Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد: با توجه به پیش بینی ورود سامانه بارشی  در روزهای پایانی هفته جاری به استان فارس و احتمال وقوع سیلاب، آخرین هماهنگی ها در حوزه های مختلف انجام شده است. 

محمد حسن جمشیدی  روز سه‌شنبه در نشست ستاد مقابله با بحران این شرکت اظهار کرد: در جلسه امروز سه شنبه هفتم دی ماه،  تصمیمات لازم از جمله  آماده باش کلیه قسمت ها به ویژه بخش های عملیاتی و نیز اعلام نقاط حادثه خیز به دستگاههای مرتبط از جمله فرمانداری ها اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدی تاکید کرد: در روزهای پایانی هفته جاری احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه های شهری و روستایی و آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان فارس بسیار بالاست و به منظور جلوگیری و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از رخداد سیلاب ضروری است شهروندان، کشاورزان و دامداران از هرگونه استقرار، سکونت و هرگونه فعالیت و تردد غیر ضروری در بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، تاسیسات آبی و همچنین مناطق سیل گیر اجتناب نمایند و در حذف موانع و اعیانی های مزاحم در مسیر عبور سیلاب همکاری لازم را به عمل آورند.

وی افزود: علاوه بر این لازم است هم استانی ها از هرگونه ساخت و ساز و احداث اعیانی در مجاری بستر و حریم رودخانه ها و آبراهه ها که باعث کاهش پهنه آبگذری سیلاب و تشدید مخاطرات سیلاب می گردد، جدا خودداری نمایند.

برچسب‌ها گزارش ملی سیلاب ها شرکت آب منطقه ای فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گزارش ملی سیلاب ها شرکت آب منطقه ای فارس فارس گزارش ملی سیلاب ها شرکت آب منطقه ای فارس فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش خروجی سد دز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

عباس صدریان فر افزود:از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب ظرفیت جدیدی در سد‌های استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد. 

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت:همچنین در پایین دست رودخانه‌ دز، رودخانه های فصلی و مسیل ها  آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهر‌های مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد:این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • پپ گواردیولا: با توجه به آمادگی آرسنال، باید تمام امتیازات لازم در لیگ را کسب کنیم
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند