Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:48:37 GMT

رونق گردشگری در ایران مستلزم نهضت بزرگ ملی است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۳۹۱۰

رونق گردشگری در ایران مستلزم نهضت بزرگ ملی است

به گزارش ایرنا، علی دارابی شامگاه سه‌شنبه در آیین معرفی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: این نهضت ملی باید بتواند سبب گسترش ارکان مختلف به‌ویژه گردشگری شود. 

وی بابیان اینکه همکاری نهادهای مختلف برای توسعه گردشگری ضروری است ادامه داد: دستگاه‌هایی که مسوولیت اجتماعی و فرهنگی دارند باید با افزایش مشارکت خود با نهاد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای توسعه این بخش بکوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این وزارتخانه در سراسر کشور تصریح کرد: محدودیت اعتبارات مشکل اصلی این بخش است لذا تمام فعالان باید برای اعتلای آن سهیم شوند. 

دارابی خاطرنشان کرد: ایران فراتر از تاریخ است و جهان را بدون ایران و اصفهان نمی‌توان تصور کرد و این استان مهد میراث فرهنگی ارزشمند و صنایع‌دستی باارزش و کانون مهمی گردشگری است. 

وی بابیان اینکه توسعه گردشگری اصفهان در گام نخست مستلزم انتخاب یک مدیر بود اضافه کرد: علیرضا ایزدی مدیرکل جدید کاربرد، باتجربه، پاک دست، ولایی و انقلابی است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: این دیار شایسته بهترین‌هاست و برای بهبود وضعیت گردشگری آن باید تمام نهادها همکاری داشته باشند. 

علیرضا ایزدی اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری نباید با نگاه ناسیونالیستی نباید زیر سؤال برود بنابراین باید به برای توسعه این بخش که عامل ارتقای فرهنگ و معرفی تمدن است در سراسر کشور تلاش کرد. 

وی افزود: تاریخ سه هزار و ۱۰۰ ساله و یک هزار و ۴۰۰ ساله اسلامی کشورمان به بهترین شکل ممکن باید حفظ شود و بی‌شک ساختن اصفهان پر امید در عرصه میراث و گردشگری به موفقیت روزافزون کشورمان می‌انجامد. 

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز گذشته در حکمی "علیرضا ایزدی" را با حفظ سمت مشاور وزیر به‌عنوان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان منصوب کرد. 

از مهم‌ترین سوابق ایزدی که دانش‌آموخته دکترای مدیریت گردشگری است می‌توان به مشاور وزیر و رییس حوزه وزارتی و امور بین‌الملل و سرپرست اداره‌کل مدیریت عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت میراث فرهنگی،  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، همدان، خوزستان و مرکزی، فرماندار شهرستان‌های سنقر و کلیایی و کنگاور، رییس دانشگاه علمی و کاربردی میراث هگمتانه و مُدرس درس‌های مرتبط با گردشگری در دانشگاه‌های مختلف اشاره کرد. 

به گزارش ایرنا، خرداد سال جاری پس‌ازاینکه "فریدون الله‌یاری" مدیر قبلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، که مدت ۶ سال و نیم مسوولیت این اداره‌کل را بر عهده داشت براثر ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ با پیشینه ابتلا به سرطان درگذشت، "علی مونسان" وزیر وقت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حکمی، "علی کامیابی" را به‌عنوان سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب کرد. 

استان اصفهان به‌عنوان قطب گردشگری کشور بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر شامل میدان امام اصفهان (نقش‌جهان) ، کاخ چهل‌ستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع و سه قنات به ثبت جهانی رسیده است. 

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گردشگری میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گردشگری میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان گردشگری میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان میراث فرهنگی کل میراث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»