Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار یزد با بیان اینکه شهدا مشعل بصیرت هستند گفت: دهه بصیرت تداعی کننده حماسه بزرگ ملت ایران در روز نهم دی، شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رحلت عمار انقلاب، حضرت آیت الله مصباح یزدی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، مهران فاطمی در جلسه هماهنگی برنامه‌های نهم دی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی، با تاکید بر برگزاری برنامه‌های دهه بصیرت در شأن و تراز جایگاه این ایام و شخصیت‌های بزرگ و مؤثر آن، اظهار داشت: دهه بصیرت تداعی کننده حماسه بزرگ ملت ایران در روز نهم دی، شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و رحلت عمار انقلاب؛ حضرت آیت الله مصباح یزدی بوده و از طرفی دوازدهم دی ماه مصادف با حضور پر از خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان یزد و دستاوردهای بسیار بزرگ این سفر به استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به لزوم فعال‌سازی جریان‌های مردمی جهت برگزاری برنامه‌های دهه بصیرت و دهه فجر، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید نقش هدایتگری و تسهیل‌گری فعالیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های این دو دهه مهم را داشته باشند لذا با توجه به اینکه پیشبرد برنامه‌های این دو دهه با نگاه مردمی سازی فعالیت‌ها، نیازمند حضور فعال هیئت‌های اندیشه ورز از بدنه مردمی است این امر باید محقق شود.

استاندار یزد در ادامه با قرائت روایت «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء» از پیامبر اکرم(ص)، به تبیین نقش علما در جوامع و چرایی برتری «مداد علما» بر «خون شهدا» پرداخت و اظهار داشت: اگر علما نبودند شخصیت و منش شهدا و امثال شهید حاج قاسم سلیمانی شکل نمی‌گرفت لذا امروز هر آنچه از عزت و انقلاب داریم به برکت روحانیت و بزرگان دینی نظیر حضرت امام خمینی (ره)، سید محمد کاظم یزدی، آشیخ عبدالکریم حائری و آیت الله اعرافی و مدرسی است، که در وصیتنامه شهید سلیمانی به نقش محوری آن‌ها اشاره شده است.

فاطمی در ادامه بر خریداری بیت آیت الله مصباح یزدی و انجام اقدامات لازم جهت تبدیل آن به فرهنگسرا تأکید کرد.

وی در ادامه 9 دی را تبلور شعور، معرفت و بصیرت ملت بزرگ ایران دانست و گفت: مردم با حضور به موقع خود نشان دادند که اجازه نمی‌دهند ایادی داخلی و خارجی به اندک اختلافاتی که ممکن است وجود داشته باشد دامن بزنند و وحدت و انسجام ملی ما در مخدوش کنند.

استاندار یزد ادامه داد: مردم کشورمان با حضور حماسی خود در این مقطع زمانی نشان دادند که هرجا پای منافع ملی و منافع نظام باشد با هیچ کسی شوخی ندارند و علیرغم مشکلات و مرارت‌هایی که وجود دارد، بحث وحدت و انسجام ملی و اینکه حول ولایت مطلقه فقیه انسجام پیدا کنند را اذعان دارند.

فاطمی با تأکید بر تهیه تقویم زمانی برنامه‌های شاخص و کلیدی دهه بصیرت جهت قرارگیری در اختیار مردم افزود: علاوه بر برنامه‌های مردمی این دهه، برنامه‌های متعددی برای دهه بصیرت امسال در نظر گرفته شده که یکی از برنامه‌های شاخص آن، برنامه مرسوم مسجد حظیره؛ پایگاه انقلاب با حضور دکتر متکی، مجموعه اداری‌ها و مردم است.

استاندار یزد ادامه داد: ویژه برنامه بزرگداشت حضرت آیت الله مصباح یزدی با محوریت حوزه‌های علمیه، استانداری و سازمان تبلیغات اسلامی و برنامه شاخص و بزرگ گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی توسط سپاه قهرمان پاسداران برگزار خواهد شد.

فاطمی خاطرنشان کرد: برنامه برگزاری مسابقه وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اداره کل روابط عمومی استانداری، گرامیداشت شهدای هواپیمای اوکراینی با محوریت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی یزد، فضاسازی سیما و منظر شهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد پیگری و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهدا چراغ‌ها و مشعل‌های بصیرت هستند، گفت: برنامه‌ریزی‌های مربوط به سرکشی مدیران و مسئولین از خانواده‌های معظم شهدا در دهه بصیرت، با محوریت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام و اعلام شود.

9دی نماد هوشیاری، بصیرت و ولایتمداری ملت ایران بود + فیلمعالم برجسته اهل سنت:‌ فتنه دشمنان تمامی ندارد/ همیشه باید مانند حماسه 9 دی بصیرت داشته باشیم"روایت بصیرت" روی 500 سازه تبلیغات محیطی نقش بستبرنامه‌های دهه بصیرت در زنجان به صورت مردمی برگزار می‌شود

وی با تأکید بر اینکه مراسم دهه بصیرت نباید صرفا متمرکز در مرکز استان باشد بلکه باید در همه شهرستان‌ها برگزار و حال و هوای فکری جامعه را متحول و حساس کند، عنوان کرد: جلسات جمع‌بندی برنامه‌های دهه بصیرت در شهرستان‌ها باید ظرف 24 ساعت برگزار، برنامه‌ها را اعلام و سپس اجرایی کنند.

استاندار یزد با بیان اینکه همه ما مدیون شهید حاج قاسم و مکتب شهید سلیمانی هستیم گفت: با توجه به اینکه استان یزد یکی از مسیرهای ورودی زوار شهید حاج قاسم سلیمانی به استان کرمان است باید همه میهمان سراها و ظرفیت‌های استان آماده پذیرایی از زوار باشند.

دکتر فاطمی ادامه داد: در این راستا همچنین باید موکب‌ها برای خدمت‌رسانی به زوار قبر شهید حاج قاسم سلیمانی که از استان یزد عبور می‌کنند فعال شوند و به نحو مطلوب از آن‌ها پذیرایی شود.

انتهای پیام/781/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه های دهه بصیرت آیت الله مصباح یزدی استاندار یزد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟

گوگل چند هفته‌ی پیش اولین نسخه بتای اندروید ۱۵ را برای گوشی‌ پیکسل منتشر کرد. بااین‌حال، ویژگی‌های اندروید ۱۵ هنوز به‌طور کامل اعلام نشده‌اند.

بر اساس آنچه در وب‌سایت Google I/O 2024 آمده، این رویداد در ۱۴ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رونمایی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۵، Android TV و Wear OS 5 آغاز می‌شود.

گوگل پس از پایان نطق اصلی I/O 2024، سایر ویژگی‌های اندروید را طی جلساتی ویژه اعلام خواهد کرد، خصوصاً آن‌هایی که روی هوش مصنوعی تمرکز دارند. گوگل قصد دارد درباره‌ی آینده‌ی Wear OS و نحوه‌ی ساخت اپلیکیشن برای طیف وسیعی از پوشیدنی‌ها نیز صحبت کند.

رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان گوگل محفلی برای بحث درباره‌ی جمنای (و API این هوش مصنوعی)، پلی استور، ChromeOS، اندروید اتو، سیستم عامل Android Automotive، دستورالعمل‌های جدید طراحی و توسعه‌ی برنامه و Android TV خواهد بود. گوگل درباره‌ی نحوه‌ی ساخت برنامه‌ها و ویجت‌ها برای فرم‌فکتورهای مختلف از جمله موبایل، تبلت و دستگاه‌های تاشدنی نیز صحبت می‌کند.

قطعاً تمامی ویژگی‌ها‌ی اندروید ۱۵ و Wear OS جدید در One UI 7 برای گوشی سامسونگ و One UI Watch 6 برای ساعت هوشمند سامسونگ گنجانده خواهند شد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر