر حقوق بین‌الملل با تاکید بر دیپلماسی حقوقی. 

پژوهشنامه رسانه بین‌الملل، نخستین نشریه علمی معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که توسط واحد پژوهش‌های کاربردی از سال 1395 منتشر می شود. بر اساس گواهی صادره از «کمیسیون بررسی نشریات علمی» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «پژوهشنامه رسانه بین‌الملل» از شماره چهار (سال 1398) دارای رتبه علمی «ب» است.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر رسانه واشنگتن ایران جنگ یمن نخبگان زنان رژیم صهیونیستی جامعه عراق دولت عربستان سعودی مقالات علمی شاخص صدا و سیما حقوق تلویزیون پرس تی وی صدا و سیمای جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی پژوهشنامه رسانه بین الملل رسانه های برون مرزی نقض حقوق بشر پژوهشنامه رسانه بین الملل منطقه ای و بین المللی بین المللی از منظر پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی حقوق بین الملل بین المللی هفتمین شماره رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

رضا رنجبرکریمی، رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان امروز در جلسه‌ای که با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران در دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد، با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهایی که در این دانشگاه برگزار شده است، گفت: زیرساخت لازم برای برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) با اشاره به اینکه در کنفرانس‌های گذشته، شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، بیان داشت: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

 مالک نادری، رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه امسال به‌میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کنفرانس هر سال به همت انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود. 

نادری با اشاره به اینکه در این کنفرانس اتفاق‌های برجسته‌ای خواهد افتاد، تصریح کرد: از جمله آن ها حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس است.

 نادری ادامه داد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن محمد شفیعی‌دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش، دبیر انجمن‌های علمی ایران با اشاره به اینکه با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، بیان داشت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی به همت انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران، یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چند سال است که در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، تصریح کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و این فرصت خوبی است که طی امسال به دانشگاه ولیعصر(عج) در میزبانی این کنفرانس داده شده است واین دانشگاه نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

 در پایان تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برای برگزاری این کنفرانس امضا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۲/ رئالیسم نوین ایرانی
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه