Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-03@04:04:34 GMT

روزی که برف در چشم داور گیر کرد!

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۳۴۲۲

اظهارنظر 26 سال پیش ناصر حجازی یکی از ماندگارترین جملاتی است که در فوتبال ایران مطرح شده است

بازی پرسپولیس و ملوان که درست 26 سال قبل برگزار شد، یکی از خاطره انگیز ترین بازیهای تاریخ لیگ ایران محسوب می شود.

به گزارش طرفداری، در این بازی پرسپولیس و ملوان در دورانی که فوتبال با کوچکترین مساله جوی تعطیل می شد، زیر برف شدید بازی کردند و برای اولین بار در این روز در فوتبال ایران از توپ رنگی استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی با برد 1-0 پرسپولیس به پایان رسید، پرسپولیس که بنا به دلایل مختلف در این بازی امیر عابدزاده، مرتضی کرمانی، مجتبی محرمی، محسن عاشوری، یحیی گل محمدی و... را نداشت، با ترکیب نیما نکیسا درون دروازه، پیروانی، داوود محبوب و بهروز رهبری فر در خط دفاع، رضا شاهرودی، نعیم سعداوی، حسین عبدی، محمود شافعی، مجید نامجو مطلق در خط میانی و علی دایی و فرشاد پیوس در خط حمله به مصاف تیم ملوان بندر انزلی رفت و در نهایت با یک گل که علی دایی زد برنده شد، آن هم در حالی که داور بازی از اعلام پنالتی مشکوک نیما نکیسا روی کیهان زیرک جو بازیکن تیم ملوان خودداری کرد، به نحوی که ناصر حجازی فقید که در آن زمان سرمربی تیم ماشین سازی بود و برای تماشای بازی پرسپولیس، حریف آینده خود به ورزشگاه آمده بود اعلام کرد انگار برف در چشم داور رفته بود، اظهار نظری که ضمن این که تیتر اصلی روزنامه ابرار ورزشی شد، به سرعت تبدیل به یکی از کنایه های ماندگار در تاریخ فوتبال ایران شد.

داور این بازی علی نقی مصطفی نژاد و ستاره این زمین پایان رافت بود، مردی که در این زمین چنان بازی می کرد که انگار نه انگار برف سنگین در حال بارش است، او چند سال بعد به پرسپولیس آمد.

 

بیشتر بخوانید:

صادر کننده شتر، گزینه مدیرعاملی پرسپولیس! / ادعای یک روزنامه داخلی

 

اخبار داغ 

همسر ساسی مانکن زیباتر است یا دنیا جهانبخت ؟! + مقایسه عکس ها برترین های قرن با سهراب بختیاری زاده: نمی توانم بین حجازی و عابدزاده یکی را انتخاب کنم انتقال سردار آزمون به لیون منتفی شد / ادعای رسانه روسی ام باپه: پیش بینی می کنم که پاری سن ژرمن، رئال مادرید را شکست بدهد عکس یادگاری روبرت لواندوفسکی و کیلیان ام باپه در مراسم گلوب ساکر 2021

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، نبرد پرسپولیس و سپاهان به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران معروف شده. از همین جهت آمار و ارقام مربوط به این بازی هم به‌طور خاص‌تری زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

هم‌اکنون یکی از سوژه‌های داغ بازی امروز این است که پرسپولیس در ۵فصل گذشته در تهران موفق به شکست سپاهان نشده است.

آخرین‌بار سرخپوشان در لیگ هفدهم با ۲گل علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده توانستند سپاهان را در ورزشگاه آزادی ببرند.

جالب است بدانید سپاهان هم تا پیش از بازی رفت امسال، ۷فصل بود که نمی‌توانست پرسپولیس را در خانه ببرد. آنها بعد از برتری ۴-۲ لیگ پانزدهم، دیگر موفق نشده بودند در خانه مقابل قرمزها به برتری برسند که این طلسم در بازی رفت با گل رضا اسدی شکست. آیا امروز طلسم پرسپولیس هم می‌شکند؟

کد خبر 848620 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • باقری: چمن افتضاح بود، ما با این پا پول درمی‌آوریم!
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • خلاصه بازی استقلال خوزستان و ملوان + فیلم
  • گزارش‌زنده؛ پرسپولیس ۰ - سپاهان ۰
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی صفر
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان