Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه عصر روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، که به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار شد بررسی افزایش جذب دانشجویان رشته‌های پزشکی و تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل به مدت ۴ سال مورد موافقت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش اختصاص به مناطق محروم دارد و دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب خواهند شد اما به صورت بومی گزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا خواهند کرد.

این افزایش به طور خاص برای عموم داوطلبین به منظور خدمت در مناطق محروم بوده و تابع ضوابط سایر سهمیه‌ها نیست. در مجموع این چهار سال، ۹ هزار نفر به ظرفیت پزشکی کشور اضافه خواهد شد.

همچنین در جلسه امروز سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و قرار شد اعضا نظرات خود را ظرف مدت یک هفته به کارگروه تحول این شورا تحویل دهند.

این سند مشتمل بر بخش‌هایی چون قرارگاه فرهنگی کشور، تحول در شورا، ترکیب حضور اعضای حقوقی، تحول در دبیرخانه و تأکید بر ساختار اجرایی شدن شورا تدوین شده است.

همچنین در ابتدای این جلسه ۹ دی به عنوان روز تجدید عهد مردم با انقلاب مورد پاسداشت قرار گرفت.

کد خبر 5386586

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جمهور انقلاب مجلس شورای اسلامی ایران محمد مخبر حسین امیرعبداللهیان قاسم سلیمانی صحن مجلس هیئت دولت شورای نگهبان برجام مذاکرات وین لایحه بودجه کمیسیون تلفیق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سعید خطیب زاده شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور گفت : تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد ، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

سید جلال موسوی خطیر در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری گروه تجربی در دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی ساری با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سالهای آینده است ،نخستین اقدام برای این منظور را افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در نمرات نهایی اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه شواهد نشان دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر میکند و از استرس آنها می کاهد افزود : یکی از راهبردهای موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بیشتر کردن تعداد نوبت های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد : با هوشمند کردن آزمون های سراسری ، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است