Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان وزیر نیرو در بازدید از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج گفت:روند اجرای این پروژه براساس برنامه پیش رفته و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه تاقبل از شروع فصل گرما، آب به سنندج می رسد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان امروز(سه شنبه_۷دی)در جریان بازدید از پروژه انتقال سد آزاد به سنندج اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که ما در استان کردستان دنبال می‌کنیم تامین آب پایدار و سالم برای شهر سنندج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: انتقال آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج خارج از طرح برنامه‌ریزی شد و در طرح اولیه قرار بود که آب در بستر رودخانه جابجا شود ولی برای رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از آلوده‌شدن آن تصمیم بر این شد که این برنامه تغییر کند و با خط لوله منتقل شود.

وی عنوان کرد: این طرح پروژه سنگینی است و قرار شد به صورت ضربتی انجام شود و بیش از یک ماه است که برای بازدید از پروژه برنامه‌ریزی می‌کردیم که امروز این اتفاق افتاد.

محرابیان تصریح کرد: روند اجرای این پروژه براساس برنامه پیش رفته و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه ما این است که تا قبل از شروع فصل گرما آب را به سنندج برسانیم.

وی تأکید کرد: بخاطر وعده‌ای که به مردم داده‌ایم، اعتبارات مورد نیاز برای اتمام پروژه را تامین خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: از اینکه مردم شهر سنندج از آبی استفاده می‌کنندکه شرایط خوبی ندارد متأسفم اما با رهاسازی آب از سد آزاد که در حال انجام است تا حدودی مشکل رفع شده و این روند تا منتج به نتیجه کامل در بستر خط انتقال دنبال می‌شود.

 حجت‌الله محقق، معاون اجرایی سد آزاد هم اظهار کرد: ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب مهار شده توسط یک سامانه انتقال به شرق استان انتقال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه سامانه انتقال آب به طول ۸۸ کیلومتر احداث شده و فاز اول آن با ۲۴ کیلومتر خط لوله قرار است آب را از این نقطه به سد قشلاق انتقال دهد.

وی تصریح کرد: سد قوچم که نقطه اول سامانه انتقال آب  است به بهره‌برداری رسیده و در ادامه خط انتقال آب از سد قوچم برای آب شرب قروه، دهگلان و دزج انجام می‌شود.

محقق افزود: سیاستگذاری انتقال آب به خاطر این بود که کیفت آب شرب سنندج دچار مشکل شده است.

گفتنی است،سد آزاد در ۷۵ کیلومتری جاده سنندج – مریوان بر روی رودخانه آزاد واقع‌شده است. 

این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی و با طول تاج ۵۹۵ متر و ارتفاع ۱۲۵ متر از پی، امکان ذخیره‌سازی ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب را دارد.

سامانه انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم  به طول ۸۸ کیلومتر و ظرفیت ۷ متر مکعب در ثانیه وظیفه دارد آب را با حجم ۱۶۰ میلیون مترمکعب در سال به دشت‌های شرق استان انتقال بدهد. در میانه این سامانه خط انتقال دیگری به شهر سنندج جهت آب شرب شهر در حال اجراست.

 هدف‌گذاری این سامانه باتوجه به اینکه سد قشلاق از لحاظ کیفی و کمی مشکلات برای آن پیش آمده است و آب شرب سنندج به دلیل طعم و بوی که دارد دچار نارضایتی در بین مردم شده است، تصمیم گرفته شد تا سامانه خط لوله انتقال آب از سد آزاد به سد قوچم تصفیه خانه سنندج در دستور کار قرار گیرد. افق این پروژه برای تامین آب شرب ۷۰۰ هزار نفری در سنندج است. 

با احداث این خط لوله سالانه ۵۷ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه شهر سنندج منتقل خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون حدود ۴۰ درصد بوده و در صورت تامین اعتبار لازم، تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سفر وزیر نیرو میلیون مترمکعب سامانه انتقال سد آزاد سد آزاد شهر سنندج انتقال آب آب از سد سد قوچم خط لوله آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدکمال الدین میرجعفریان صبح سه شنبه در نشست با دستگاه های خدمات رسان با محوریت منطقه گردشگری دربند سرعین اظهار کرد: آب و فاضلاب در کنار تامین آب به شکل موقت قرار شد به سرعت عملیات اجرایی انتقال آب دایمی به این طرح عظیم گردشگری را به ظرفیت دو متر مکعب اجرایی و عملیاتی کند.

وی خاطرنشان کرد: خط انتقال در حال اجراست و پیش بینی می شود با سرعت عملیاتی انتقال آب به پل معلق سرعین تا افتتاح این طرح گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: میراث فرهنگی با هماهنگی آب و فاضلاب استان اردبیل باید در تامین اعتبار مورد نیاز تلاش کرده تا مخازن و خط انتقال در موعد مقرر تکمیل و پروژه به شکل کامل با زیرساخت تامین آب شرب و بهداشتی آماده بهره برداری شود.

میرجعفریان به راه دسترسی این طرح گردشگری اشاره و تصریح کرد: راهداری و حمل ونقل جاده ای تا آخر اردیبهشت ماه با در نظر گرفتن اجرای خطوط انتقال آب، برق، گاز و تاسیسات مخابراتی نسبت به آسفالت ریزی اقدام کرده و لکه گیری و شانه سازی نیز در این طرح مدنظر قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذار پل معلق ۳ میلیارد تومان برای زیرسازی آن هزینه کرده و راهداری باید عملیات آسفالت ریزی، بهسازی و لکه گیری را در شرایط آب و هوایی مناسب با فعال شدن کارخانه آسفالت به سرعت انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: اعتبارات این طرح و طرح های دیگر زیرساختی از محل منابع استانی، شهرستانی و ملی تامین می شود و میراث فرهنگی تلاش خواهد کرد تا از ردیف های ملی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه برای این پروژه هدفگذاری کند.

میرجعفریان افزود: در بحث نیرورسانی نیز با هماهنگی شرکت برق و میراث فرهنگی خرید تجهیزات مورد نیاز انجام شده و با انتخاب پیمانکار از هفته آینده نیرورسانی به این طرح گردشگری آغاز می شود.

وی گفت: شرکت برق قول مساعد داده تا آخر اردیبهشت ماه عملیات نیرورسانی را به این پروژه گردشگری به سرانجام رسانده و شاهد افتتاح طرح در دهم خرداد ماه باشیم.

میرجعفریان ضرورت تکمیل طرح هادی را در روستای گردشگری ورگه سران یادآور شد و بیان کرد: بنیاد مسکن سال گذشته ۴ هزار مترمربع آسفالت ریزی و بهبود سیما و منظر روستایی را برای ورود گردشگران به این منطقه انجام داده و با همکاری دهیار و شورای روستا انتظار می رود همچنان طرح هادی و عمران و آبادانی روستایی مسیر گردشگری پل معلق سرعین مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مدیران شرکت گاز و مخابرات قول داده اند تا آخر اردیبهشت طرح های خود را با تکمیل ایستگاه تقلیل فشار و تدارک زیرساخت تلفن ثابت و همراه راه اندازی کنند تا گردشگران از این امکانات مناسب در فاز اول این پروژه گردشگری استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد؛ میراث فرهنگی، راهداری و فرمانداری سرعین تابلوهای مسیر شهر گردشگری سرعین و همچنین محیط های پیرامونی را در اختیار مجموعه پل معلق قرار دهند تا تبلیغات گسترده ای را همزمان با افتتاح فاز اول برای جذب گردشگر انجام دهند.

میرجعفریان از سرمایه گذاران این طرح گردشگری خواست؛ در سال مزین به جهش تولید و مشارکت مردم نسبت به تکمیل فازهای بعدی شامل واحدهای اقامتی صخره ای، طرح های بوم گردی، بازی های هیجانی، زیپ لاین و شهربازی بزرگ در این منطقه براساس فازبندی تعریف شده طرح های خود را عملیاتی کرده تا شاهد بهره برداری از آنها باشیم.

کد خبر 6092809

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • پرسپولیس خیال هوادارانش را راحت کرد
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج