Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان‌پناه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی که در سالن جلسات آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امتحانات مقطع اول و دوم متوسطه در استان کرمانشاه با رعایت دستورالعمل‌های به صورت حضوری برگزار می‌شود و اگر ستاد ملی کرونا به دلیل شیوع سویه اومیکرون اقدام به تصمیم گیری غیرحضوری شدن امتحانات کند، آمادگی لازم برای این امر در استان کرمانشاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مقطع ابتدایی امتحانات به صورت توصیفی بوده و معلم بر اساس عملکرد دانش آموزان و شناخت وضعیت تحصیلی اقدام به ارزیابی عملکرد دانش آموز خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین امتحانات در مقطع اول و دوم متوسطه به صورت درون مدرسه‌ای بوده و محدودیتی در بازه زمانی برگزاری امتحانات وجود نداشته و در اختیار شورای مدرسه است.

یزدان پناه بیان کرد: امتحانات پایه نهم به صورت منطقه‌ای و پایه دوازدهم به علت امتحان افراد بزرگسال و جاماندگان تحصیلی به شکل نهایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است، گفت: رعایت دستورالعمل‌های شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی محل امتحانات توسط کادر آموزشی مدارس انجام می‌گیرد و خانواده‌ها در برگزاری امتحانات آموزش و پرورش را یاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزی به دلیل موجه در جلسه امتحان غیبت کند نمره نیم سال دوم برای دانش آموز لحاظ می‌شود و این شرایط از سالیان گذشته در حال اجرا بوده و مختص به شرایط کرونایی نیست.

یزدان پناه اضافه کرد: از دانش آموزانی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای حفظ سلامتی خود به مراکز بهداشتی مراجعه و واکسن کرونا را تزریق کند.

کد خبر 5386606

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه آموزش و پرورش استان کرمانشاه دانش آموزان امتحانات پایان ترم ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام سانحه تصادف زلزله استان کرمانشاه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟

محسن زارعی؛ درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۲ برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده، اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود