Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:58:42 GMT

برف روبی راه ۹۸۷ روستای اردبیل در هفته جاری

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۳۷۰۳

برف روبی راه ۹۸۷ روستای اردبیل در هفته جاری

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی استان اردبیل سرعت عمل نیروهای راهداری را در بازگشایی مسیرهای روستایی در کمتر از ۴۸ ساعت ارزشمند خواند و اظهار کرد: ۲۸۲ راهدار با ۱۷۷ دستگاه ماشین آلات راهداری در بارش‌های اخیر عملیات زمستانی راهداری را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در بارش برف اخیر به جز شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز، همه محورهای مواصلاتی استان درگیر برف بودند، اما در راه‌های اصلی و فرعی هیچ‌گونه مسدودی و محدودیت ترافیکی نداشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به بارش برف به ارتفاع چهار تا ۴۰ سانتی‌متر در نقاط مختلف استان اردبیل، افزود: بر این اساس در شهرستان خلخال با ۴۰ سانتی‌متر و شهرستان پارس‌آباد با چهار سانتی‌متر بارش برف روبه‌رو بودیم.

وثوقی با اظهار اینکه اردبیل از استان‌های سردسیر کشور از نظر مدت و شدت سرما به شمار می‌رود، تصریح کرد: برخی مواقع شاهد دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر در گردنه‌های استان اردبیل هستیم که گاهی با کولاک شدید همراه می‌شود.

بازگشایی راه‌های ۸۸۷ روستا از ۹۸۷ روستای مسدود شده

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل، با بیان اینکه همراه با وقوع کولاک‌های شدید در گردنه‌ها، سرعت باد گاهی به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که کاهش دید را نیز به دنبال دارد، اظهار داشت: در بارش برف اخیر که ۴ روز به طول انجامید، ۲۸۲ راهدار با ۱۷۷ دستگاه ماشین‌آلات در محورهای مواصلاتی استان به صورت شبانه‌روزی فعال بودند.

وثوقی تصریح کرد: به دنبال بارش برف اخیر، راهداران اقدام به برف‌روبی ۲۰ هزار و ۳۹۰ کیلومتر باند از محورهای مواصلاتی استان و شن و نمک‌پاشی به میزان ۳ هزار و ۴۵۰ تن کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل با اشاره به وجود یک‌هزار و ۶۳۱ روستا در استان، گفت: از این تعداد ۹۸۷ روستا درگیر برف بودند در روزهای اول پاکسازی و ۱۰۰ روستای باقیمانده نیز در دست برف‌روبی است.

وثوقی افزود: بیشتر این ۱۰۰ روستا در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند که کولاک‌خیز هستند؛ به‌گونه‌ای که پس از بازگشایی راه‌های این روستاها، وقوع کولاک شبانه موجب مسدودی آنها و در نتیجه انجام دوباره عملیات بازگشایی می‌شود.

کاربران جاده از سفر شبانه در محورهای مواصلاتی اردبیل ممانعت کنند

وی به کاربران جاده‌ای توصیه کرد: با توجه به وجود گردنه‌های متعدد در استان اردبیل، کاربران جاده‌ای پیش از سفر از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان از طریق تلفن ۱۴۱ مطلع شوند.

وثوقی با تاکید بر اینکه گاهی کولاک‌ها به صورت مقطعی در طول مسیرها به وقوع می‌پیوندد، ادامه داد: برای نمونه در طول ۱۰۰ کیلومتر مسیر، ۵ کیلومتر کولاک است و بقیه مسیر بدون مشکل است بنابراین اگر از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع نداشته باشند به مشکل برخواهند خورد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با تاکید بر اینکه کاربران جاده ضمن اطمینان از سلامت خودرو و پر بودن باک آن، زنجیر چرخ همراه خود داشته باشند، گفت: زیرا هر لحظه احتمال بروز کولاک مقطعی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل وجود دارد.

وی همچنین بر ممانعت از انجام سفرهای شبانه در محورهای مواصلاتی استان اردبیل، افزود: کاربران جاده سفرهای خود را در طول روز انجام دهند زیرا معمولاً کولاک‌ها شب‌ها روی می‌دهند.

کد خبر 5386502

منبع: مهر

کلیدواژه: برف روبی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری اردبیل نمک پاشی بوشهر ویروس کرونا قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه گرگان بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا زلزله ایلام سانحه تصادف محورهای مواصلاتی استان مدیرکل راهداری و حمل محورهای مواصلاتی کاربران جاده استان اردبیل بارش برف جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جابر جهان‌بین بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از تعریض و ایمن سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو اظهار کرد: پروژه تعریض و ایمن‌سازی جاده مواصلاتی از سمت ورودی اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان بوده است، گفت: پروژه تعریض جاده اجیرلو به طول ۲ کیلومتر با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: امید می‌رود با تعریض این جاده مواصلاتی و با احداث میدان در ورودی سه راهی فرودگاه آمد و شده رانندگان داخلی و ترانزیتی تسهیل یابد.

جهان‌بین با اشاره به تردد روزانه بیش از ۵ هزار خودرو سبک و سنگین و ادوات کشاورزی از این مسیر ادامه داد: این جاده مواصلاتی پارس آباد به شهرستان‌های همجوار و مرکز استان یکی از جاده‌های پرتردد این شهرستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مسؤولین ادارات از جمله امور برق مغان، آب و فاضلاب در جهت حل مشکل و معضلی که در تعریض جاده مواصلاتی وجود دارد، اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 6091350

دیگر خبرها

  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان