Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@14:14:11 GMT

صدر با مخالفانش ائتلاف بزرگ تشکیل خواهد داد؟

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۳۷۷۴

صدر با مخالفانش ائتلاف بزرگ تشکیل خواهد داد؟

منابع رسانه ای در عراق گفتند که مقتدا صدر از رهبران شورای موسوم به "رهبران چارچوب هماهنگی"دعوت کرد تا در نشستی در نجف اشرف، برای بررسی پرونده های موجود در روند سیاسی عراق شرکت کنند.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه به تارنمای خبری «موازین نیوز» عراق گفت که مقتدا صدر رهبر جریان صدر به همین منظور از هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح، فالح فیاض رهبر حرکت عطاء و قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر هنوز از سوی منابع نزدیک به صدری ها تایید نشده است.

بر اساس گزارش ها، به دنبال اعلام حکم دادگاه فدرال درباره اعتراض برخی جریان ها به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، گروه های مخالف و شاکی در پرونده انتخابات روز گذشته اعلام کردند که به رای دادگاه احترام گذاشته و آن را خواهند پذیرفت.

برخی منابع رسانه ای از جمله پایگاه خبری المعلومه عراق عصر سه شنبه از احتمال سفر هادی العامری به نجف برای دیدار با مقتدا صدر خبر دادند. این مطلب را محمد الصیهود، از فعالان سیاسی نزدیک به ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق مطرح کرده است.

این منابع احتمال داده اند که در جریان سفر العامری به نجف و دیدار با مقتدا صدر، زمینه ها برای ایجاد یک فراکسیون بزرگ پارلمانی در عراق آماده شود.

برخی منابع هم دیدارهایی میان نوری المالکی و قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق با مقتدا صدر را محتمل دانسته اند.

انتخابات پارلمانی عراق هجدهم مهرماه (دهم اکتبر) برگزار شد اما برخی احزاب مدعی تقلب در انتخابات شدند و نسبت به صحت نتایج آن تشکیک وارد کردند.

دادگاه فدرال عراق به عنوان مرجع نهایی حل اختلافات، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) شکایت ها علیه انتخابات ۱۸ مهر گذشته را رد کرد.

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق که نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی به دادگاه فدرال این کشور شکایت کرده بود، دیروز دوشنبه در پی رد این شکایت، اعلام کرد که به رای صادره از سوی دادگاه پایبند است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت عصائب اهل الحق فالح فیاض ائتلاف الفتح ائتلاف فتح عراق دادگاه فدرال هادی العامری نوری المالکی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مقتدا صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد

او به خاطر انتشار ویدیو‌هایی در حال رقص با موسیقی عراقی و پوشیدن لباس‌های چسبان و تنگ در شبکه اجتماعی تیک‌تاک معروف بود و ده‌ها هزار دنبال کننده داشت.

به گزارش بی بی سی، وزارت کشور عراق هم در بیانیه‌ای تایید کرد «زنی که در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده است، توسط ضاربان ناشناس» کشته شده است.

در این بیانیه گفته شده است که «یک تیم ویژه» برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

این اینفلوئنسر سال گذشته به دلیل انتشار ویدیو‌هایی که به گفته دادگاه برخلاف «عفت و اخلاق عمومی» بود به شش ماه زندان محکوم شد.

عراق سال گذشته کمیته‌ای دولتی برای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوای توهین آمیز و مجازات مسببین آن تشکیل داد.

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟