Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، اکران ویژه فیلم مستند «آیدین» که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره آیدین نیکخواه بهرامی اسطوره بسکتبال ایران شامگاه دوشنبه ۶ دی ماه در موزه سینمای ایران برگزار شد.

در این اکران ویژه، دکتر فرزانه ابراهیمی فخار مادر مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی، علیرضا هنردوست و پویا تاجیک بازیکنان اسبق تیم ملی بسکتبال، گلاره کاکاوند بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال بانوان، نگین رسولی بازیکن تیم ملی بسکتبال، متین جلالیان بازیکن تیم بسکتبال مهرام و برخی عوامل این فیلم مستند حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزانه ابراهیمی فخار مادر مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی قبل از اکران فیلم مستند، با تشکر از عوامل فیلم مستند «آیدین» که یاد او را زنده نگاه داشتند، گفت: همیشه درباره آیدین و نبود او صحبت کردن برایم سخت است. درست است سال‌ها گذشته است اما برای من انگار همان روز است. نمی‌خواهم کسی را ناراحت کنم اما این درد هیچ وقت برای من کهنه نمی‌شود، دردی که پذیرشش برای هیچ مادری آسان نیست.

وی بیان کرد: ساخت فیلمی از آیدین، همیشه آرزویم بود که به تحقق پیوست. همین که هر روز با واکنش‌های مردمی برای فیلم زندگی آیدین مواجه بودم، برایم قوت قلب و دلگرمی است و خوشحالم که چنین فیلمی اکران می‌شود و از همه مردم و دوستداران آیدین عزیزم تشکر می‌کنم.

صمد نیکخواه بهرامی برادر زنده‌یاد آیدین نیز در این مراسم، به صورت ارتباط تصویری حاضر شد و ضمن خوشامد به حضار، یاد آیدین نیکخواه بهرامی را گرامی داشت.

پویا تاجیک نیز در پیامی برای سالروز درگذشت آیدین نیکخواه بهرامی گفت: «چند روز پیش فرصت کردم بازی‌های تیم ملی نوجوانان را ببینم؛ بازیکنی در تیم بود که من را بسیار یاد آیدین انداخت و فکر کردم خدا خواسته ناراحتی ما را از دست دادن آیدین بعد از ۱۵ سال، کم کند و می‌خواهد آیدین دیگری را برای ما بفرستد. پانزده سال گذشته، رفیق جایت خالی‌ست.»

فیلم مستند «آیدین» به کارگردانی اشکان مهریار و تهیه‌کنندگی مهدی برجیان که روایتی از زندگی آیدین نیکخواه بهرامی بازیکن فقید بسکتبال ایران با صدای پرویز پرستویی است، اکران خود را از دوم شهریور ماه در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز کرد.

آیدین نیکخواه بهرامی پس از قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ میلادی و کسب سهمیه المپیک، در حالی که تنها چند ماه به حضورش به همراه تیم ملی در المپیک پکن باقی مانده بود، روز ۷ دی ماه سال ۱۳۸۶ در جاده چالوس در یک سانحه رانندگی دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 5386594

منبع: مهر

کلیدواژه: آیدین نیکخواه بهرامی مهدی برجیان پرویز پرستویی تیم بسکتبال مهرام تیم ملی بسکتبال صمد نیکخواه بهرامی فیلم مستند چهلمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران قاسم سلیمانی فیلم سینمایی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی رادیو صبا آلبوم موسیقی کارگردان تئاتر سینمای مستند نقاشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فیلم مستند جشنواره سردار آسمانی آیدین نیکخواه بهرامی فیلم مستند تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟

رمضان بهرامی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان در گفت‌وگو با ایلنا گفت: تا یک دهه پیش ترکمنستان بازار بکری برای مرغ ایرانی بود زیرا این کشور مرغ تولید نمی‌کرد و کل تقاضای جمعیت شش میلیون نفری آن را صنعت مرغداری ایران تامین می‌کرد.

وی افزود: البته در آن زمان از فرانسه و ترکیه هم مرغ به ترکمنستان وارد می‌شد اما ایران به دلیل نزدیکی جغرافیایی گزینه مطلوب‌تری برای ترکمنستانی‌ها بود، با این حال ابلاغ بخش‌نامه‌های ناگهانی و پیش‌بینی نشده از سوی مسئولان ایرانی صادرات مرغ را از ایران به این کشور با توقف‌های گاه و بیگاه روبه‌رو می‌کرد و سبب می‌شد بازرگانان ایرانی نتوانند به تعهدات خود در بازار مصرف این کشور عمل کنند؛ این خطای ایران در صادرات با ترکمنستان آنها را به تکاپو انداخت تا خود تولید مرغ را آغاز کنند و امروز نه تنها خودکفا شده‌اند بلکه ظرفیت‌های صادراتی هم دارند.

بهرامی خاطرنشان کرد: دولت ترکمنستان حمایت ویژه‌ای از صنعت مرغداری دارد تا جایی که امروز قیمت مرغ در ترکمنستان برابر با ۴۰۰۰۰ تومان ایران است، بنابراین امکان ورود دوباره به این بازار وجود ندارد.  

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: اگر خطای مسئولان دولتی در تنظیم مقررات صادراتی نبود امروز بازار ترکمنستان را از دست نمی‌دادیم البته که منظور دولت خاصی نیست به طور کلی دولت‌ها سیاست ‌توقف صادرات را باید کنار بگذارند و برای تنظیم بازار داخل بر صادرات تعرفه تعیین کنند تا دروازه‌های صادراتی به کل به روی صادرکنندگان بسته نشود، برای صادرکنندگان حفظ بازار در اولویت است و حتی نسبت به کسب سود هم اهمیت بیشتری دارد.

وی یادآور شد: در خرداد ماه پیش رو رئیس جمهور برای بار دوم در طول ریاست جمهوری خود به ترکمنستان سفر می‌کند و این نشان‌دهنده اینست که رویکرد دولت بر توسعه روابط با همسایگان است، در پی همین رویکرد است که اکسپو۲۰۲۴ شکل گرفت و حدود ۱۵۰ نفر ترکمنستانی در این رویداد حضور پیدا کردند.  

بهرامی از محصولات صنایع فلزی، سلولوزی، معدنی، مواد غذایی، خدمات فنی مهندسی و مصالح ساختمانی به عنوان کالاهایی یاد کرد که صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری ایران به ترکمنستان را در حال حاضر تشکیل می‌دهند. 

به گفته او این رقم تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی جهش چشمگیری خواهد یافت. 

وی گفت: ایران مواد اولیه صنایع پتروشیمی و نساجی و مواد معدنی از ترکمنستان وارد می‌کند. 

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان دو برابر شدن صادرات ایران به ترکمنستان را تا پایان سال جاری میلادی رد کرد و توضیح داد: صادرات نیاز به منابع دارد؛ در شرایطی که قیمت دلار در بازار آزاد از ۶۰۰۰۰ تومان فراتر رفته دولت در حمایت از صادرکنندگان چه راهکاری اتخاذ کرده است؟ 

بهرامی بیان کرد: امروز بانک‌های توسعه‌ای کشور فعالیت خود را به دادن وام‌های ازدواج و فرزندآوری تغییر داده‌اند و یا به بنگاه‌داری روی آورده‌اند در حالی که این بانک‌ها با هدف توسعه فعالیت‌های اقتصادی از جمله صادرات راه‌اندازی شده بودند. 

وی همچنین اظهار کرد: اکنون بیشتر صادرات کشور با اتکا بر درآمد داخلی خود شرکت‌ها انجام می‌شود و این شرکت‌ها با پذیرش ریسک‌های صادراتی این امر را پیش می‌برند. 

دیگر خبرها

  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • ببینید | حضور ۳ زن مسلمان با شال و مانتو در تبلیغ یک گوشی همراه وسط زمین بسکتبال در دل آمریکا
  • ژیمناستیک و «پرش» از روی انتخابات/ فرود «آرام» نیاز رشته مادر است
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • مدال برنز مسابقات آزاد دارت کارگران کشور بر گردن بانوی یزدی
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • بسکتبالیست های کردستانی در جایگاه سوم لیگ جوانان کشور ایستادند
  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال