Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید عیدانی شامگاه سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این رودخانه‌ها شامل رودخانه تلنگ،  سدیج، گابریک، گز، مسیل‌های پایاب سد بردول، رودخانه هشتبندی، مسیل‌های شهرستان بندرلنگه و رودخانه برتمب است.
وی بیان داشت: در ۲ سال اخیر پیگیری رفع تصرف ۱۱۷ مورد از حریم و بستر رودخانه‌های هرمزگان انجام شده  که تمام آن‌ها نیز موفقیت آمیز بوده است و در این راستا حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی استان نیز رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به انجام مطالعه های گسترده برای شناسایی رودخانه‌های نزدیک به مراکز جمعیتی اظهارداشت: در مجموع بیش از ۲۰ هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که حدود پنج هزار کیلومتر از آن‌ها رودخانه‌های نزدیک به مراکز جمعیتی هستند.
عیدانی با بیان این نکته که مطالعه ۲ هزار و ۹۵۰ کیلومتر رودخانه های دیگر نیز در حال انجام است، تشریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعه کامل رودخانه‌های نزدیک به مراکز جمعیتی استان هرمزگان حدود ۱۶۰ میلیارد ریال است.
وی یادآورشد: حریم و بستر رودخانه‌ها جزو انفال و اموال حاکمیتی محسوب می‌شوند که وزارت نیرو به عنوان نماینده حاکمیت در این بخش وظیفه حفاظت و حراست از آن‌ها را بر عهده دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با ذکر این نکته که تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها باعث بروز مشکل‌های جبران‌ناپذیری در آینده خواهد شد، عنوان کرد: باید توسعه در روستاها و مناطق نزدیک به رودخانه‌ها به نحوی رقم بخورد که اراضی کشاورزی و یا منازل مسکونی در حریم و بستر قرار نگیرند.
وی گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ضمن مطالعه رودخانه‌ها و شناسایی موارد مورد تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها اقدام به پیگیری امور قانونی و حقوقی برای رفع تصرف این اراضی می‌کند.
وی ادامه داد: حریم و بستر رودخانه‌ها پس از انجام مطالعه دقیق در ابعاد مختلف فنی، مهندسی و اجتماعی مشخص می‌شود که در آن برای افزایش دقت، سیلابی در آن رودخانه با دوره بازگشت مشخص در مدل‌سازی‌های رایانه‌ای اجرا می‌شود و پس از آن حریم و بستر تعیین می‌شود.
عیدانی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که همگان بدانند، رفع تصرف از حریم و بستر رودخانه‌ها امری ضروری برای کاهش تلفات مادی و انسانی در آینده‌ای نه چندان دور است، ادامه داد: در حال حاضر جهان با پدیده‌ای به نام تغییر اقلیم روبرو است که در پی آن امکان وقوع سیلاب‌هایی با دوره بازگشتی بیش از دوره بازگشت مدل‌سازی و شبیه‌سازی شده وجود دارد به همین جهت علاوه بر حساسیت بر رفع تصرف حریم و بستر مصوب رودخانه‌ها، ساماندهی و ایمن‌سازی رودخانه‌های نزدیک مراکز جمعیتی استان هرمزگان هم در دستورکار قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان سیل رودخانه های کوهستانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان سیل شرکت آب منطقه ای هرمزگان هرمزگان سیل رودخانه های کوهستانی حریم و بستر رودخانه ها رودخانه های نزدیک شرکت آب منطقه ای مراکز جمعیتی رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر حاکم شود و با وحدت رویه امور را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید ناصحی‌مقدم، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در رابطه با پروژه احداث المان غواصان دریادل در میدان بسیج، اظهار کرد: این طرح بعد از گذراندن مراحل قانونی خود و منطبق با مصوبات مورد نیاز وارد فاز اجرایی شده بود که متأسفانه بنا به دلایلی دستور توقف کار صادر شد.

وی افزود: توقف کار در حالی اعلام شد که روند مورد نیاز برای رسیدن به مرحله اجرایی طی شده و پیمانکار کار نیز مشخص شده بود با این حال با بروز این مشکل در کنار برخی جریانات در فضای مجازی شاهد این هستیم که طرح در آغاز کار تعطیل شد.

رئیس شورای شهر زنجان با انتقاد از روند ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، گفت: در ادوار گذشته مسئولان، اعضا شورا را به دوری از حواشی دعوت می‌کردند در حالی که در این دوره کاملاً برعکس شده و ما برخی افراد را به دوری از حاشیه دعوت می‌کنیم، با این حال اعضا شورای اسلامی شهر زنجان همچون ماه‌های گذشته از هرگونه حاشیه دوری و روند کارها را منطبق با قانون طی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر زنجان از اقدام شهردار حمایت می‌کنند و به‌دور از هرگونه حاشیه به‌دنبال اجرای طرح‌های بزرگی از جمله پروژه سبزه‌میدان و محور شهیدان کریمی است، افزود: با این حال اعلام می‌کنیم با کسی تعارف نداریم و با هرگونه حاشیه‌سازی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه مهدی طالب عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع المان غواصان دریادل، گفت: کسانی که در آن رابطه تصمیم می‌گیرند به اسناد بالادستی که اعضای شورا منطبق با آن طرح‌ها را مصوب می‌کنند توجه کنند.

وی افزود: در تصویب این طرح، اسنادی همچون طرح جامع ترافیک شهری و و سایر اسناد مورد نیاز به دقت بررسی شده است و این اسناد دقیقاً همان مواردی است که به امضا مسئولان امر نیز رسیده است، البته تاکید داریم اگر مشکلی است موارد اعلام شود تا در آن رابطه تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

طالب همچنین با اشاره به ضرورت توجه کمیته بازآفرینی شهری به بزرگترین پروژه در این حوزه که در محور داودقلی به دلجویی واقع شده است، اظهار کرد: انتظار ما تشکیل جلسات کمیته و آزادسازی منابع در این حوزه است تا شاهد رشد و رونق شهر زنجان باشیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به موضوع جابه‌جایی کوی فاطمیه نیز گفت: براساس قانون تحویل کلید به کلید در این بخش انجام شود.

کد خبر 749697

دیگر خبرها

  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها